Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Sportdiplomáciai üggyé vált Gyarmati Ariel és Kocsis György Lavanttal Rallyen való szereplése.

A siófoki páros ugyan megnyerte a Mitropa Rally Club múlt hétvégén megrendezett bajnoki fordulóját, ám a szervezők egy technológiai ellentmondás miatt végül elvették tőlük eredményüket. A magyar és az osztrák autósportszövetség egyeztet az ügyben, valamint felvették a kapcsolatot a horvát és szlovén szövetséggel is, hogy a nemzeti homológ autót milyen formában fogadják el. Gyarmatiak azonban innentől már csak előre tekintenek.

Gyarmati Ariel: Alaposan felkészültünk az elmúlt hétvégi Lavanttal Rallyera is. Hat különböző pályán kellett feldolgoznunk, ami önmagában elég nagy kihívás elé állított minket. Az tinerünk azonban most is kifogástalan lett. Fejtörést igazán az időjárás-előrejelzés okozott, hiszen míg péntekre és vasárnapra napsütést, addig szombatra - amikor is a verseny döntő többsége zajlott - 100% esőt jósoltak.

A pénteki első körben még csak ismerkedtünk a pályákkal, de a másodikban már sikerült az élmezőnyben autóznunk, abszolút 10-11. időket értünk el. Szombat reggel nem volt nyoma az esőnek a faluban, csak száraz útszakaszok voltak, ezért úgy döntöttünk, intermedia gumikkal vágunk neki az aznapi menetelésnek - akárcsak sokan mások. Persze amint a rajtba értünk, leszakadt az ég. A hegynek felfelé menet az eső ráadásul havazásba váltott át, ami meg is maradt az aszfalton. Ezután taktikát váltottunk, és biztonságos autózásra kapcsoltunk, nehogy egy nagy esés legyen a sorsunk - ezeken a pályákon, tapasztalat nélkül, nagy tempó mellett elég sanszos lett volna. Miután többen is kiestek, és a hó is rendesen ellepte az utat, a második körre a szervezők is felismerték a szakasz veszélyeit, így kivették azt a programból.

Napközben folyamatosan száradtak a pályák, kivéve a murvás, illetve erdős részeken, de sokkal jobban lehetett már rajtuk autózni. A gumiválasztás most sem volt egyszerű, de így is egész jó időket autóztunk a folytatásban. Olyannyira, hogy az osztrák bajnokság 8-as kategóriájában, illetve a Mitropa Rally Clubban is megszereztük a győzelmet. Abszolútban pedig a 12. helyen végeztünk, ami ebben az erős mezőnyben hatalmas dolog.

Ezután jött azonban a fekete leves: elvitték a Mitsubishinket bontásra, ahol utólag úgy határoztak, hogy olyan kategóriában mentünk, amelynek előírásainak nem felel meg a technikánk. Így úgy nyertünk, hogy valójában nem nyertünk, és elkezdődött a kálvária. A bajnoki pontjainkat elvették, minket pedig kizártak a versenyből. Jelenleg is zajlik még az ügy kivizsgálása, de a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség mögöttünk áll, és képviseli az érdekeinket a nemzetközi, sportdiplomáciai ügyintézésben. Ezt ezúton is nagyon köszönjük! Kíváncsian várjuk, mi lesz az ügy vége.

Az szinte biztos, hogy az eredményünket nem fogjuk visszakapni, de a legfontosabb most inkább az, hogy tisztázzuk magunkat ebben a helyzetben. Nagy kérdés, hogy a CEZ (Central European Zone) közép-európai szövetség értelmében, el kell fogadni az érintett országokban a másik ország nemzeti homológ autóit, ez miért nem valósult meg, valamint, ha ehhez rossz kategóriába neveztünk, a gépátvételen miért nem soroltak át a megfelelő kategóriába.

Mi ugyanezzel az autóval versenyzünk 5 éve, ha eddig jó volt, most hirtelen miért nem. Kocsis György: Nem volt egyszerű dolgunk már a pályák feldolgozásánál sem: összetett pályák, jelentős szintkülönbségek, rengeteg információ alkotta az itinerünket, és az is nagy feladat volt, hogy mindezt pontosan, a lehető legjobb tempóban tudjam átadni Arielnek. Sűrű volt a program, a pályafelírás után alig volt egy kis szusszanásnyi időnk, és már mentünk is a rajtceremóniára, majd az első gyors rajtjába. Már az első nap végén, 4 gyorsasági után vezettük a Mitropa értékelését, így a fő célunk teljesítése jó irányba haladt, több mint 1 perccel voltunk az ellenfelek előtt.

A szombati nap nem indult jól a rossz gumiválasztás miatt, de behoztunk minden elvesztegetett másodpercet, a délutáni köröket pedig nagyon megnyomtuk, hogy az abszolútban minél előrébb végezhessünk. Nem csak az eredmény, de a jó hangulat és az izgalmas, élvezetes verseny miatt is nagyon boldogok voltunk, jól éreztük magunkat.

A legfontosabb, a Mitropa-győzelem sikerült, így teljesen elégedettek voltunk. Habár a kizárás elszomorított minket, nem maradt bennünk tüske, ugyanúgy visszamegyünk majd jövőre is erre a helyszínre, mert nagyon élveztük a
futamot.

Mostantól a következő próbatételre, az Opatija Rallyra koncentrálunk, ami nem is olyan sokára, május 6-8. között kerül megrendezésre. Sok időnk nincs pihenni, készülünk, hogy a "lemaradásunkat" behozzuk, és bebiztosítsuk a helyünket a Mitropa Rally Club élén.

Legfrissebb cikkek