Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A rally világbajnokság mezőnye 12 év után tér vissza Japánba, ahol két finn rallylegenda, Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen is autóba ül.

A Toyota Gazoo Racing számára fantasztikusan alakult a 2022-es szezon, ugyanis sikerült megvédeniük a konstruktőri trófeájukat, Kalle Rovanperä pedig megszerezte pályafutása első egyéni bajnoki címét a Toyota GR Yaris Rally1 volánja mögött.

A szezonzáró Japán Rallyn (november 10-13.), amely a Toyota hazai versenye lesz, bemutatkozik a Toyota WRC2-es autója, a GR Yaris Rally2, amelyet a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen fog vezetni a mezőny előtt szombaton az Okazaki városi szakaszon.  

Kankkunen mellett honfitársa, a szintén négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen is ott lesz a városi szuperspeciálon, mégpedig egy hidrogénmeghajtású GR Yaris H2-vel. – Az 58 esztendős finn legenda több évig volt a TGR csapatfőnöke, jelenleg pedig a Toyota sportosztályának tanácsadója.

A Toyota hidrogénmeghajtású Yarisát az Ypres Rallyn már láthatta a közönség Juha Kankkunennel a volánnál.
Jari-Matti Latvala, a csapat jelenlegi vezetője úgy gondolja, hogy 2025-ig meg kellene tartani a jelenlegi szabályokat, mivel szerinte a hidrogén hajtás lenne a legjobb megoldás a WRC-ben, szemben az elektromos meghajtással.

„Úgy gondolom, hogy észszerű lenne folytatni ezekkel a hibrid autókkal. Belgiumban, az Ypres Rallyn láthattuk a Toyota hidrogénmeghajtású autóját. Úgy gondolom, hogy a hidrogén jó megoldás lenne a rallyban, mert belsőégésű motorral és hanggal is rendelkezik. A rallyban mindenképp szükség van a hangra. A teljesen elektromos hajtás nem opció a rally világában. Szeretnénk, ha több autógyártó is csatlakozna a bajnoksághoz, amihez az kell, hogy minél előbb tisztázzuk az FIA-val az új technikai előírásokat.”  -nyilatkozta Latvala.

Fotó: media.toyota.co.uk

További híreink a rally világából