Lappi csütörtök esti 0,2 másodperces előnyét lefelezte, péntek estére már csak 0,1 másodperc maradt. Persze ennél sokkal több minden történt.
Ogier már az első gyorsaságin magához ragadta a kezdeményezést és átvette a vezetést, amit Lappi a másodikon még visszavett, de a napi harmadik szakaszon, a hajszál híján 50 kilométeres Monte Lernón mindenkinél sokkal gyorsabb volt, Evans másodikként is 12,7 másodperccel lassabb volt nála. A nap felére így 16,3 másodperces előnnyel fordulhatott Ogier.
Lappi aztán a második körben mindhárom szakaszon gyorsabb tudott lenni Ogiernél, és a lehető legkisebb különbséggel 0,1 másodperccel vissza is vette a vezetést. (Ami körülbelül 2,5 méter különbség lenne 144 km után).
Neuville úgy a harmadik, hogy drámamentes napja volt, mindössze a kéziféke nem működött időnként, viszont a mai rajthelyét elnézve nem lehet elégedett az eredménnyel.
A második Monte Lernóra komoly mennyiségű eső esett le, amit Rovanperä ki is használt, megnyerte a szakaszt (és tehenek se akadályozták, mint délelőtt) és egészen a negyedik helyig tudott előrejönni. Őt Katsuta és Evans követik, Evans egy defekt miatt vesztett 40 másodpercet, anélkül még lőtávolságban lehetett volna a győzelemre.
A Fordosoknak a mai nap is inkább azok közé tartozik, amit szeretnének gyorsan elfelejteni, Tänak egész nap a rossz rajtpozíciójával és az autó nem megfelelő kezelhetőségével küzdött, ami az utolsó szakaszra még egy elromló vízpumpával is kiegészült. Nála is rosszabbul járt Loubet, aki a nap felénél a harmadik helyen állt, amikor az ötödik gyorsasági rajtjának beírójában nem tudta sebességbe rakni a Puma váltóját. Három percig tartott, mire megoldották a problémát, a szabályoknak megfelelően három perc büntetés járt érte. Ezzel viszont még nem volt vége a bajoknak, az utolsó szakaszon, az 50 kilométeresen, eltört valami a kormányműben, és attól egyenesen az árokban landoltak, ahonnan nem volt tovább.
Egyel jobban járt Sordo, aki az első körben a hosszú szakaszon az aréna bejáratánál, egy jó két méter magas partoldalról bucskázott le és tette tetőre a Hyundait több ezer ember szeme láttára. Szerencsére sem ők, sem az autó nem sérült annyira, hogy ne tudjanak továbbmenni. A napközbeni szervizben aztán Sordo is besegített az autó helyrehozatalában, aki aztán a nap végén megköszönte a segítséget a szerelőinek és a nézőknek, akik visszaborították őket.
A WRC2-ben Pajari vezet mindössze 6,3 másodperccel a Fordos Fourmaux és a márka és csapattárs Lindholm előtt. Solberg egy kiszakadt futómű miatt vesztett délelőtt több, mint 30 percet, Suninen egy defektet volt kénytelen cserélni a gyorsaságin, legrosszabbul azonban Greensmith járt, akit a kiesésük után, annak ellenére, hogy sértetlenül szállt ki az autóból, kivizsgálásra korházba kellett szállítani.
Szombaton 8 gyorsaságival (131,46km) folytatódik a verseny.
A Rally Italia Sardegna állása a pénteki nap után
1. Lappi/Ferm Hyundai i20 N Rally1
2. Ogier/Landais Toyota GR Yaris Rally1 +0,1 s
3. Neuville/Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +18,6 s
4. Rovanperä/Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +46,1 s
5. Katsuta/Johnstone Toyota GR Yaris Rally1 +47,4 s
6. Evans/Martin Toyota GR Yaris Rally1 +1:06,6
7. Tänak/Järveoja Ford Puma Rally1 +1:09,8
8. Pajari/Mälkönen Skoda Fabia RS Rally2 +3:48,5
9. Fourmaux/Coria Ford Fiesta Rally2 +3:54,8
10. Lindholm/Hämäläinen Skoda Fabia RS Rally2 +4:01,6
Fotó: Hyundai Motorsport