Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Gyarmati Ariel és Kocsis György a hétvégén ismét megtapasztalta, mit is jelent igazán a rally.

 Mikor már az ember feladná, akkor is tovább kell menni, és teljesíteni, mert az igazi versenyzők képesek erre. A szeptember 23-25-ei Nova Gorica Rallyn sokszor nehéz volt meglátni ennek a sportágnak a szépségét, de minden áldozatot és erőfeszítést megért az az eredmény, amit a leintéskor nekik ítéltek. A siófoki páros ugyanis ismét győzedelmeskedett a Mitropa Rally Club értékelésében.

Gyarmati Ariel: Már a pályabejárás során megbizonyosodtunk arról, hogy nem lesz könnyű feladat, ami ránk vár a hétvégi Nova Gorica Rallyn. A meteorológia már akkor 100%-os esőzést jósolt a verseny teljes időtartamára, így fel kellett készülnünk minden eshetőségre.

Péntek este, a gépátvételt követően, egy belvárosi szakasszal vette kezdetét a hivatalos program, amit magabiztosan nyertünk a kategóriánkban, abszolútban pedig a 7. helyen álltunk már az elején, köszönhetően annak is, hogy nem volt számunkra ismeretlen a vonalvezetés.

A szombat rettentő hosszúnak ígérkezett, már a papírforma szerint is. Kora reggeltől késő estig autóztunk, végig lógott az eső lába, de mégis megúsztuk a napot csapadék nélkül. Ennek ellenére sajnos az egyik körben nem jól gumiztunk a helytelen kapott információkra alapozva, így vizes abronccsal mentünk ki arra a körre, miközben már rég felszáradt az a terület. Nem is sikerült olyan jo időket autóznunk, de mindezt kompenzáltuk a többi körben, ahol semmilyen gondunk nem akadt - sem a pályákkal, sem az autóval, sem magunkkal. Az abszolút 7. pozícióból vártuk így továbbra is a másnapot.

Szombat éjjel azonban elkezdett esni az eső, ami a rajtban is tovább folytatódott, sőt... Gyakorlatilag monszunesőben teljesítettük az első vasárnapi kört, ami így inkább egy túlélő versenyre hasonlított, mint autózásra.

Folyamatosan párásodtunk, az ablaktörlő nem bírta a csapadékmennyiséget, így nem láttunk semmit, mondhatni egy szaunában ültünk, és érzésre igyekeztünk teljesíteni a szakaszokat. A második körre szerencsére elállt az eső, akkor már csak a hol nedves, hol száraz felületekkel kellett számolnunk. A biztonság kedvéért ekkor is vizes gumikon maradtunk, és biztonságra autóztunk, míg a többiek sokkal több hibát követtek el. Amikor tiszták voltak a körülmények, mi is meg voltunk elégedve a teljesítményünkkel, de a legtöbb esetben a biztonság mellett igyekeztünk a tempót is tartani - a visszajelzések azt mutatják, hogy ez sikerült is.

A futam végére feljöttünk egészen az abszolút 5. helyig, valamint a Mitropa Rally Club és a 10-es géposztály értékelését is megnyertük.

Kocsis György: Habár eredetileg azt terveztük, hogy újra írjuk a teljes itinert, végül abban maradtunk, hogy alapnak jó lesz a tavalyi, és csak belejavítunk, pontosítunk, ahol szükséges. Végül olyan sok helyen belenyúltunk, hogy kvázi egy újból dolgoztunk a hétvégén.

Szombat estig tényleg minden izgalmaktól mentesen alakult, csak a gumiválasztás mizériája okozott egy kis fejtörést, de be kell látnom, jól döntöttünk, mikor Ariel javaslatára, a biztosra menve inkább esőgumikon mentünk ki a 2. körre. A vasárnap azonban egy igazi küzdelem volt az elemekkel, a páramentesítő spray életmentő lett volna a kezdéskor, de persze senki nem készült ilyennel, mert erre senki nem számított...

A nap végén azonban ismét be tudtuk bizonyítani, mire is vagyunk képesek ezzel a Mitsubishivel, s ki is kerekedett ebből a szereplésből egy abszolút 5. hely. De ami ennél is fontosabb, hogy mi ismét megnyertük a saját értékelésünket, miközben az autó is karcmentes, és egy szó nélkül tette végig a dolgát, a fantasztikus versenybenzin a győzelemig hajtotta.

Idén még több versenyen tervezünk rajthoz állni, egyelőre keressük ehhez a lehetőségeket.

Legfrissebb cikkek