Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Hosszú idő után ismét hazai pályán láthatjuk versenyezni Gyarmati Arielt. A siófoki rallypilóta ezúttal a nagy hagyományokkal rendelkező Mikulás Rallyn áll újra rajthoz, ami számára félig-meddig hazai pályának is minősül.

Az autó a már jól megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-es, ám a navigátori ülést ezúttal Kocsis György nem tudja elfoglalni, helyette Szilasi Arnold fogja diktálni az itinert.

Gyarmati Ariel: Egy éve autóztunk utoljára murván, amikor előfutóként a Tankcsapda zenekar tagjait autóztattuk. Ugyanakkor nagyon szeretünk laza talajon versenyezni, így kapva kaptunk a lehetőségen, és beneveztünk az idei Mikulás Rallyra.

Több nehézségbe is ütköztünk még a futam előtt. Először is, hogy nem volt a terepviszonyoknak megfelelő fékünk, hiszen szezon elején a fékkálvária azt eredményezte, hogy az aszfaltra szánt fékünk nagyon jó lett, de murvára való nem volt. Komoly utánajárást igényelt, hogy ezt a hiányt megoldjuk, de úgy tűnik, sikerült és minden meglesz időben. A Mitsubishi így teljes mértékben készen áll a bevetésre.

A pályák részben ismerősek lesznek, mint például a Kislőtér és a Nagylőtér, habár nem tudjuk pontosan még, hogy milyen nyomvonalon. Épp eleget mentünk azonban már rajtuk, hogy minden részletük ismerős legyen, bármilyen kombinációban is kell azt abszolválnunk. A gyártelepi – korábbi királyszentistváni – szakasz viszont régi-új pálya lesz számomra, hiszen több mint 10 évvel ezelőtt autóztam rajta utoljára, ugyanis az elmúlt években sem a Veszprém, sem a Mikulás Rally programjában nem szerepelt. Összesen tehát 3 különböző szakasz vár ránk, amit kétszer kell teljesítenie a mezőnynek. Bízom benne, hogy a pályák nem fognak annyira elhasználódni, hogy autózhatatlanná válnak, és remélem, az időjárás is megkegyelmez nekünk, bár jelenleg elég kétesélyes a dolog eső tekintetében. Ezen a versenyen együtt leszünk értékelve az R5-ösökkel, így nincsenek is vérmes reményeink a helyezést illetően, de természetesen szeretnénk minél előrébb végezni.

Kocsis György: Az idei Mikulás Rallyn a megszokottól eltérő szerepkört fogok betölteni – ezúttal ugyanis a pálya széléről, csapatvezetőként fogom segíteni Ariel munkáját. Egészségügyi okok miatt sajnos ki kell hagynom ezt a versenyt. Van egy gerincsérülésem, amiből az következett, hogy a bal lábamban, több izomban is részleges bénulás jelentkezett, aminek kezelése még mindig tart, és nem szeretnénk kockáztatni a felépülésemet. Nagyon még dolgozni sem tudok, a versenyzés pedig így szinte lehetetlen lenne, hiszen – habár az autóba be-, illetve onnan kiszállni még tudnék – ha bármi történne menet közben, nem tudnék kipattanni a kocsiból és Ariel segítségére lenni. És valljuk be, ezt felelősségteljesen nem lehet így vállalni.

Ennek ellenére a futamra én is ugyanúgy készültem, mint az eddigi alkalmakkor. Mindent átnéztem, több belső kamerás felvételt néztünk együtt végig, üzemanyag-szükségletet számoltam, és a többi. A Mitsubishiben a jobb1-et ezúttal Szilasi Arnold foglalja majd el. Ariellel ők már autóztuk együtt korábban is, évekkel ezelőtt, profi navigátor, így biztosan nem fog gondot okozni neki ez a feladat sem. Én pedig igyekszem verseny közben is a lehető legtöbb információt összegyűjteni, és a háttérből segíteni a fiúkat. A cél, hogy a leggyorsabb Mitsubishis eredményt Arielék neve mellé írják, amire meg is van az esélyük, nem csak a tehetségük, hanem a kiváló minőségű versenybenzin miatt is.

Legfrissebb cikkek