Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Sajtóközlemények a hazai autósport csapataitól

Tizenegyedik szezonját kezdi Wirtmann Ferenc az Országos Historic Ralibajnokságban, ahol az elmúlt nyolc évben hét bajnoki címet szerzett. Barna György navigálásával nem is lehet más az idei célja, mint hogy versenybe szálljon a nyolcadikért. Ennek érdekében a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a D korcsoportba sorolt Ford Escort Mk II-essel indul a hazai bajnokságban, azzal az autóval, amelyikkel tavaly az Európa-bajnokságon a második helyen végeztek. A szezonnyitó Eger Rali előtt, amelyet április 1–3-a között rendeznek még akadt egy kis munka az autón.

A Livewire Team pilótája, Ferjáncz András a 2016-os szezon első versenyére készül, ami nem más, mint a legendásnak mondható Eger Rallye.  Csapattársunk saját versenyautójával áll rajthoz, amelyen ezekben a percekben is teljes erőbedobással dolgoznak. Az új navigátora Pap Tamás lesz, Berényi László bajnok navigátora.

Újépítésű Opel Ascona B 2000-rel áll rajthoz Gaál Ádám és Kalapács Kornél az idei Országos Historic Ralibajnokságban. A tavalyi versenyautó egy német gyűjtőhöz került, a télen pedig a gödöllői Opel Gaál Márkakereskedés csapata befejezte a jelenlegi versenyautó felkészítését, amely erősebb karosszériát, nagyobb motort, továbbfejlesztett futóművet, új differenciálművet és ötsebességes váltót kapott. Az autó első éles bevetése április 1-3. között lesz az Eger Ralin, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezik.

Sikeres Teszt Rali után április 1–3-a között már éles bevetésre készül Matics Mihály és Zejda Viki az Országos Ralibajnokság szezonnyitó futamán, az Eger Ralin. A Mitsubishi Lancer Evo IX még az utolsó pillanatban megkapta az áramtalanítókapcsolót, úgyhogy a technika is készen áll. Matics belsőkamerás felvételekből készült és a legnagyobb kihívásnak az új abroncsok kiismerését tekinti. Korábban nem volt szerencsés a szezonnyitón, hiszen többször is felborult, de ahogyan mondja, az még az Evo VI-os korszakban volt, a kilencesek már nem borulnak Egerben.

Hosszú idő telt el a tavalyi év utolsó futama óta. 2016. sok újdonságot tartogat a versenyzők számára. Új bajnokság, új autók, régi-új pályák. A Garmin Racing Team minden tagja lázasan készül, bízva a sikeres, jókedvű, csatákkal teli szezonban.

Teszt után, verseny előtt. Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős (Peugeot 208 T16 R5) készen áll a kihívásokkal teli, izgalmas szezonra, amely során – s ezzel a hétszeres abszolút bajnok pilóta is tökéletesen tisztában van - nagyon nehéz dolga lesz annak, aki nyerni akar.

A tavalyi sikertelen évet követően idén is maximális erőbedobással készülünk a bajnoki futamokra. A sikeres idénykezdés érdekében a verseny előtt volt alkalmunk tesztelni azt a versenyautót, amivel a 2016-os bajnoki futamokon fogunk rajthoz állni. Ebből következik, hogy típust nem, de technikát váltottunk. A teszt alkalmával megtapasztaltuk, hogy az autó képes a jó eredményre, és a biztos célba érkezésre. Azt is felmértük, fejlődnünk kell még ahhoz, hogy ezt ki is tudjuk belőle hozni.

Először indul hazai pályán a Lajosházi Csaba - Takács Gábor páros, akik ennek köszönhetően nagyon komolyan készültek, hogy az egri szezonnyitón minden tökéletesen alakuljon a számukra. Sajnos a rajtszámos kategória besorolás nem úgy lett összeállítva, ahogyan a srácok azt megfelelőnek éreznék, ezért nagyon megcsorbult a látásuk a hazai versenyükre.

Nem lesz ott a 11. Eger Rallye rajtjában a frissen összeállt Sajtós Dénes - Older Roland páros, mert a pilótát egy szerencsétlen műtéttel járó baleset érte.

A téli felújítás utáni shake downnak és az új Hankook-gumik tesztjére szánta Matics Mihály és Zejda Viktória az orfűi 123 Teszt Ralit. Mindkét célt sikerült elérniük, és bár ezúttal nem az eredmény volt a fontos, a licences versenyzők között a hatodik helyet szerezték meg a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

Az Országos Historic Ralibajnokságban és a Közép-Európai Zóna-kupa (CEZ) Historic értékelésében áll rajthoz az idén Wirtmann Ferenc és Barna György a Ford Escort Mk II-essel. Wirtmann tavaly a Historic Rali-Európa-bajnokság D csoportjában ért el abszolút második helyezést, amit pályafutása csúcsának tart, ennek ellenére nem tér vissza az Eb-re.

A Duna Aszfalt Kupát az első helyen végezett a Sólyom Team versenyzőpárosa, Sólyom Olivér és Galbács Mátyás. Bugacon kivételesen a HAWKIA-val indultak TH kategóriában, mivel a Nissan nem készült el a versenyre. Olivérék kedvét nem szegte, hogy a régi autóval kell versenyezniük és komolyan véve a feladatot, hibátlan autózással megnyerték a kategóriát.

Legfrissebb cikkek