Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Csütörtökön  hat gyorsasági szakasszal folytatódott a Svéd Rally. A nyitószakaszon Sebastien Ogier kezdett a leggyorsabban a Polo R WRC-vel.

A francia 2.6 másodperccel volt jobb ellenfeleinél, és ezzel át is vette az összetettben a vezetést csapattársától, Andreas Mikkelsentől. A gyenge éjszakai havazás után csúszósak voltak az utak a 7 kilométeres Torsby-i részen, de Ogier úgy érezte, hogy túl óvatos volt.: „Talán két centiméter laza hó volt az úton, de tudtam volna egy kicsit jobban is nyomni – különösen a végén. Nem sikerült tökéletesen a kezdés, de nem panaszkodok.” - nyilatkozta Ogier.

Martin Prokop a Monte-Carlo Rallytól túl korán búcsúzott, és a szerencse továbbra se állt a cseh pilóta mellé. Prokopék lecsúsztak az útról és több mint három percet veszítettek, mire sikerült a Ford Fiesta RS WRC-t visszarakni az útra. „Szerencsére voltak nézők, akik segítettek nekünk, de sokan inkább kameráztak a mobiljukkal.” – panaszkodott Prokop.

A nap második szakaszát a Volkswagenesek uralták. Ogier 5.7 másodperccel végzett Mikkelsen előtt, Jari-Matti Latvala pedig a harmadik leggyorsabb volt a kirkeneri pályán. Latvala rendkívül csalódottan érkezett a beíróba, amiért 6.6 másodpercet kapott francia csapattársától a 7.6 kilométeren. „Nem jól vezetek. Nem érzem a sebességváltót a kocsiban, nagyon nehéz a fokozatváltás. De ez nem magyarázat Ogier idejére. Ez hihetetlen.” – mondta a finn Volkswagenes.


A rövid és technikás szakaszok után, következett a 16.82 kilométeres Finnskogen gyorsasági, ahol a versenyzők komolyabb különbségeket tudtak kialakítani. Ez Norvégiában is volt, és a két helyi kedvenc, Andreas Mikkelsen és Henning Solberg az első két helyen teljesítették ezt a távot a norvég szurkolók nagy örömére. „Nagyon élveztem. Emlékszem ezelőtt egy N csoportos autóval mentem itt, és nagyon örülök, hogy sikerült elérni ezt az időt.” – nyilatkozta Mikkelsen.

Solbergnek segített az a pár változtatás, amit a Fiestán végeztek el a szakasz előtt. „Nem árulom el, hogy mit változtattunk, mert az összes Fiestás utánozni fog minket.” – mondta Henning Solberg.

Jari-Matti Latvala a harmadik lett, és sokkal jobban érezte magát, mint az előző szakaszon.”Ezen a gyors gyorsaságin nagyszerű érzés volt vezetni, de a technikás pályákon nehezen boldogulok.” – kommentálta Latvala.

A csütörtöki nap féltávjánál a Volkswagen uralta az összetett tabellát. Sebastien Ogier 1.6 másodperces fórral várta a folytatást Mikkelsen előtt. Latvala állt a harmadik helyen. Ott Tanak, Mikko Hirvonen és Mads Ostberg volt a további sorrend.

A délutáni kört Ott Tanak kezdte a legjobban. Az észt pilóta 0.5 másodperccel utasította maga mögé a Hyundaios Thierry Neuvillet. A Hyundainak tovább kell várnia az első szakaszsikerre az új i20 WRC-vel.
„Néhány apró hiba kivételével nagyon jól sikerült ez a szakasz. Nagyon jó érzés volt.” – nyilatkozta Tanak.

Andreas Mikkelsen csökkenteni tudta a hátrányát Ogierrel szemben. A két Polo R WRC-s pilótát, már csak 0.5 másodperc választotta el. Mikkelsen talán átvehette volna a vezetést, ha nem követ el egy apró hibát. „Túlságosan levágtam az egyik kanyart, és az autó eleje kicsit beleért a puha hóba. Az én hibám volt.” - ismerte el a norvég.


A Finnskogen-i második körben Andreas Mikkelsen átvette a vezetést Ogiertől. Mikkelsen 0.7 másodperccel volt sebesebb francia csapattársánál, és így az összetettben 0.2 másodperces előnyre tett szert. „Amikor látod, hogy mennyi norvég szurkoló buzdít, azt akarod, hogy jól alakuljon minden.” – mondta Mikkelsen.

Latvala továbbra is a harmadik helyen tanyázott, annak ellenére, hogy volt egy kisebb kalandja a hófallal.

A nap utolsó gyorsaságiján Ogier visszavette a vezetést. Mögötte Mads Ostberg ért célba másodikként. Andreas Mikkelsen 5.8 másodperccel szorult a második helyre az összetettben. Mikkelsen a gumitaktikának köszönhetően szerepelt gyengébben a hetedik szakaszon.

„Úgy döntöttünk, hogy használt gumikon megyünk, és majd inkább reggel tesszük fel az új garnitúrát. Jó lett volna harcolni a vezető pozícióért, de ez egy hosszú verseny és meg kell gondolni minden lépést.” – nyilatkozta a Volkswagen fiatal norvég pilótája.

Ott Tanak Latvalával állt harcban az összetett harmadik helyéért. Az észt pilóta 2.6 másodperccel szorult Latvala mögé.
Kris Meeke egy negyedik időt autózott a nap befejező szakaszán.

A verseny állása hét szakasz után:
1. S.Ogier – J.Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 39:56.5
2. A.Mikkelsen – M.Markkula (Volkswagen Polo R WRC) +5.8
3. JM.Latvala – M.Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +12.2
4. O.Tanak – R.Mölder (Ford Fiesta RS WRC) +14.8
5. M.Hirvonen – J.Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +22.5
= M.Ostberg – J.Andersson (Citroen DS3 WRC) +22.5
7. T.Neuville – N.Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +32.0
8. J.Hanninen – T.Tuominen (Hyundai i20 WRC) +42.0
9. P.Tidemand – O.Floene (Ford Fiesta RS WRC) +44.6
10. K.Meeke – P.Nagle (Citroen DS3 WRC) +46.3


További híreink a rally világából