1984. január 27.-én a Prodrive győzelemmel mutatkozott be az FIA közel-keleti rallybajnokság első versenyén, a Qatar International Rallyn.
30 év alatt 1123 versenyen, 262 győzelmet ért el a Prodrive, amely nem csak az egyik legsikeresebb vállalat a motorsport világában, de különböző tevékenységei vannak, fejlett az autóipari technológiában és kompozit gyártásban, a légi technikában és a védelmi ágazatban, illetve több mint 500 főt alkalmaz szerte az Egyesült Királyságban.
1984-ben a katari Saeed Al Hajri a Porsche 911 SC RS-el megnyerte a közel-keleti rallybajnokságot, míg Henri Toivonen ugyanilyen autóval szerepelt az Európa-bajnokságban, ahol egy hátsérülés miatt csúszott le a bajnoki címről.
„Ez egy igencsak széria Porsche 911-es volt, amivel versenyeztünk Katarban. Rengeteg probléma volt az autóval, és inkább való volt versenypályára, mint a sivatagi utakra.” – mondta a Prodrive elnöke, David Richards.
„A Porsche egyenesen a németországi gyárból érkezett, és Saeed Al Hajri számos sikert ért el vele, de az első győzelme a legemlékezetesebb.” – tette hozzá Richards.
1984 óta a Prodrive 472 rallyversenyen szerepelt, amelyből 261 WRC futam volt. 132 alkalommal diadalmaskodtak, és további 182 dobogós helyet értek el. Versenypályákon 651 versenyből 130-szor végeztek az élen és további 266 alkalommal állhattak fel a pódiumra.
A cég történetének talán legikonikusabb pillanata, amikor 1995-ben, Colin McRae megnyerte a RAC Rallyt és így ő lett Nagy-Britannia első rally világbajnoka, illetve megszerezte a Subarunak is a bajnoki címet, amit a következő két évben meg is védett a csapat.
A Prodrive-val Richard Burns és Petter Solberg is felért a csúcsra. Burns 2001-ben, Solberg pedig 2003-ban lett világbajnok.
A Prodrive 19 éven át működött együtt a Subaruval, de a 871 rallyverseny felén más márkával is szerepelt, többek között a Porschével, az MG-vel, a BMW-vel és a MINI-vel.
A Prodrive 1984-ben vett először részt világbajnoki futamon, az Acropolis Rallyn. Az első WRC-s győzelmét 1987-ben szerezte a Tour de Corse-on, egy privát BMW-vel amellyel Bernard Beguin versenyzett.
Mielőtt a Prodrive a hangsúlyt a WRC-re helyezte a ’90-es évek elején, bezsebelt három brit, két közel-keleti, két belga, két francia és egy ír bajnoki címet. Továbbá négy Ázsia és Csendes-óceániai győzelmet szerzett Subaruval, valamint 2001-ben megnyerte az SCCA Pro Rally bajnokságot az Egyesült Államokban.
A Prodrive a pályaversenyzésben is helytállt. 1987-ben egy BMW-vel nevezett be a brit túraautó-bajnokságban. 1988-ban Frank Sytnerrel már teljes szezont futottak, és megnyerték a BTCC bajnoki címet, majd 1989-ben és 1990-ben kategóriaelsők lettek a Prodrive által felkészített autók. A hat BMW-s szezon után az Alfa Romeóval, a Hondával és végül a Forddal dolgoztak együtt. A kék ovális márka Mondeójával nyerték az utolsó BTCC-s bajnoki trófeát 2000-ben, a Super Touring Car korszak végén.