Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Pályafutása legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali-Európa-bajnokság negyedik futamán, az Ypres Ralin.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban ennek ellenére jól szerepelt, hiszen a D3-as kategóriát megnyerte, míg D csoportban és abszolút értékelésben is a második helyen végezett a Ford Escort RS 1800 Mk II-essel. Ezzel 18 pontra növelte előnyét az Európa-bajnokságon. Csapatértékelésben a Scuderia Coppa Amici nyerte az Ypres Ralit, így óriási előnnyel, 36 ponttal vezeti a csapatbajnokságot.

„Ilyen nehéz versenyem még soha sem volt, de ugyanezt mondta Kerekes Joti ismesélte Wirtmann. — Álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen jó helyezést érünk el.

Most indultunk először ezen a versenyen. A pályabejárást nagyon szigorúan vették, csak kettő lehetett tréningezni minden pályán. Nekünk még kellett volna két kör, hogy jól fel tudjuk írni. A historic Eb mezőnye előtt elment a modern rali is, úgyhogy mire mi elrajtoltunk egészen más volt a pálya, mint amit felírtunk. A kanyarív megmaradt, de ahol az volt felírva, hogy úton, ott nem lehetett az úton menni, le kellett vágni, de mentünk kukoricásban is.

A sok kihordás és kijárás okozta a legnagyobb nehézséget. Mész egy nagyon szűk, de tiszta úton, odaérsz az elágazáshoz, ami betonlapokból van kirakva, mellette homok, a homokban kő. Volt olyan hely, ahol negyven centi mély volt a lyuk az aszfalt mellett. Mi a kis kerékkel nem mertünk lemenni, mert kiszakítja a futóművet vagy kicsípi a gumit. Ezért fent a porban, homokban próbáltunk evickélni. Ahogy az eleje ráment a homokra, azonnal eltúrta az orrát, amikor a hátulja is ráért, akkor gázzal el lehetett fordítani, de akkor meg a hátulja tört ki és lógott le az árokba. Vagy harminc ilyen lelógásunk volt.

Egy darabig szoros csatát vívtunk Karl Wagner Porschéjával, előtte is voltunk, de aztán elkövettem egy hibát. Joti mondta, hogy jobb 1, húsz, elág, jobb 3. Odaértünk és látom, hogy balra fordul az út. Mit tesz ilyenkor az ember? Elfordul balra. Igenám, de az út tényleg jobbra fordult, csak éppen nem lehetett látni, hogy jobbra is van elág. Itt veszítettünk 16 másodpercet, amit úgy gondoltam, hogy nem tudunk behozni, onnan már nem is forszíroztuk. Az eredménnyel így is maximálisan elégedett vagyok.

Három szakasszal a vége előtt az első kerék kapott egy akkora pofont, hogy a kormány eltörte a hüvelykujjamat. Próbáltuk jegelni, a kesztyűt nem tudtam ráhúzni, úgyhogy ma (hétfőn) reggel az orvosnál kell kezdenem.

A historic mezőny mellett ment a belga bajnokság is, ahol több Escort is volt. Ők versenygumit használnak, és annyira ismerik a pályákat, hogy az előttem rajtoló escortos mondta, nekik nincs is itinerük, fejből megy. Éppen ezért volt meglepetés, hogy egyetlen belga Escort sem végzett előttünk.

A szervezés jó volt, hatalmas ünnepély errefelé az Ypres Rali. Az viszont furcsa, hogy a célban egyetlen serleget sem kaptunk, nem csak mi, az Eb-győztes Wagner sem.
Jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is. A Mekler—Mekler-Mikó párossal közösen mi szereztük a legtöbb pontot, így a csapatértékelést is megnyertük és a bajnokságban is az élen állunk.“

A csapat következő versenye a Baranya Kupa lesz, az Országos Historic Ralibajnokságban.  

YPRES RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE
1.    Karl Wagner—Gerda Zauner     A    Porsche 911 SC    D4    1:45:24,5
2.    Wirtmann Ferenc—Kerekes József    H    Ford Escort RS 1800 Mk II    D3    +32,4
3.    Carlo Mylle—Steven Vyncke     B    Porsche 911 Carrera RS 3.0    C4    +1:26,4
4.    Timothy Jones—Steve Jones     GB    Ford Sierra RS Cosworth 4x4    E4    +3:13,1
5.    Pentti Veikkanen—Timo Jaakkola    FIN    Porsche 911 SC    D4    +3:41,8
6.    Mekler László—Mekler-Mikó Edit    H    Alfa Romeo 1750 GTAm    C3    +8:38,5
7.    Antonio Parisi—Giuseppe D'Angelo    I    Porsche 911 S 2.0    B4    +16:26,4
8.    Carlo Fiorito—Ilario Pellegrino    I    BMW 2002 Ti    B4    +18:22,2
9.    Sverre Norrgård—Ari Koponen     FIN    Ford Falcon    B5    +20:45,4
10.    Jukka Aromaa—Arto Arola     FIN    Saab 99 EMS    D3    +23:55,5
11.    Ernie Graham—Karen Graham     GB    Ford Escort RS 1600 MKI    C3    +35:15,3

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK
1. Wirtmann Ferenc     60 pont
2. Karl Wagner     42 pont
3. Jesús Ferreiro     36 pont
4. Jukka Aromaa     25 pont
5. Pentti Veikkanen     23 pont
6. Eddy Van Den Hoorn     14 pont
7. Gerd Sonntag     1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK
1. Kerekes József     60 pont
2. Gerda Zauner     42 pont
3. Xabier Anido     36 pont
4. Arto Arola    25 pont
5. Timo Jaakola     23 pont
6. Theo Badenberg     14 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, CSAPATTOK
1. Scuderia Coppa Amici    119 pont
2. Rododendri Historic Rally    83 pont
3. Past Racing    80 pont
4. Historic Rally Club Finland    79 pont
5. Rally Sport Classic    40 pont
6. Historic Rally Club Finland II    25 pont
7. CMS    15 pont
8. ACU Friuli    13 pont
9. SK Vilu    10 pont
10. Rally Club Team     1 pont
      MSC Guetersloh    1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018
március 16–17. Costa Brava Rali
április 20–21. Vltava Rali
május 24–26. Asturias Rali
június 21–23. Ypres Rali
augusztus 10–11. Lahti Rali
augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
szeptember 20–22. Elba Rali
október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Legfrissebb cikkek