Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Sajtóközlemények a hazai autósport csapataitól

A hétvégén megrendezésre kerülő 49.Mecsek Rallye talán az év legizgalmasabb versenye lesz a Garmin Racing Team tagjai számára. Domonkos László-Horváth István páros küzd meg a Gyarmati Ariel- Kocsis György duóval a P14-es kategória bajnoki címéért. Molnár István-Tokaji Tamással az oldalán pedig a kategória harmadik helyét szeretné bebiztosítani. A csapaton belüli küzdelem tehát a tetőfokára hág a mecseki futamon.

Az Országos Ralibajnokság abszolút ötödik helyén áll Matics Mihály és Zejda Viki Mitsubishi Lancer Evo IX-essel, amelyet a szezonzáró Mecsek Ralin is szeretnének megtartani. A 3-as géposztályban tíz pont az előnyük, itt már egy stabil célba éréssel is bebiztosíthatnák a második helyet. Matics azonban szeretné stílusosan, jó eredménnyel zárni a szezont, amelyre minden esélye meg is van, hiszen két tesztversennyel, két meghívásos versennyel és egy igen komoly, száz kilométeres teszttel készült az idei utolsó ORB-futamra.

Két héttel a Mecsek Rali előtt még úgy tűnt, igen komoly tétje lesz a versenynek Wirtmann Ferenc és Barna György számára, hiszen a Ford Escort Mk II-essel a Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoportjának második és a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelésének abszolút első helyéért kellett volna megküzdeniük.

Készen áll szezonbeli utolsó fellépésre a Korda Racing Rallye2-es tagozata, a fiatal tehetségeket felvonultató csapat három autóval, egy Ladával, egy Citroennel és egy Suzukival érkezik a hétvégén rajtoló 49. Mecsek Rally-ra.

Eljött az idő, hétvégén Mecsek Rallye, ahol három autóval vesz részt a K-Tech Motorsport csapata. Lajosházi Csabi és Takács Gabi az ORB P15-ös kategóriájában próbál szerencsét a félig-meddig R4-esre alakított Mitsubishivel, míg csapattársai a Rallye-es Bajnokság P14-es kategóriájában harcolnak majd. Kocsomba Karcsi ezúttal Csabi Subaruját választotta, míg Tergulicza Jani továbbra is az EVO VI-ot hajtja majd.

A Rallye 2-es Bajnokság P13-as kategóriájának bajnokaként érkezik Pécsre Sajtós Dénes, aki új autóval, új kategóriában és új alkalmi navigátorral, Marcsa Nikivel vesz részt az idei Mecsek Rallye-n.

Fantasztikus sorozatot zárt szeptember közepén a GarZone Racing, Garamvölgyi Zoltán a csapat színeiben négy hét alatt három különböző szerepben, rendezőként, navigátorként és pilótaként is kiemelkedő sikereket könyvelhetett el és az évnek még nincs vége!

Különleges lehetőséget kapott Turán Frigyes és Zsiros Gábor, a Turán Motorsport párosa, amely az országos bajnokság idényzáró futama, a Mecsek Rallye helyett a Katalán Rallye-n, a világbajnokság idei szezonjának utolsó előtti versenyén áll rajthoz a Ford Fiesta R5-tel a WRC2 kategóriában.

A Mecsek Rali előtti tesztversenynek szánta a Kisvaszar Ralisprintet Matics Mihály, akinek ezúttal állandó navigátora, Zejda Viki olvasta az itinert a jól megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-esben. Az időjárás azonban megtréfálta a résztvevőket, hatalmas esővel kezdődött a verseny. A vizes pálya az utolsó gyorsaságikra felszáradt, így szinte minden körülmény előfordult. Míg éles versenyen ez inkább bosszúságot okozott volna, a tesztelésre kiváló lehetőséget adott.

Michelisz Norbert, a MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője egy 6. és egy 11. helyet szerzett a Sanghajban megrendezett FIA Túraautó-világbajnokságon. Összetettben az ötödik helyen áll 172 ponttal.

A C csoport harmadik és a C2-es kategória első helyét szerezte meg Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Historic Rali-Európa-bajnokság idei 12. futamán, az Elba Ralin. Ezzel a C csoport bajnokságában 79-re növelték pontjaik számát, amivel bebiztosították maguknak az év végi harmadik helyet.

Nagy reményekkel vágott neki az Elba Ralinak Leitold Károly és Bazsó Ildikó, hiszen a visszafordítós kanyarokkal tűzdelt, igazi olasz pályák fekszenek a párosnak. A Fiat 131 Abarth is kiváló formában volt, talán az idén még nem ment ilyen jól, mint most, ám az öröm csak négy kilométeren keresztül tartott. A vadonatúj hengerfej ugyanis gyártási hibás volt, így az első gyorsaságin fel kellett adniuk a versenyt. Ennek ellenére két futammal a Historic Rali-Európa-bajnokság szezonzárója előtt a magyar páros megszerezte a D csoport negyedik helyét.

Legfrissebb cikkek