Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Elkeserítően kevés magyar induló volt a szomszédban rendezett vb futamon, de mindkettő párosunk kategóriagyőzelmet aratott. Bútor Róbert és Tagai Róbert az RC4 kategiáriát nyerték meg egy Peugeot 208 Rally4-ben, míg László Zoltán és Kürti Tamás a WRC3 Open kategória első helyét hozták el a horvát fővárosból.

Tavaly után idén is csak két magyar páros indult a horvát versenyen, talán több is lehetett volna, ha nem ugyanezen a hétvégén van a Boldogkő rally. A két magyar csapat viszont a maximumot hozta ki a versenyből, mindkettőjük kategóriagyőzelemmel zárta a futamot. Bútorék az első pillanattól vezették a kétkerekűek versenyét, és csak egy szakaszgyőzelmet engedtek át másnak, míg a László – Kürti páros a második gyorstól kezdve dobogós helyen állt, majd a vasárnapi második gyorson – az addig vezető Sami Pajari kiesése után vették át a vezetést, és meg is tartották azt a verseny végéig. Itt is csak gratulálni tudunk mindkét párosunknak!

A verseny összetett győzelmének a sorsa majdnem olyan simán alakult, mint Bútorék győzelme, csak a Peugeot-os párossal ellentétben Rovanperä-nak szombaton egy defekt után olvadt le az előnyének jó része, majd vasárnap az utolsó előtti szakaszon a váratlanul érkezett eső miatt a vezetést is kiadta a kezéből. A powerstage-en aztán ugyanolyan meggyőzően ment, mint pénteken az egész nap, és a gumiválasztásból adódó hátránya ellenére simán megnyerte a szakaszt, így a versenyt is és elhozta mind a 30 megszerezhető pontot Horvátországból. Kalle immár 29 pontos előnnyel vezeti a vb-t, ami azt jelenti, hogy Portugália mellett szinte biztos, hogy Szardíniára is elsőként fog érkezni.

Tänak 19,9 másodperccel kezdte a vasárnapot és merészet húzott, 4 puha és 2 vizes gumit vitt magával a maradék 4 szakaszra. Az első gyorson aztán 31-re nőtt a hátránya, és ekkor úgy nézett ki, hogy nemhogy eddig nem jött meg az eső, hanem nem is fog már esni, és ezzel Tänak esélye is elszállt. Fél órával az utolsó előtti szakasz rajta előtt azonban egy erőteljes zivatar ért a pálya fölé, 2019 világbajnoka pedig nagyon nagyot ment a vízen és átvette a vezetést Rovanperä-tól, bár csak 1,4 másodperccel, de elviekben a nagyon sáros kumroveci szakaszon is ő volt előnyben a puha keverékű gumikkal. Hiába. Az észt páros ettől függetlenül nem lehet csalódott az eredményt illetően, idén először végeztek a top 10-ben, és nem érdemtelenül értek a dobogóra.

Az utolsó előtti szakasz krónikájához tartozik, hogy csak Tänak után 2 WRC2-es Skoda Fabia volt a második és a harmadik (Lindholm és Ingram) leggyorsabb, ők mindketten 4 vizes gumival teljesítették azt a szakaszt, ebből is látszik, hogy milyen sok múlik a megfelelő abroncsokon. Illetve az, hogy nem sokon múlott, hogy nem lett piros zászlós szakasz. 7 kilométernél egy bal derékszögű kanyarnál a partoldalon álló szurkolók mentőt hívtak (valaki valószínűleg eleshetett a sáros domboldalon), a mentőautó pedig közvetlenül Tänak előtt egy tűzoltóautó társaságában bejöttek a pályára, majd kábé az utolsó pillanatban tolattak ki annyira, hogy ne legyenek az úton a Hyundai érkezésekor.

A verseny harmadik helyét Neuville szerezte meg, simán olvasztotta el a hátrányát az egész hétvégén erőtlen Breennel szemben, az esős szakaszon aztán az oda jobban illő gumiválasztással akkora előnyre sikerült szert tennie, hogy a powerstage-en egy árokjárás is belefért, éppen, hogy. „Legalább a végén mellettünk állt a szerencse.” Summázta Neuville, aki a hétvége folyamán összesen 2 perc büntetést gyűjtött össze.

Csalódástkeltően alakult Evans versenye, az előzetesen a vb címre az egyik legnagyobb esélyesének gondolt toyotás versenyzőt defektek és a kellő önbizalom hiánya hátráltatta végig, ötödik helye azt jelenti, hogy 3 verseny után már 59 pont a hátránya csapattársával szemben.
Katsuta szintén visszafogott, önbizalomhiányos napokat tudhat maga mögött, így lett hatodik, míg a maradék 4 top 10-es helyet WRC2-es versenyzők foglalják el.
Yohan Rossel rajt cél győzelmet ért el a WRC2-ben és így lett hetedik.

A világbajnokság következő állomása Portugália, az idei első murvás verseny, a Loeb – Ogier harc idei második felvonásával és a rali világbajnokság ötvenedik születésnapi ünnepségével.

A 2022-es horvát verseny végeredménye:
1. Rovanperä / Halttunen    Toyota GR Yaris Rally1    2:48:21.5
2. Tänak / Järveoja    Hyundai i20 N Rally1    +0:04.3
3. Neuville / Wydaeghe    Hyundai i20 N Rally1    +2:21.0
4. Breen / Nagle    Ford Puma Rally1    +3:07.3
5. Evans / Martin    Toyota GR Yaris Rally1    +3:46.0
6. Katsuta / Johnston    Toyota GR Yaris Rally1    +8:08.5
7. Rossel / Sarreaud    Citroën C3 Rally2    +10:01.0
8. Kajetanowicz / Szczepaniak    Škoda Fabia Rally2 evo    +11:01.2
9. Lindholm / Hämäläinen    Škoda Fabia Rally2 evo    +11:11.9
10. Gryazin / Aleksandrov    Škoda Fabia Rally2 evo    +11:48.5

További híreink a rally világából