Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Volkswagen Motorsport az Ausztrál Rally után jelentette be, hogy kiszállnak a rally-világbajnokságból, így mindhárom pilótájuknak új munkahely után kell néznie a 2017-es szezonra. A Volkswagenes trióból Jari-Matti Latvala biztosította be elsőként helyét a jövő évi mezőnyben.

Az autosport.com információi szerint Jari-Matti Latvala lesz Juho Hänninen csapattársa a Toyota Gazoo Racingnél. A japán márka 1999 után tér vissza a bajnokságba, és eleinte csak két autóval állnak rajthoz, de a szezon második felében már három Yaris WRC-vel támadnak majd. Hänninen és Latvala mellett várhatóan Esapekka Lappié lesz a harmadik Toyota.

„A menedzseremmel, Timo Jouhki-val tárgyaltunk Tommival (Tommi Mäkinen), de nem tudok semmi konkrétat mondani a megállapodásról.” –kezdte Latvala. „Ha egy héttel ezelőtt kérdezték volna meg tőlem, hogy ott leszek-e a Monte Carlo Rallyn, nem tartottam volna lehetségesnek, de most már egyre biztosabbnak tűnik.”

Sebastien Ogier a lehető legtöbb 2017-es specifikációjú World Rally Car-t ki szeretné próbálni, mielőtt dönt a jövőjével kapcsolatban. A négyszeres világbajnok már vezette a Toyota Gazoo Racing Yaris WRC-jét, valamint részt vett az M-Sport tesztjén is, ahol közelebbről is megnézhette az új Fiesta WRC-t. A Hyundai ragaszkodik a pilótáihoz, Thierry Neuville-hez, Dani Sordo-hoz valamint Hayden Paddon-hoz, így biztos, hogy Ogier nem fog az i20 Coupe WRC volánja mögött versenyezni. A Citroen C3 WRC-t még nem tudta tesztelni a világbajnok, ezért egyre kisebb az esély arra, hogy visszatérjen a francia alakulathoz.

161208 latvala n2

„A csapatok igazából Sebastient szeretnék megszerezni, így neki biztosítanak lehetőséget a tesztelésre.” –folytatta Latvala, aki egyelőre még nem próbálta ki a Yaris WRC-t. „Én ezt megértem, de ne felejtsük el, hogy a Citroen Seb-nek sem engedte meg eddig, hogy vezesse a kocsijukat. Nem könnyű dönteni úgy, ha az ember nem kap lehetőséget az autó kipróbálására.”

Az Ausztrál Rally győztese, Andreas Mikkelsen jövője is kérdéses még. A norvég szintén közel állt ahhoz, hogy szerződést kössön Mäkinenékkel, azonban most kénytelen megvárni Ogier döntését. A szezonnyitó Monte Carlo Rallyra december 16-ig lehet nevezni, így egyre fogy az idő és már csak pár szabad pilótaülés van. Ogier és Mikkelsen vagy az M-Sport Fiesta WRC-jével vagy akár egy privát Volkswagen Polo WRC-vel versenyezhet jövőre, mivel szárnyra kaptak olyan hírek is, hogy közel-keleti támogatók „megmentenék” a 2017-es Polo R WRC-ket.

A Volkswagen Motorport igazgatója, Wolfgang Dürheimer a következőket mondta: „Bárhogy is döntenek, a szakértelmünkre számíthatnak. Remélem, hogy sikerül megállapodnunk, és a csapat ott lehet majd januárban a Monte-Carlo Rallyn, és részt vehet az egész bajnokságban. Ha ez megvalósulna, egy csodálatos sztori lenne.”

 


További híreink a rally világából