Sebastien Loeb idén visszatér a WRC-be. A francia egy interjúban elárulta, hogy nem helyez magára túl nagy nyomást, csupán szeretné élvezni a versenyzést.
A kilencszeres rallyvilágbajnok Sebastien Loeb utoljára 2015-ben állt rajthoz a WRC-ben, az elmúlt években pedig a WTCC-ben, a rallycross vb-n, valamint a Dakaron szerepelt. A 43 esztendős francia pilóta idén visszatér a rally világbajnokságba, és Mexikóban, Korzikán valamint Spanyolországban is beül a Citroen C3 WRC volánja mögé. A Red Bull a Mexikó Rally előtt készített interjút a legendás versenyzővel.
Mi az oka annak, hogy visszatérsz a WRC-be?
Sok különböző szakágban versenyeztem már, de az az érzés, amit egy rallyautó ad – a sebesség – nagyon különleges. Az új kocsik nagyon jól néznek ki, és gyorsak is.
Hogyan választottad ki a versenyeket az idei évre?
2018-ban is a rallycross világbajnokság lesz az elsődleges számomra, így olyan futamokat kellett keresnünk, amelyek nem ütköznek az FIA RX naptárával. Egy murvás versenyen mindenféleképp szerettem volna rajthoz állni, így esett a választásunk a Mexikó Rallyra. A francia futamnak Korzika ad otthont, és ez az esemény szintén megfelelt számomra. Spanyolországban mindig is szerettem versenyezni, mivel murván és aszfalton is kell vezetnünk, ami miatt egy kicsit különlegesebb ez a futam, mint a többi.
Hogyan készülsz a Mexikó Rallyra?
Ugyanazt teszem, mint mindig. Semmi különöset nem csinálok, csak futok és biciklizek, hogy fit maradjak. A verseny előtt lesz egy kétnapos teszt. Ez ugyan kevésnek tűnik, de remélem, hogy elég lesz arra, hogy visszarázkódjak.
Milyen érzés visszatérni a WRC-be?
Nem helyezek magamra túl nagy nyomást. Tisztába vagyok vele, hogy nem lesz könnyű dolgom, mivel még nem ismerem ezeket a kocsikat. Nem tűztem ki magam elé konkrét célt, csupán élvezni akarom majd a versenyzést. Daniel (Elena) szintén nagyon boldog, hogy ismét rajthoz állunk a bajnokságban.
Mi a legjobb, és mi a legrosszabb emléked Mexikóról?
Emlékszem, hogy a dobogón mindig jó érzés volt állni. Az időjárás általában szép, a húsok és a borok pedig nagyon finomak. A legrosszabb emlékem Mexikóról az, amikor elhagytuk az egyik kerekünket, és így teljesítettünk két szakaszt.
Mi a véleményed a bajnokságról?
Úgy tűnik, hogy most nincs olyan dominancia, mint amilyen korábban volt. Sokkal nyíltabb a bajnokság, ami izgalmassá teszi a versenyeket.
Melyik pilótát tartod a legígéretesebbnek?
Thierry Neuvillet, valamint Ott Tänakot, aki egyre jobban teljesít.
Pályafutásod melyik versenyével vagy a legelégedettebb?
Számomra az egyik legszebb pillanat az volt, amikor első lettem a Francia Rallyn Elzászban, mivel nem csak a versenyt, hanem a bajnokságot is megnyertem. Az utolsó szakasz a szülővárosomban, Haguenauban volt, így a családom és a barátaim előtt versenyezhettem. Fantasztikus volt a hangulat.
Ki volt a legkeményebb ellenfeled?
Marcus Grönholmmal több szezonban is nagyon sok izgalmas csatát vívtunk.
Ha valakinek meg kellene köszönnöd a sikereidet, ki lenne az és miért?
Dominique Heintznek sokat köszönhetek, mivel ő volt az, aki segítette elindítani a rallys pályafutásomat - mindez egy N csoportos 100 lóerős Peugeot 106-ossal történt.
Mi kell egy WRC-s győzelemhez?
Mindenből kell egy kicsi. A legfontosabb a vezetési tudás. Emellett lényeges a jó felkészültség is, hogy jól írd fel a pályákat. Ez szintén segít abban, hogy szerencsés és sikeres legyél.
forrás: redbullcontentpool.com