Az M-Sport sikeres évet zár 2017-ben, ugyanis megnyerte a konstruktőri értékelést, Sebastien Ogier pedig elhódította az ötödik világbajnoki címét is a Ford Fiesta WRC volánja mögött.
Most egy újabb mérföldkőhöz érkezett Malcolm Wilson alakulat, mivel elkészült a 250. R5-ös Ford Fiesta is.
A Ford Fiesta R5 az M-Sport egyik legsikeresebb versenyautója. Az elmúlt öt esztendőben számos győzelmet arattak vele a WRC 2-ben, az Európa-bajnokságon, és több nemzeti bajnokságban egyaránt. A Ford Fiesta R5 gyors és megbízható technika, és a mai napig a kategória egyik legnépszerűbb versenyautója.
A Ford Fiesta R5 műszaki adatai:
Motor: Az M-Sport által kifejlesztett soros 4 hengeres, 16 szelepes, 1,6 literes turbós erőforrás (az FIA szabályainak megfelelően 32 mm-es szűkítővel), közvetlen befecskendezéssel, Life Racing motorvezérlő és erőszabályzó rendszerrel.
Karosszéria: Az M-Sport az FIA R5-ös előírásai szerint tervezte meg a bukókeretet. A kocsi R5-ös aerodinamikai csomaggal van ellátva.
Erőátvitel: Sadev 5 sebességes szekvenciális váltó, Sadev első és hátsó differenciálmű.
Felfüggesztés: Elől-hátul MacPherson felfüggesztés, szabályozható külső tartályos Reiger lengéscsillapítókkal.
Utastér: FIA 8862 versenyülések, hatpontos HANS biztonsági övekkel, AP Racing „fly by wire” állítható pedálbox, Life Racing kijelző membrán-kapcsolós vezérlőpanellel.
Üzemanyagrendszer: Középen elhelyezett 80 literes ATL üzemanyagtartály.
Fékek: Elől-hátul AP Racing 4 dugattyús kovácsolt féknyergek. Murvára 300 x 28 mm-es, aszfaltra 355 x 32 mm-es szellőztetett tárcsák. Hidraulikus kézifék.
Kerekek: 7” x 15” kerekek murvára / 8” x 18” kerekek aszfaltra.
Méretek:
Tengelytáv: 2480 mm
Hosszúság: 3965 mm
Szélesség: 1820 mm
Súly: 1230 kg (előírások szerint)
forrás:M-Sport