Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Stefani Baranya Kupa keretén belül megtartott aszfaltos teszten több ORB és Rally 2 versenyző is élt a lehetőséggel és kipróbálta a Pirelli legújabb fejlesztésű, aszfaltra szánt rally abroncsait.

A tesztpálya a legendás hetvehelyi gyorsasági szakaszon, pontosabban annak egy részén, a bakonyai elágazásnál lévő erdészház és az 5-ös üzemi elágazás közötti 3,5 km-es szakaszon lett kijelölve. A profi teszt és az azt követő verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással, a Pirelli versenyabroncsainak hazai forgalmazójával.

Stefani Baranya Kupa abszolút 1. és 2. helyezése is mondhatni újonc Pirelli-s versenyzők nevéhez köthető, de számos egyéb kategória győzelem és nagyszerű helyezés is. Először a pénteki tesztről mondjál nekünk pár szót.

Kis mérgelődéssel kezdődött számunkra a Baranya Kupa, ugyanis Terenzio Testoni a teszt előtt másfél nappal lemondta részvételét, ezzel kissé kényelmetlen helyzetbe hozva engem, minket. Szerencsére a teszt ideje alatt folyamatos on-line kapcsolatban tudtunk lenni vele, így az általunk küldött adatokra szinte azonnal kaptuk a beállítási, módosítási javaslatokat. Természetesen nagyon köszönöm a Pirelli Hungary helyszínen lévő szakembereinek segítségét is.

A kizárólagos Pirelli teszten részt vevő versenyzők közül többen most próbálhatták először az új fejlesztésű Pirelli abroncsokat.

Botka Dávid a Peugeot 207 S2000 autóját hozta el a tesztre és azon próbálta ki a számára is újdonságnak számító Pirelli abroncsokat. Mivel a teszten időmérésre is volt lehetőségünk (köszönet érte, és a versenyért a Markó Tibinek és csapatának), így nem csak a versenyzők érzésire hagyatkoztunk, hanem az időeredmények is segítették munkánkat. Dávid elmondása alapján rendkívül jó benyomást tettek rá a Pirelli gumik. Kiemelte a kezelhetőséget a gyors melegedést és az extra rövid fékutakat. Az időeredmények pedig magukért beszéltek, hiszen Dávid által korábban használt abroncsokhoz képest kilométerenként közel 1 mp-es differencia mutatkozott a Pirelli gumik javára!

140812 pirelli n 3

Ugyanilyen tapasztalatokról számolt be Ranga Peti is a Mitsubishi EVO IX R4-el, az időeredmények itt is alátámasztották az általa elmondottakat, a tesztet követő versenyen elért abszolút első helyezése pedig részéről is minden várakozást felülmúlt. Számára a gumik viselkedésében az állandóság a széles működési hőmérséklet tartomány és a kiemelkedő pontosság, ami meggyőző volt.

Horváth Balázs - aki egy BMW E36 M3-t hajtott a teszten, és versenyen is – mosolya is őszinte volt mikor a teszt végén kérdeztük a tapasztalatairól. Jelentős javulást ért el az időeredményeket tekintve, amit az autó minimális áthangolása után tovább tudott fokozni.

Bakó Laciék, pontosabban a csapatukban versenyző Jánosa Ákosék egy Citroen C2R2-vel nyúzták a teszten a Pirelli gumikat. Véleményük, érzéseik és időeredményeik is egyértelműen pozitívak voltak. Kopasz Krisztián Honda Civic VTI autóján is kifogástalanul működtek a Pirelli abroncsok. Kondella Péterék Honda Civic Type-R autója ragyogóan működött a Pirelli RX5 és Rx7 abroncsaival, a versenyzők őszinte örömére. Strider Zoltán, Apkó Andrissal az oldalán, Velenczei Ádám segítségével próbálgatta a Pirelli RX5C típusú abroncsát és mind a teszten, mind a versenyen csak pozitív tapasztalatokról tudott beszámolni. Kazár Mikinek természetesen nem jelentett újdonságot a teszten használt autó (Evo IX R4) és a gumiabroncs teljesítménye sem.

140812 pirelli n 2

Ez azt jelenti, hogy összemértétek a fentiek esetében az eddig használt abroncsokkal a Pirelli abroncsokat?

Igen, a tesztnek ez volt az egyik legfontosabb feladata. Kértük a versenyzőket, hogy amennyiben tehetik, úgy a teszten az általuk eddig használt abroncsokat is tegyék fel, hogy konkrétumok is legyenek azonos pályán, azonos körülmények között, és ne csak feltételezések. Megtették és nagyon köszönöm nekik, hogy vállalták az összehasonlítást, hajlandóak voltak az általunk javasolt módosításokat, finomításokat elvégezni az autóikon. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy minden esetben a Pirelli került ki győztesen az összehasonlításból.

A teszt ezek szerint nagyon jól alakult, de ha jól tudom a verseny talán ennél is jobban!

Igen, jól tudod! A teszten a Pirelli gumik teljesítménye mindenkit egyértelműen meggyőzött, így kivétel nélkül minden, a teszten résztvevő versenyző, és még jó pár már régebb óta Pirelli-t használó versenyző is Pirelli gumikkal állt a rajthoz.

És mi lett a vége?

Abszolút értékelésben Pirelli duplázás, Ranga Petiék első helyének, és Botka Dávidék második helyének köszönhetően! Ranga Petiék ezzel a győzelemmel vezetik az éves Pirelli kupa összesítését csoportjukban! Szenzációs versenyzéssel, nagyszerű eredményeket értek el Horváth Balázsék, Strider Zoltánék, Kondella Péterék, Jobbágy Petiék, Ruszó Krisztiánék, Jánosa Ákosék, Kopasz Krisztiánék, Bodogán Feriék, Amrein Lászlóék és a technikai hiba miatt idő előtt búcsúzó Gyarmati Arielék is. Gratulálunk nekik és természetesen minden versenyzőnek, aki részt vett ezen a nehéz, de nagyon jól szervezett, hangulatos versenyen. Köszönjük!

Ha jól tudom Botka Duduék a versenyen két gyorsasági szakaszon nem Pirelli abroncsokkal mentek.

Igen ez így van. Mivel számukra az egész verseny a tesztről, az autó megismeréséről a beállítások finomításáról szólt nem lehetett kihagyni az ismételt összehasonlítást ugyanazon pályákon. Az 5. és a 6. gyorsasági szakaszon más márkájú gumiabroncsokat használtak, az eredményeket mindenki megtalálja az eredményközlő oldalakon. Amit ezzel kapcsolatban kiemelnék, hogy a verseny utolsó kettő (7,8) gyorsasági szakaszára feltett Pirelli RX5C abroncsokban már 75 gyorsasági kilométer volt a 7. gyorsasági előtt. Aztán jött még kettő gyorsasági (20 km) egyáltalán nem spórolós tempóban, az utolsó szakaszon egy abszolút első idővel! Az utolsó két gyorsasági szakaszt tekinthetjük akár tartóssági próbának is, amiben szintén kitűnőre vizsgáztak az abroncsok.

Összegezve a tesztet és a versenyt?

Sokat dolgoztunk, de sokat is kaptunk! Ismételten köszönöm a versenyzőknek a szervezőknek és nem utolsó sorban a segítségemre levő kollégáknak, barátoknak a hozzáállást, az adatokat, az együttműködést. Remélem mindenki a maga hasznára tudja fordítani az adatokat a tapasztalatokat az év visszalévő versenyein.


Legfrissebb cikkek