Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A hétvégén újra felbőg a Mitsubishi Lancer Evo IX motorja Gyarmati Ariel és Kocsis György alatt. A siófoki páros Ausztriában, a Rebenland Rallyn nyitja meg a 2022-es versenyszezont. 

Nem titkolt céljuk, hogy év végén elhódítsák a Mitropa Rally Club bajnoki címét, amihez jó kezdetet jelenthet egy győzelem a szezonnyitón. Habár az alkatrészhiány keresztbe tett a fejlesztések végrehajtásának, az üzemanyagra nem lesz gond – hála a Mol Racing Fuel támogatásának.

Gyarmati Ariel: Akárcsak a tavalyit, úgy a 2022-es szezont is a Mitropa Rally Kupában tervezzük. Az elmúlt évben már kaphattunk egy kis ízelítőt arról, milyen típusú versenyeken zajlik ez a bajnokság, a jelenlegi állás szerint pedig úgy néz ki, idén – a két olasz futam kivételével – a teljes programsorozatban részt tudunk venni. A mostani, március 18-19-ei hétvégén már el is kezdjük a bajnoki szereplést, az osztrák Rebenland Rallyeval. Ez a futam nem csak a Mitropa Kupának, de még az osztrák, cseh, lengyel és szlovák bajnokságnak is a részét képezi, így 9 országból érkeznek majd a versenyzők, hogy megmérettessék magukat.

Népes mezőnyben kell majd így helyt állnunk, méghozzá úgy, hogy mi korábban nem versenyeztünk itt, míg az ellenfeleink évek óta autóznak ezeken a kijelölt szakaszokon. Nagy koncentrációt és precizitást igényel így meg tőlünk a pályabejárás, hogy a legpontosabb itinerrel állhassunk a rajtvonalba. Hosszú és komoly versenynek nézünk elébe, a gyorsaságik össztávja több mint 170 kilométer lesz. A pikantériáját pedig az adja, hogy mindezt 9 különböző pályán kell majd teljesítenünk.

A Mitsubishin most csak az éves revíziót tudtuk elvégezni, ugyanis hiába rendeltük meg a fejlesztésekhez szükséges alkatrészeket már tavaly októberben, a világgazdasági helyzet miatt sajnos semmi nem érkezett meg. A technikai újításokat így csak a következő fordulóra tudjuk működőképessé tenni az autóban, de addig is teljes felkészültséggel állunk rajthoz a hétvégén.

Nem titkolt szándékunk, hogy a Mitropa Rally Clubban év végén megszerezzük a bajnoki címet. Ehhez már a szezonnyitón jó lenne nyerni, hogy minél stabilabban kezdhessük el a bajnoki pontgyűjtést. Úgy tűnik az előrejelzésekből, hogy az időjárás ebben nem fog nekünk keresztbe tenni, de a hóolvadás miatti vízátfolyások még okozhatnak majd meglepetéseket – de alkalom adtán ezzel majd csak a helyszínen fogunk szembesülni. Rajtunk és az autón most sem fog múlni a siker, bízunk benne, hogy problémamentesen végig tudunk majd menni a versenyen.

Kocsis György: Csütörtök reggel, az itinerfelvételt követően már el is kezdjük a pályabejárást, ugyanis nem lesz túl sok időnk a különböző szakaszok feldolgozására. Elméletben mind a 9 szakaszon háromszor mehetnénk át, de a gyakorlatban nem tudjuk, hogy fog mindez beleférni, ugyanis pénteken délelőtt 10 óráig van erre lehetőségünk. Még aznap kora délután tartják meg a rajtceremóniát, ahonnan az utunk egyenesen vezet az első gyorsaságira, és egészen késő estig menetelünk. Szombat reggel ugyancsak korán kezdünk, és este 9 óra körül várható a céldobogó. Elég kompakt, tömör a program már így első ránézésre is, unatkozni tehát biztosan nem fogunk. Az elejétől fogva nagyon alaposan fel kell írnunk a pályákat, hogy az „újonc létünk” ne okozzon hátrányt azon ellenfelekkel szemben, akik évek óta versenyeznek ezeken a szakaszokon.

Több nagy név is szerepel a listán, akik komoly ellenfeleink lehetnek a hétvégén, ám a magyarok közül, ha Klausz Kristófék R5-ösével tudjuk tartani a tempót, akkor azzal nagyon elégedettek leszünk. Az alkatrészhiány most nagyon megfogta a fejlesztéseinket, de nyilván így sem állunk oda feltartott kézzel a rajtba. Ami viszont hatalmas lépés, és ez úttal is szeretnénk megköszönni a MOL Racing Fuel Kft.-nek, hogy az üzemanyag-ellátás miatt nem kell majd aggódnunk, számolgatnunk.

Legfrissebb cikkek