Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Egy versenyhétvégén belül kellett taktikát választani vihar utáni, vizes terepre és nyári hőségre. A Gyarmati Ariel, Kocsis György párosnak azonban ez is sikerült az 54. Mecsek Rallyen.

A június 25-26-ai futam nem csak a magyar széria, de a nemzetközi, Mitropa Kupa része is volt – a siófoki duónak ez utóbbi értékelés volt számottevő. A Mitsubishis alakulat magabiztosan nyerte a versenyt, és így ugyanilyen magabiztossággal vezetik is a tabellát a bajnokságban.

Gyarmati Ariel, Kocsis György: Elég régóta versenyzünk a mecseki pályákon, így azok nem voltak ismeretlenek, mégis mindegyikben volt épp annyi pici változás, ami miatt úgy döntöttünk, hogy nem a régieket dolgozzuk át, hanem a nulláról készítünk új itinert. Úgy érzem, jól sikerült a szakaszok feldolgozása, a lehető legpontosabban írtuk fel a pályarészleteket. Az előkészületi munkához hozzátartozott az is, hogy a versenyt megelőző csütörtökön részt vettünk a hivatalos teszten, ahol a Mitsubishi új fejlesztéseit finomítottuk, az alacsonyabb súlypont miatt pedig stabilabb, gokartosabb lett az autó. Ennek előnyét főleg a nagyobb tempóknál lehetett érezni.

Az éles bevetés péntek este 10 körül kezdődött számunkra, akkor rajtoltunk el ugyanis sötétben, az első pécsváradi szakaszon. Nem csak nekünk, de az egész mezőnynek nagy fejtörést okozott az a gyors, hiszen előtte egy jókora vihar érkezett a térségbe, jelentős mennyiségű csapadékkal, és kiszámíthatatlan volt, hogy vajon a pályán mi fog várni bennünket. Végül intermedia gumikkal mentünk ki, ami jó választásnak bizonyult, de ez legfőképp a szerencsének köszönhetően, hiszen mire mi sorra kerültünk, addigra nagyrészt felszáradt a pálya. Jól bekezdtünk, megnyertük az első napot.

Szombaton további 9 szakasz várt ránk, és ezen esetekben már nem kellett azon töprengenünk, milyen abroncsokkal szereljük fel a Mitsubishit. Végig száraz, napos idő volt, 50 fokkal a kocsiban, ami igencsak kihívás elé állít bennünket. Végig tartottuk a vezető pozíciónkat, 10-ből 8 gyorsaságit mi húztunk be, így újabb győzelmet szereztünk a Mitropa Kupában. A mérlegünk így már 2/2, amivel vezetjük a nemzetközi bajnokság nem homológ autókat felsorakoztató kategóriáját. Habár a hazai értékelésbe nem neveztünk, de így is mi lettünk a legeredményesebb Mitsubishis páros, az időeredményünk pedig az abszolút 10. helynek felelt meg.

Összességében egy nagyon jó versenyen vagyunk túl, a hosszú etapok ellenére viszonylag gyorsan lezajlott a program, jelentősebb csúszás nélkül. Semmi problémánk nem volt, az autó tökéletesen tette a dolgát, és mi is jó formánkat nyújtottuk a hétvégén. Kockázatmentesen, de nagyon gyors tempóban tudtunk végig autózni. A nehézséget a forróság mellett csak az jelentette, hogy végig maximális koncentrációt igényelt a futam, próbáltunk biztonságban, ugyanakkor a határon autózni, főleg azért, mert Matics Misi egy pillanatra sem hagyott minket pihenni, az utolsó méterig harcoltunk egymás ellen.

A következő állomás a július 23-25-ei, Szlovéniában megrendezésre kerülő Zelezniki Rally lesz számunkra. Addig is a kocsin lesz mit csinálni, hiszen több alkatrésznek is eljött a revízió-ideje, ezért alaposan szétszedjük a technikát, hogy a következő megmérettetésen újra a maximumot tudja nyújtani.

Ez úton is köszönjük mindenkinek, aki kilátogatott a helyszínre és szurkolt nekünk, remek élmény volt előttük autózni. Óriási volt a hangulat, a régi időket idézte a nézői létszám és a vele járó atmoszféra is.

Legfrissebb cikkek