Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Sajtóközlemények a hazai autósport csapataitól

Az évemet egy visszatéréssel kezdtem, mind csapat, mind bajnokság szempontjából, hiszen szerepeltem már Zengős színekben 2013-ban, illetve 2014-ig voltam résztvevője a Túraautó Európabajnokságnak. - Nagy Norbert – Szilassy Arnold, Mitsubishi Lancer Evo IX. ...

Ugyan az az igazi, ha bajnoki pontokért és helyezésekért zajlik a küzdelem, de sok szurkoló talán a decemberi „buli” futamokat várja a legjobban, mert valamiért a Mikulás és a Szilveszter Rallyek-on mindig nagyobb a mezőny, oldottabb a hangulat. Arról nem is beszélve, hogy látványosabb is a küzdelem, mert nincs igazi tét, ezért a pilóták is sokkal felszabadultabbak, jobban mernek nyélen menni. A murvát már kipipáltuk, így most az aszfaltos rali show következik december 27-29.-én!

Az elmúlt két év bajnokai újra bizonyítanának a Hungaroringen rendezendő XVIII. Szilveszter Rallye-n.

Egyre több, eddig létező rekord már most megdőlt az idei, 18. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallye-n. A december 27-29 közötti évbúcsúztató versenyen összesen 291-en (!) hajtanak majd végig a kijelölt szakaszokon – ebből hét lesz az előfutók száma –, és az előzetes nevezési lista alapján összesen 53 hölgy ott lesz a rajtnál. A keddi tesztet és a szerdai gépátvételt követően 15 óra 30-kor indul meg a száguldás egy belső szakasszal, és várhatóan csütörtökön öt óra után ér véget a 2016-os szezonzáró versenye. Noha ezúttal belépőt kell venni a kilátogató nézőknek, a 14 éven aluliak és az érvényes, fényképes MNASZ-igazolvánnyal rendelkezők ingyen tekinthetik meg a viadalt.

Bárhogyan is alakult a Garmin Racing Team versenyző párosainak a Mikulás Rallye mindenki elégedetten távozott a december eleji futamról.

Öt nap után máris le kell zárni az idei Szilveszter Rallye-ra való nevezés lehetőségét a rengeteg induló miatt.

Tovább folytatta szárnyalását Matics Mihály és Zejda Viki a Mikulás Ralin, ahol a legjobb mitsubishis párosként az abszolút negyedik helyet szerezték meg – csak R5-ös és Szuper–2000-es autók végeztek előttük. Bár a verseny alapvetően a felszabadult, önfeledt autózásról szól, a mezőny eleje nagyon is komolyan veszi. Ide tartozott Matics is, aki a gumitesztelés közepette két igen meleg pillanatot is átélt.

Két autóval vett részt a Ritmus Ase csapata  a murvás záró futamon, a  20. Mikulás Rally-n, sajnos azonban csak a Várkonyi-Makai páros Mitsubishi-je látta meg a célt egy trükkös defekt után, míg a Csányi-Wesz páros Peugeot-jának egy eltört motortartó bak okozta a vesztét, miután átugrott a vezérműszíj, tönkretéve a motort. Várkonyiék az összetett 19. helyen végeztek, ami egy „N” csoport általános szabályai szerinti autóval nem is rossz eredmény.

Az MR Racing SE mindhárom célba érkező párosa ott volt a Top 10-ben a 20. Mikulás Rallye-n! A Kovács - Istovics kettős a harmadik, a Maricsek - Notheisz duó az ötödik, míg az Osváth - Farnadi páros a kilencedik helyen végzett a Veszprém környéki bulifutamon.

Nem is olyan régen még a legkisebb autóverseny is világra szóló esemény volt bárhol az országban, ma pedig minden hétvégén többet is tartanak, így nem csak a képernyők előtt ülve, hanem a valóságban is mindenki megtalálhatja a számára legnagyobb szórakoztatást nyújtó eseményt. A közvetlen környezetnél távolabb tekintve, a világban pedig tényleg a bőség zavarával kell megküzdeni, hiszen csak világbajnokságból öt is fut párhuzamosan. Ennyi eseményt és ennyi kiemelkedő autóversenyzőt nyomon követni gyakorlatilag lehetetlen, mégis jó néha – akár hetek, hónapok, vagy évek távlatából is – visszatekinteni, mi is történt abban a versenyágban, azon a pályán, azzal a versenyzővel.

Egy hosszú pénteki teszttel indult a Sajtós Dénes - Paizs Róbert 2016-os Mikulás Rallye-ja, ahol több beállítást is kipróbáltak, de végül a Veszprémben már használt futómű beállítások maradtak.

A Mikulás Rallye egy év végi buli verseny, ahol mindenki önfeledten csapathat murván és senki sem foglalkozik az időeredményekkel. Minden évben ezeket a frázisokat puffogtatják a pilóták és navigátoraik, de valójában mindenki csak addig tekinti dzsemborinak a futamot, amíg el nem rajtol az első gyorsasági szakaszon. Onnantól egy kőkemény küzdelem, amit ugyan nem bajnoki pontokért, hanem a presztízsből vívnak meg a versenyzők.

Legfrissebb cikkek