Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Lappi csütörtök esti 0,2 másodperces előnyét lefelezte, péntek estére már csak 0,1 másodperc maradt. Persze ennél sokkal több minden történt.

Ogier már az első gyorsaságin magához ragadta a kezdeményezést és átvette a vezetést, amit Lappi a másodikon még visszavett, de a napi harmadik szakaszon, a hajszál híján 50 kilométeres Monte Lernón mindenkinél sokkal gyorsabb volt, Evans másodikként is 12,7 másodperccel lassabb volt nála. A nap felére így 16,3 másodperces előnnyel fordulhatott Ogier.
Lappi aztán a második körben mindhárom szakaszon gyorsabb tudott lenni Ogiernél, és a lehető legkisebb különbséggel 0,1 másodperccel vissza is vette a vezetést. (Ami körülbelül 2,5 méter különbség lenne 144 km után).
Neuville úgy a harmadik, hogy drámamentes napja volt, mindössze a kéziféke nem működött időnként, viszont a mai rajthelyét elnézve nem lehet elégedett az eredménnyel.
A második Monte Lernóra komoly mennyiségű eső esett le, amit Rovanperä ki is használt, megnyerte a szakaszt (és tehenek se akadályozták, mint délelőtt) és egészen a negyedik helyig tudott előrejönni. Őt Katsuta és Evans követik, Evans egy defekt miatt vesztett 40 másodpercet, anélkül még lőtávolságban lehetett volna a győzelemre.

A Fordosoknak a mai nap is inkább azok közé tartozik, amit szeretnének gyorsan elfelejteni, Tänak egész nap a rossz rajtpozíciójával és az autó nem megfelelő kezelhetőségével küzdött, ami az utolsó szakaszra még egy elromló vízpumpával is kiegészült. Nála is rosszabbul járt Loubet, aki a nap felénél a harmadik helyen állt, amikor az ötödik gyorsasági rajtjának beírójában nem tudta sebességbe rakni a Puma váltóját. Három percig tartott, mire megoldották a problémát, a szabályoknak megfelelően három perc büntetés járt érte. Ezzel viszont még nem volt vége a bajoknak, az utolsó szakaszon, az 50 kilométeresen, eltört valami a kormányműben, és attól egyenesen az árokban landoltak, ahonnan nem volt tovább.

Egyel jobban járt Sordo, aki az első körben a hosszú szakaszon az aréna bejáratánál, egy jó két méter magas partoldalról bucskázott le és tette tetőre a Hyundait több ezer ember szeme láttára. Szerencsére sem ők, sem az autó nem sérült annyira, hogy ne tudjanak továbbmenni. A napközbeni szervizben aztán Sordo is besegített az autó helyrehozatalában, aki aztán a nap végén megköszönte a segítséget a szerelőinek és a nézőknek, akik visszaborították őket.

A WRC2-ben Pajari vezet mindössze 6,3 másodperccel a Fordos Fourmaux és a márka és csapattárs Lindholm előtt. Solberg egy kiszakadt futómű miatt vesztett délelőtt több, mint 30 percet, Suninen egy defektet volt kénytelen cserélni a gyorsaságin, legrosszabbul azonban Greensmith járt, akit a kiesésük után, annak ellenére, hogy sértetlenül szállt ki az autóból, kivizsgálásra korházba kellett szállítani.

Szombaton 8 gyorsaságival (131,46km) folytatódik a verseny.

A Rally Italia Sardegna állása a pénteki nap után
1. Lappi/Ferm  Hyundai i20 N Rally1    
2. Ogier/Landais  Toyota GR Yaris Rally1   +0,1 s
3. Neuville/Wydaeghe  Hyundai i20 N Rally1   +18,6 s
4. Rovanperä/Halttunen  Toyota GR Yaris Rally1   +46,1 s
5. Katsuta/Johnstone  Toyota GR Yaris Rally1   +47,4 s
6. Evans/Martin  Toyota GR Yaris Rally1   +1:06,6
7. Tänak/Järveoja  Ford Puma Rally1   +1:09,8
8. Pajari/Mälkönen  Skoda Fabia RS Rally2   +3:48,5
9. Fourmaux/Coria  Ford Fiesta Rally2   +3:54,8
10. Lindholm/Hämäläinen  Skoda Fabia RS Rally2   +4:01,6

Fotó: Hyundai Motorsport

További híreink a rally világából