Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Egy év után visszatér a hazai közönség elé Gyarmati Ariel és Kocsis György, hiszen az 55. Mecsek Rallyen állnak rajthoz a hétvégén.

A pécsi futam szintén egyik állomása a Mitropa Rally Club bajnokságnak, így a siófoki páros számára most is komoly tétje lesz a versenynek. A bajnoki pontgyűjtés mellett azonban szeretnének kicsit nosztalgiázni is a régi ellenfelekkel.

Gyarmati Ariel: Mindig is nagyon szerettük a Mecsek Rallyet, a mecseki pályákat, így rendkívül várjuk már a futamot. Rendkívül nagy élmény lesz újra hazai környezetben és közönség előtt versenyezni. A hétvégi derbi a Mitropa Rally Club értékelésébe is beleszámít, így nekünk az elsődleges célunk most is az, hogy ebben a bajnokságban helyt álljunk. Szeretnénk minél több pontot gyűjteni, és ezzel a pozíciónkat megerősíteni a tabellán.

Ugyanakkor nagyon kíváncsiak vagyunk arra is, hogy a magyar bajnoki mezőnyhöz képest mire leszünk képesek. Az elmúlt pár év alatt ugyanis, mióta nem versenyzünk itthon, egy teljesen új Mitsubishis közeg alakult ki az ORC keretein belül. Ez is egyfajta kihívás lesz, hogy megnézzük, magunk mögött tudjuk-e tartani az új versenyzőket, az ifjú titánokat. A régi ORC-s keménymagból így is hárman képviseltetjük majd magunkat, a Matics-Zejda, illetve a Rongits-Hannus párossal, ezért biztos vagyok benne, hogy hasonlóan nagy küzdelmek várhatóak, mint a régi szép időkben, mikor egymás ellen versenyeztünk.

Nagyon sajnáljuk, hogy idén is elmarad a prológ, hiszen ez a programpont mindig egy kuriózuma a mecseki versenyhétvégének. Habár a legtöbb gyorsasági szakaszról megvannak a korábbi itinereink, úgy döntöttünk Gyurival, hogy inkább mindegyiket felírjuk újra, hogy ezzel is másodperceket tudjunk nyerni az éles menetelés során. Kemény küzdelmekre, ugyanakkor jó hangulatú versenyzésre számítok. A Mitsubishink megkapta a szokásos felkészítést, így a technikán nem fog múlni semmi – ahogy rajtunk sem.

Kocsis György: Csütörtök reggel utazunk le a helyszínre, majd az adminisztratív és technikai átvételek után elkezdjük a pályabejárást. Pénteken, a nap első felében ugyancsak lesz lehetőségünk tréningezni, délután pedig a Széchenyi térről, ünnepélyes rajtceremónia keretein belül kezdődik el a verseny. Mondhatni egész este menni fogunk, hiszen 4 gyorsaságit kell még aznap teljesítenünk, és várhatóan este 11 körül fogunk beérni a célba. Szombaton további 6 szakasz szerepel majd a programban, így összesen 136 versenykilométert és 446 kilométernyi etapot kell autóznunk a hétvége során. Érdekes, hogy az etapra szinte ugyanannyi üzemanyagra lesz szükségünk, mint amennyit a gyorsaságikra számoltunk ki – ez azonban most sem jelent gondot, köszönhetően a MOL Racing Fuel támogatásának.

A kijelölt szakaszokon már minden irányba, minden évszakban, sőt, minden napszakban mentünk már a pályafutásunk során, így nagy meglepetést nem fognak okozni. A külföldi koncepció szerint azonban újraírjuk a teljes itinert, hiszen a tapasztalatok jók a nemzetközi versenyekről, miért ne működhetne itt is ez a stratégia? Bízunk benne, hogy csak gyorsulni fogunk ezáltal a korábbi évek eredményeihez képest.

A magyar bajnokságban nem szeretnénk beleszólni a pontosztozkodásba úgy, hogy mi az év során egy hazai futamon sem álltunk rajthoz, ezért most sem neveztünk ebbe az értékelésbe. Év végén ezek a pontok esetlegesen hiányozhatnak másoknak, mi pedig nem szeretnénk senki elől elvenni az esélyt. Ezért marad a Mitropa, ott ugyanolyan, vagy még komolyabb küzdelmek várnak ránk. Gassnerék kivételével ugyanis mindegyik ellenfelünk ott lesz a Mecsek Rallyn is, így most sem fogják könnyen adni a győzelmet, a bajnoki pontokat.

Legfrissebb cikkek