Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Élményekkel tele érkezett haza Merencsics Árpád, és navigátora Kulcsár Dániel a 38. Casentino Rallye-ról.

A megszokottaknál hosszabb gyorsasági szakaszokkal tűzdelt versenynek különös szépséget adott a környezet, melyet a toszkán föld hegyei, a festői falukkal, és várakkal tűzdelt közúti szakaszok tettek még szebbé. A párosnak meglepően jó eredménye született, pedig első alkalommal vettek részt az olasz versenyen. Ezekről az élményekről kérdeztük Árpit.

Mesélj kérlek, hogyan zajlottak az előkészületek a verseny előtt? Milyen volt a pályabejárás illetve az átvételek hangulata?

Mit is mondjak. Azt hiszem kevés lenne egy nap mesélni, annyi mindent láttunk, és tapasztaltunk a verseny alatt. A kiutazás hosszadalmas volt, mert autóval, és trélerrel tettük meg a közel 900 km-es távot. El is fáradtunk, időnk azonban nem volt sok pihenni, másnap pályabejárás volt. Ja egy kis esszencia: Egyik nap elkérték a telefon számomat, illetve hol lakunk. Gondoltam amúgy is elkérik, nem lehet belőle baj. Majd érkezett egyszer csak az üzenet, hogy az itiner és az egyéb papírok a szállásunkon le vannak adva. Ez hatalmas meglepetés volt nekem. Érted? Egy kis odafigyelés, mert tudják hogy messziről jössz. És közben kérdeznek, hogy minden rendben van-e, és hogy megérkeztetek-e épségben. Erre nincsenek szavak.
A környezet egyszerűen festői. Kis falukkal van tűzdelve a vidék, mindenhol vannak amolyan óvárosi részek, ahol olyan sikátorokon mentünk át az autóval, ahol egy nyomsáv volt.
A pályák szenzációsak. Korábban azt mondtam, hogy az osztrák versenyek nagyon igénylik a koncentrációt, mert annyi kanyar van. Ez itt Olaszországban még inkább így van! Kevés az egyenes, és a technikás részek és a tempós részek is váltakoznak.
A pálya felírás jól zajlott, maximálisan kihasználtuk a megadott időtartamot.
Az átvételek gyönyörű helyeken voltak, egy kastély kertjében fogadtak minket, majd az épületben volt az adminisztratív átvétel. Maximálisan segítőkészek voltak a szervezők! A technikai átvétel is rendben zajlott, két sátor és négy csapatnyi ember vette át két sorban az érkező autókat. Ezután következett egy Super Speciál, és kezdetét vette a verseny.

Mesélj kicsit a pályákról, és hogy ezt a verseny folyamán hogyan sikerült leküzdeni. Elégedett vagy a teljesítményetekkel?

A pályák tényleg szenzációsak! Érdekesen gondolkoznak kinn. Itt egyszer volt 4 km környéki szakasz, a többi 8, 11, 20, 23, 36 kilométeresek voltak. Nincs nagyon rövid gyors, és mindegyiken változók a magassági viszonyok. De pont ez a szépsége! Nem sűrűn mentünk ilyen hosszú szakaszokon egy versenyen, de azt hiszem örülnék ha minél többet mennék ilyen körülmények között. Az autó remekül bírta, ehhez természetesen hozzájárult a szervizcsapat is, mert ugye nélkülük nem menne ez ilyen flottul! Dani nagyon odatette magát, nagyon jól tudta mikor kell kicsit vissza fogni, vagy akár hajszolni. Volt, hogy autókat értünk utol, azokat a szituációkat megfelelően kell kezelni, főleg éjszaka, amikor egy előzés után nem nagyon látsz előre, mert a hátad mögött alsó hangon 6 lámpa világít. A 36 kilométeres gyorsasági ugyanis éjszaka volt!
Egyszerűen boldog vagyok. És miért? Mert sikerült célba érnünk, egy karcolás nélkül, mindezt úgy, hogy közben gyorsan mentünk.
Az eredményünk nagyon meggyőző, hiszen a Hitrosic mezőny Abszolút 3. helyén sikerült zárnunk a versenyt, és a Mitropa Historic Kupa Abszolút 2. helyét szereztük meg.

Mik a tervek? Mi a következő verseny?

Következő verseny Baranya Kupa, végre Magyarországon. És ezzel jön egy kis meglepetés is, hiszen pályafutásom 100-adik versenyén is itthon fogok részt venni! Jubilálok kérem szépen, és szeretném ezt az alkalmat egy jó eredménnyel megünnepelni.
Nagyon erős a mezőny, de úgy gondolom, hogy a hazai pálya előnye nálunk lesz, és ha jó lesz az eredmény, akkor ott tudok maradni az Abszolút értékelés első három helyén. Ha jók a számításaink, a mostani verseny után 1 ponttal vagyok lemaradva az első helytől. Nagyon szoros a verseny, fel kell venni a kesztyűt. Úgy gondolom, hogy ha ott tudok maradni az elejében, akkor az számomra, sportszakmailag egy nagy fejlődés lenne.

Szeretném megköszönni a Mitropa Kupa szervezőinek a segítséget, hogy mindent időben, a megfelelő helyen tudtunk teljesíteni, ezen kívül a szerviz csapatunknak hogy a megnövekedett terhelés miatti kis javításokat elvégezték az autón, illetve lélekben támogattak minket, valamint a szurkolóknak, akik a pálya mellől, illetve az internet elől bíztattak minket!

Találkozunk Baranya Kupán!

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Büttner & Co, Kori ’96 Kft., Nyilas GSM Kft., Agrivál Kft., Zsirai Pincészet, Merencsics Autó Kft., Gazda Trans Kft., Szegecs Patrol Vagyonvédelmi Kft., Mr Kool., Precision Agri Kft.; Evolution Consulting Kft., Innovitas Nonprofit Kft.; Global-Union Kft.; Raiker Kft.; LaurusConsulting Kft.; C+D Automatika Kft.; Ital-Logisztika Kft.; ERKOMM Kft.; Dolo Étterem és Pizzéria; Airomov; Nagyatád Város; Novics és Társa Közműépítő Kft.

Legfrissebb cikkek