Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Tovább fokozódnak az izgalmak az ORC 2020-as bajnoki címe körül. Gyarmati Ariel és Kocsis György matematikai esélyei még mindig megvannak a dicsőség elhódítására, s amíg 1% is van, addig ők küzdenek. Így lesz ez a most hétvégi Rally Hungaryn is, ahol Nyíregyháza nem csak a magyar, de a nemzetközi rallytársadalmat is vendégül látja.

Gyarmati Ariel: Az utolsó előtti forduló következik a bajnokságban, ami kuriózum lesz, hiszen már 3. alkalommal, a Nyíregyháza és környéki verseny egyben ERC futam is lesz. Várhatóan rengeteg hazai és külföldi rallyrajongó látogat majd ki a pályákra – a kötelező biztonsági előírások betartása és betartatása mellett –, ami nekünk hatalmas doppingot fog nyújtani, hiszen imádunk ekkora közönség előtt autózni. Európa, sőt, világszínvonalú mezőny gyűlik össze a hétvégi Rally Hungaryn, ezért nagy izgalommal tölt el bennünket, hogy ebben a társaságban versenyezhetünk.

Fontos megmérettetés lesz ez számunkra, hiszen matematikailag megvan még az esélyünk az idei ORC bajnoki címre. Ehhez az kellene, hogy a jelenleg vezető pozícióban álló Rongits-Hannus páros nullázza vagy a mostani, vagy a szezonzáró fordulót, mi pedig egyből ott legyünk mögöttük, hogy a helyükbe tudjunk lépni. Habár csábító, hogy felvegyük a kesztyűt a nemzetközi mezőnyben, tudjuk, hogy most mi a dolgunk, így maximálisan erre is fogunk koncentrálni. Persze, azért összevetjük majd az időeredményeket, de csak nagyon messziről lesz ez irányadó, hiszen azzal is tisztában vagyunk, hogy az R5-ös autók teljesen más kategóriát alkotnak.

A Mitsubishi átesett a kötelező revízión, emellett néhány karosszéria-elemet is kicseréltünk rajta, amelyek ütést szenvedtek a Vértes Rallyn. Nem csak fizikálisan és technikailag, de taktikailag is előre kell terveznünk: egyrészt a gumizás miatt, másrészt pedig az üzemanyag-gazdálkodás szempontjából, hiszen hosszú (akár 70 km-es) etapok lettek kijelölve egy-egy gyorsasági szakasz között, így pontosan és jól ki kell számolnunk a fogyasztást, nehogy kellemetlen meglepetés érjen bennünket.

Kocsis György: Nem indult jól a szezon, de azért a vége felé kezd szépen kikerekedni… Nagyon tetszik, hogy van sanszunk még beleszólni a bajnoki cím sorsába, illetve, hogy ilyen nagy meccsezések vannak futamról futamra, kategórián belül. Hihetetlen módon élvezem így a versenyzést, s ha lehet mondani, minden eddiginél jobban is izgulok a Rally Hungary előtt.

Már hivatalosan is kiadták, mely szakaszok szerepelnek a programban, és mindegyik igazán közel áll a szívemhez. Négy különböző pálya lesz, amit 2-2 alkalommal kell teljesíteni egy nap alatt. A technikás, szűk és kanyargós útvezetések élvezetes autózást és hatalmas kihívásokat tartogatnak, ami csak fokozni fogja az izgalmakat. Épp ezért nem is lehet úgy megérkezni a helyszínre, hogy majd valamit összehozunk – hozzáteszem, ez nem is vall ránk –, a legfelkészültebb formánkat kell nyújtanunk szellemileg, fizikailag és – a kocsit nézve – technikailag egyaránt. Az első métertől az utolsóig kell majd taposni a gázt, okosan és pontosan kell majd autóznunk.

Szerdán utazunk a helyszínre, majd még aznap el is végezzük az adminisztratív teendőket. Másnap tréningezünk, a szakaszokat csak 2-2 alkalommal járhatjuk majd be. Pénteken a technikai átvétel és a versenyzői eligazítás szerepel a programban, este pedig a prológ, a máriapócsi RabócsiRingen. Ezúttal kompaktabb versenyhétvégénk lesz, hiszen szombaton, egy nap leforgása alatt kell majd teljesítenünk a 8 szakaszt, összesen több mint 480 kilométeren. Bízunk benne, hogy bejönnek az időjárás előrejelzési jóslatok, és száraz körülmények között versenyezhetünk a hétvégén – akkor igazán fantasztikus és élvezetes futamunk lesz. Az ERC nem csak szombaton, de vasárnap is menetelni fog – kicsit sajnálom, hogy nem abban a mezőnyben megyünk, hiszen nagyon kíváncsi vagyok rá, hová férnénk be, de sajnos ORC-re specializált gépekkel nem nevezhetünk a nemzetközi versenybe. De nem bánkódok, koncentrálunk a feladatunkra, vasárnap pedig megnézzük, hogyan terelgetik a lovakat a nagymenők.

Amíg pedig nekünk 1% esélyünk is van a bajnoki címre, addig küzdeni fogunk érte. Cél a győzelem!

Legfrissebb cikkek