Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Fantasztikusan érezték magukat a Gulf Racing Hungary versenyzői az idei R-Cup Challenge második ceredi fordulóján, ahol a licences két kerekes kategóriában csak egy sokkal erősebb Porsche tudta őket legyőzni.

Az Eger Rally tesztjének apropóján adta le nevezését az R-Cup Challenge hétvégi fordulójára a Strider Zoltán – Apkó András duó, akik a futómű alapos beállítását tűzték ki célul.

„Fantasztikus verseny volt, régen jártunk ilyen jó rendezvényen” – kezdte a beszámolóját Strider Zoltán. „Sokan ki voltunk éhezve egy ilyen kisebb, amatőr szintű, de nem reptéri versenyre. Andrissal a közös pályafutásunkat is itt kezdtük 2014-ben egy Mitsubishivel, de az óta nagyon megritkultak az ilyen futamok. A nevezők számából is látszódott, hogy sokan vártak egy ilyen eseményre.”

125 rajtszám került kiadásra és többen voltak várólistán, hogy április elején a ceredi gyorsaságin versenyezhessenek. Zolit és Andrist nem izgatta az eredmény, hiszen ők idén a Rallye2-es Bajnokságra koncentrálnak. Bár a kategóriájuk elég erős volt, de ez nem mérvadó, hiszen az összes két kerék maghajtású licences autó egyben van, így esett meg, hogy Rafiék mögött a második helyen zártak.

„A verseny előtt sok időt szántunk a futómű beállítására, elvittük az autót egy komoly szakemberhez, aki beállította a kocsi balanszát, így teljes menetfelszereléssel és utasokkal nincs egy kilogramm különbség az autó két oldala között. Futómű szempontból most úgy érezzük jól állunk, de be kell laknunk a kocsit, hogy még jobbak lehessünk. A mi autónkhoz hasonló autókhoz képest nagyon jó időket sikerült autózni” – tette Zoli.

A technika ördöge teljes mértékben elkerülte őket, az előző versenyen kialakult váltó hibát Bakó Laci megjavította, egy gyári hibás fogaskerék okozta az orfűi problémát. A fiúk természetesen nem dőlnek hátra, az Eger Rally előtti csütörtökön további tesztet terveznek, ahol a lengéscsillapítókkal szeretnének még foglalkozni. A jó minőségű utakra már van jó beállításuk, de az év közben előfordulhatnak még rosszabb minőségű pályák is.

„Azért azt mindenképpen hozzá kell tennem, hogy a ceredi pálya nagyon meg volt lassítva, ötödik sebességi fokozatot talán egyszer kapcsoltam. Eger nagyon más lesz, ezért is tartom fontosnak, hogy a verseny előtt újra autóba üljünk” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

A csapat partnerei: Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, MM Infinity Kft., Infodots Kft., HRT Spedition Kft., Laczkó Team Kft., Juhász Testvérek Pincészet, Elastica Bt.

Legfrissebb cikkek