Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Nem volt szerencséje a Merencsics Árpád és Kulcsár Dániel alkotta Suzukis triónak az elmúlt hétvégén. Jó helyen kezdtek az első napon, hiszen a Mitropa Historic mezőny abszolút második helyéről várták a fő versenynapot, viszont a szombati nap nem hozott szerencsét.

A hétvégi élményekről kérdeztük Árpit.

A jubileumi versenyeden milyen élményekkel gazdagodtál? Milyen volt a verseny rendezés, illetve a pályák? Jól sikerült feldolgozni őket?

A verseny rednezés ismét egy szintet lépett itthon, köszönhető ez Markó Tibornak, és rendező csapatának. A gyűjtőkben egy fedett sátorban, gyümölcs, szendvics, üdítő a versenyzőknek. Ja, és egy Mitropa Cup versenyzőinek rendezett külön vacsora is színesítette a versenyt. Mint külföldön! Nagyon jó érzés volt ezt itthon ilyen formában viszont látni.
A pályák ismerősek voltak tavalyról, így nagyon nagy meglepetést nem okoztak. Kicsit romlott az utak minősége, de jól sikerült feldolgozni a pályákat, így jogosan vártuk azt, hogy a hétvégén az abszolút értékelés első három helyezésének valamelyikét el tudjuk érni.
Nagyon jó volt találkozni az ismerősökkel, illetve jó volt látni a sok ismerős arcot. Mivel nem sokszor voltunk itthon, így volt mindig mindenkivel valamiről beszélgetni.

Az első nap volt éjszakai szakasz. Ez neked nem újdonság. Hogy tetszett a hosszúhetényi gyorsasági?

Így van, a prológ után az első két gyors szinte mindegyike sötétben volt. Az elsőn mi még szürkületben mentünk, a másodikon már teljes sötétségben. A sötéttel nincs bajom, a kanyarok ugyan ott vannak, csak kevesebbet látunk a környezetünkből :) Dani is hajtott, tudtuk mindketten, hogy ha itt nem kapunk sokat akkor jó esélyünk van másnap a technikásabb szakaszokon gyorsabbaknak lenni. A pálya vasasi része sose volt a kedvencem, miután kifordulunk a szélesre, az már jobban az én stílusom. Ami nem tetszett a végén az a „gyorsulási” verseny. Sajnos a mi autónk nem olyan erős, így ott sokat kaptunk.

Az első nap abszolút másodikként fordultatok a szombatra, de sajnos láttuk, hogy „nem volt ki az összes kereketek”. Mi történt? Mi volt a kiesésetek oka?

Jól láttátok, sajnos egy tönkrement csapágy okozta a kiesést. A helyszín Hetvenhely. Az egyik jobbosban olyan hangot hallottam, amikor defektes lesz valamelyik kerék. Úgy gondoltuk lejövünk vele, mert több időbe kerülne, ha kicserélnénk. Nem kellett sokat menni, hiszen egy következő jobbosban ugyan az a hang jött elő, csak kicsit durvábban, és jött még ehhez az is, hogy elment a fék. Tudtam, hogy valami nagyobb baj van, így ahogy tudtam megálltam. Dani gyorsan ki is szállt, és már tájékoztatott is, hogy szétesett a bal hátsó csapágy. Miután felemeltük az autót, ki is esett a kerék. Szóval, ha úgy megyünk tovább nagyobb baj is lehetett volna. Szerencsés eset volt. Épp egy sportbíró előtt álltunk meg, így le is adtuk a mentlevelünket. Azt az infót kaptuk, hogy van lehetőségünk kimenni a pályáról, ha nem folyik semmi az autóból. Megoldottuk.. Hekkeltünk egy csúszó „szánkót” a kerékhez, fel lett kábelkötegelőzve a fékdob, így egyből volt fék, és a Historic mezőny után lecsorogtunk a bakonyai elágig. A szerviz már ott volt, és persze nem is ők lettek volna, ha nem videóznak le minket!
Kicsit mérgesítő a dolog, hiszen egy új csapágyról van szó, de nem csüggedünk, a szlovéniai Nova Gorica Rally a soron következő versenyünk.
Nem állunk rossz helyen még a bajnokságban, így nincs más hátra, mint előre! Szlovéniában támadunk!

Szeretném megköszönni a szerviz csapatnak, mert a jubileumra kaptam az autóra egy szép koszorús matricát, illetve egy emlék pólót, ami mindig emlékeztetni fog erre a versenyre. Természetesen azt is, azzal is támogattak minket, hogy egy szép videót készítettek rólunk! :) Sokan integettek a pálya szélén is, így szeretném megköszönni a rengeteg szurkolást, és sajnálom, hogy egy kicsit rövidre sikerült a verseny.

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Büttner & Co, Kori ’96 Kft., Nyilas GSM Kft., Agrivál Kft., Zsirai Pincészet, Merencsics Autó Kft., Gazda Trans Kft., Szegecs Patrol Vagyonvédelmi Kft., Mr Kool., Precision Agri Kft.; Evolution Consulting Kft., Innovitas Nonprofit Kft.; Global-Union Kft.; Raiker Kft.; LaurusConsulting Kft.; C+D Automatika Kft.; Ital-Logisztika Kft.; ERKOMM Kft.; Dolo Étterem és Pizzéria; Airomov; Nagyatád Város; Novics és Társa Közműépítő Kft.

Legfrissebb cikkek