Ezen a hétvégén debütál a Prodrive legújabb versenyautója, a Volkswagen Golf SCRC. A kocsi a Kínai Rally Bajnokság (CRC) soron következő futamán, a Longyou Rallyn fog bemutatkozni, Chris Atkinsonnal a volánnál.
Az autó, amely kevesebb, mint hat hónap alatt készült el, a Volkswagen Golf VII alapjaira épült. A kocsi ugyan hasonlít egy WRC-re, de a legnagyobb különbség a motortérben van. A Golfban egy 2 literes turbófeltöltős motor dübörög, 35 mm-es szűkítővel, szemben a jelenlegi World Rally Carokkal, amelyekben 1.6-os erőforrások vannak, 33 mm-es szűkítővel.
A kocsi könnyen átalakítható a különböző rally bajnokságokra, és a MINI-hez hasonlóan akár a rallycrossba is bevethető lesz az új Golf (Mattias Ekström Audi S1 RX-ét ugyanolyan motor hajtja, mint ami a Golf SCRC-ben megtalálható).
A Volkswagen Golf SCRC adatai:
Karosszéria: Volkswagen Golf VII ötajtós változata, szabványos Volkswagen karosszériaelemekkel és rugalmas kompozit anyagból készített első és hátsó lökhárítók.
Karbon kompozitból készült hátsó szárny. Az FIA előírásainak megfelelő Prodrive bukókeret.
Motor:
2 literes, négy hengeres motor, dupla felül fekvő vezérműtengellyel (DOHC)
Garrett turbófeltöltő 35 mm-es szűkítővel (A CRC előírásainak megfelelően)
Cosworth motorvezérlő egység
Teljesítmény: >300 LE
Erőátvitel:
Állandó négy kerék-meghajtás
Kormánykerék mögé szerelt, 6 sebességes Xtrac szekvenciális kézi sebességváltó
Tengelykapcsoló: Dupla tárcsás szinterezett AP Racing tengelykapcsoló
Első-hátsó Xtrac limitált csúszású differenciálmű
Utastér:
FIA 8862 ülések, fejvédelemmel és hat pontos Sparco biztonsági övekkel
Prodrive tervezésű AP Racing pedál boksz
Lifeline Fire tűzoltórendszer
Prodrive kijelző a pilóta előtt
Cosworth kijelző a navigátor előtt
ATL üzemanyagtartály és rendszer
Felfüggesztés és kormányzás:
Elől-hátul Prodrive/Ohlins Macpherson felfüggesztés, állítható lengéscsillapítók
Prodrive tervezésű hidraulikus kormányrásegítő rendszer
Kerekek, fékek:
Murvára: 15”x 7.5” ATS kerekek, DMACK gumikkal
fékek murvára: elől-hátul AP Racing, négy dugattyús féknyergek, 300 mm-es féktárcsák
Aszfaltra: 18” x 8” ATS kereke, DMACK gumikkal
fékek aszfaltra: elől-hátul AP Racing, négy dugattyús féknyergek, 355 mm-es féktárcsák
Méretek:
hosszúság: 4268 mm
szélesség: 1820 mm
súly: 1150 kg (A CRC-ben megengedett minimális súly versenyzők nélkül)