Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Július 23-25. között rendezik meg a Mitropa Rally Cup következő bajnoki futamát, a 8. Zelezniki Rallyt. A nemzetközi mezőnyből most sem hiányozhat Gyarmati Ariel és Kocsis György, akik jelenleg stabilan vezetik kategóriájuk értékelését. A siófoki páros célja, hogy tovább erősítsék vezető pozíciójukat.

Gyarmati Ariel: A Mitropa Kupa következő fordulójához érkezünk a hétvégén, amit ismét Szlovéniában rendeznek meg. Nagyon várjuk a Zelezniki Rallyt, hiszen a legutóbbi két, bajnokságbeli megmérettetésen hihetetlen jó élményekkel gazdagodtunk. A Mecsek Rally után eljött az ideje az autó több alkatrészét tekintve is a revíziónak, így teljesen szétszedtük a Mitsubishit, és például a komplett hajtásláncot is felújítottuk, a motort pedig újra programoztuk. Nem csak műszakilag, de vezetéstechnikailag is igyekeztünk minél inkább felkészülni a mostani derbire.

A legutóbbi külföldi versenyünkön, a Velenje Rallyn már kaptunk egy kis ízelítőt abból, hogy milyen típusú pályák várhatnak ránk Szlovéniában. Hogy a tudásunkat és a tapasztalatainkat tovább gazdagítsuk, belső kamerás felvételeket néztünk meg, hogy képbe kerüljünk a szakaszok vonalvezetésével és a helyszíni adottságokkal, körülményekkel. Rendkívül technikás, de sok helyen viszonylag tempós részek váltják majd egymást, így nagyon izgalmas futamban bízunk. Az előrejelzések szerint az időjárás nem fog velünk viccet űzni, jó időre számíthatunk, és reméljük, hogy ez a gyakorlatban is így lesz majd.

Magyarországról egy nagy riválisunkat, Matics Misiéket is sikerült kicsábítani a nemzetközi mezőnybe, így biztosan olyan nagy csatákat fogunk folytatni odakint is, mint idehaza szoktunk. Természetesen a külföldi versenyzők sem fogják a dolgunkat megkönnyíteni, különösen, mert nekik nagy valószínűséggel sokkal több tapasztalatuk van azokról a pályákról, mint nekünk. Fel van adva a lecke, amit mi bátran elfogadunk, és felvesszük velük szemben a kesztyűt és támadunk. Az idei Mitropa Kupa-beli szerepléseken már „megszoktuk”, hogy győztesként értünk célba, ezért most is ez lenne a cél, amiért mindent el is fogunk követni.

Kocsis György: Péntek hajnalban utazunk le a helyszínre, és még aznap kezdetét is veszi a hivatalos program a pályabejárással, ahol igyekszünk a legpontosabban, legprecízebben feldolgozni a pályákat, majd szombaton a technikai és adminisztratív átvételeket bonyolítjuk le délelőtt. Délután viszont már élesben rajtolunk, és az aznapi, 2X2 gyorsaságis menetelés valószínűleg a sötétbe is bele fog csúszni. Vasárnap egész nap autózni fogunk, összesen 6 szakaszt kell majd teljesítenünk két különböző pályán. Ezek a hosszú versenyek nem állnak távol tőlünk, hiszen a magyar bajnokságban már hozzászoktunk az efféle időbeosztáshoz, menetrendhez. Viszont nagyon kompakt lesz az ütemterv, hiszen a legtávolabbi gyorsasági is mindössze 15 kilométerre van Zeleznikitől, és az etapok sem lesznek olyan hosszúak, mint ahogy az itthon szokás – persze, ez elsősorban a földrajzi adottságoknak köszönhető. Pörgős, így elég fárasztó hétvégénk lesz, de felszívjuk magunkat.

A pályák teljesen ismeretlenek lesznek, mindössze egy térképet láttunk róluk, hogy nagyjából mely részen képzelhetjük el őket, illetve korábbi on-board felvételekből igyekeztünk információt gyűjteni a körülményekről. Az viszont már előre megnyugtató, hogy az utak nagyon jó minőségűek, ami plusz biztonságot nyújtanak a tempós szakaszokon.

Nagyon várjuk a hétvégi megmérettetést, hiszen egy új kihívás vár ránk, hogy teljesen a nulláról építsünk fel valamit, ami a végén eredménnyel, adott esetben győzelemmel is párosul. Most ugyanis stabilan vezetjük a kategóriánk értékelését a bajnokságban, és ezt a folytatásban is szeretnénk megőrizni, erősíteni.

Legfrissebb cikkek