Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Neuville vasárnap megőrizte az első helyet, míg Lappi és Rovanperä állhattak mellette a dobogóra.

Vasárnapra nem sok kérdés maradt nyitott, nem is változott az első négy összetétele, és megint a gumispórolásról szólt a nap.
Az első két szakaszt Tänak nyerte, ő kevésbé spórolt, mint a többiek, meg az is lehet, hogy fel akarta venni egy kicsit a ritmust, a szombati kiesés után. A többiek annyira nem siettek, hogy a WRC2-es Pajari negyedik időt tudott menni az első szakaszon. A második szakaszon Sordónak motorproblémája volt, ami miatt azután ki is kellett állnia. Valószínűleg ez még a pénteki bukás utóhatása lehetett.
A harmadik gyorsaságit Katsuta nyerte, ez volt a második szakaszgyőzelme a hétvégén, ezen kívűl tényleg nem történt semmi, ami miatt újra fellángoltak a vasárnapra, illetve a power stage-re vonatkozó gumiszabályok miatti kritikák. A jelen szabályozás szerint a power stage előtt nincs lehetőség gumit cserélni, és a legtöbb versenyen úgy alakítják ki a napot, hogy az egész napot azzal a gumiszettel teljesítik a párosok, amivel a reggeli szervizt elhagyják. Illetve az estit, ugyanis idéntől nem kötelező reggeli szervizt tenni az időtervbe, így már elözö este el kell határozni, hogy milyen gumikkal menjenek másnap. A relatív hideg és nedves idő miatt mindenki puha keverékkel indult vasárnap, de ez akár veszélyes is lehet, ha megváltozik az időjárás az előtte este előrejelzetthez képest. De ha nem is változik az idő, és a különbségek elég nagyok ahhoz, hogy a versenyzők spóroljanak a gumikkal, akkor nem fognak sietni, hogy a lehető legjobb állapotú gumival érhessenek a power stage-re, ahol értelemszerűén aztán sietni fognak, mert ott plusz pontokat lehet szerezni.

A power stage kezdete elött aztán leszakadt az ég, és a szinte folyamatosan szakadó eső még nehezebbé tette a körülményeket. Rovanperä ismét megmutatta, hogy ő az úr a pályákon, ha esős, csúszósak a körülmények, 4,7 másodperccel tudott gyorsabb lenni Tänaknál, Katsuta lett a harmadik, Ogier és Evans előtt, Neuville és a Lappi a Hyundai kettős győzelmet szerették volna bebiztosítani, így nem kockáztattak ezen a szakaszon sem, így nem szereztek plusz pontokat.

Neuville ezzel megszerezte idei első győzelmét, ami az első a Hyundai-nak is ebben az évben, illetve az új csapatfőnök Cyril Abiteboul is első győzelmét ünnepelhette a csapatnál. Lappi második helyével sorozatban harmadszor állhatott dobogóra, nagyon jó formában van a finn. A tavalyi világbajnok Rovanperä lett a harmadik, aki ezzel még növelni is tudta az előnyét a pontversenyben.
Evans lett a negyedik, és csak ez a 4 rally1-es autó nem szuperrallizott, ami azt jelenti, hogy az ötödik helytől már WRC2-es autókat láthatunk az eredménylistán.

A WRC2-ben is úgy nézett ki a szombati nap után, hogy lefutott a verseny, Fourmaux megnyugtató előnnyel vezetett Mikkelsen előtt, és a további helyeken is olyan nagyok voltak a különbségek, hogy nem volt várható változás. A power stage-en aztán Fourmaux hősből antihős lett, az egész hétvégés remek teljesítményét dobta az esőbe, egy bal kanyarban a kelleténél jobban kicsúszott az út szélére, ahol kiütötte a Fiesta jobb hátsó futóművét és ezzel pár kilométerre a céltól nem volt tovább. Mikkelsen az utolsó szakasz beírójában tudta meg, hogy második hely helyett az elsőt ünnepelheti.
Suninen lett második és Kajetanowicz harmadik Fourmaux kiesésével. A WRC2-esek nem szereztek pontokat a power stage-en, mivel a folyamatosan romló idő miatt a szakaszt félbeszakították és emiatt nem minden WRC2-es páros tudta teljesíteni azt.

A László Zoltán Zsíros Gábor kettős végigversenyezte ezt a könnyűnek messziről sem nevezhető versenyt, amiért gratulálunk nekik és az egész csapatnak.

Következő verseny a Szafari rally bő két hét múlva, június 22.-25.-ig.

A Rally Italia Sardegna állása végeredménye:

1. Neuville/Wydaeghe   Hyundai i20 N Rally1
2. Lappi/Ferm   Hyundai i20 N Rally1
3. Rovanperä/Halttunen   Toyota GR Yaris Rally1
4. Evans/Martin   Toyota GR Yaris Rally1
5. Mikkelsen/Eriksen   Skoda Fabia RS Rally2
6. Suninen/Markkula   Hyundai i20 N Rally2
7. Kajetanowicz/Szczepaniak   Skoda Fabia RS Rally2
8. Rossel/Dunand   Citroen C3 Rally2
9. Marczyk/Gospodarczyk   Skoda Fabia RS Rally2
10. Cais/Tesinsky   Skoda Fabia RS Rally2

Fotó: Hyundai Motorsport

További híreink a rally világából