Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Kiválóan teljesítettek az MR Racing párosai a 21. Taxi4 Mikulás Rallye-n. A Maricsek - Bán duó a hatodik helyen zárta az év utolsó murvás versenyét.

Úgy, hogy még egy abszolút szakaszgyőzelem is szerepel a nevük mellett, míg a Matics - Matics kettős a 9., az Osváth - Répás páros a 10., a Tóth- Papp egység pedig a 13. pozícióban végzett a veszprémi futamon.

A Maricsek Miklós és Bán Viktor az abszolút hatodik idővel nyitott a Mikulás Rallye-n, úgy, hogy mindössze 1.1 másodperccel autóztak rosszabb időt, mint a szakasz győztese. Aztán a második, jutaspusztai körgyorson a Mitsubishis duó száguldott át a legsebesebben, így az összetettben is átvették a vezetést.

„Nagyszerű érzés volt úgy beállni a harmadik gyors rajtjába, hogy vezettük a futamot. Meg is jegyeztem magamnak, hogy megszereztem életem első abszolút szakaszgyőzelmét, de aztán azt is rögtön hozzá tettem, koncentrálnom kell, úgy kell autóznom, mint a teszten, nyugodtan, nem kell kapkodni. Erre volt is egy túlcsúszásunk az egyik visszafordító előtt, ott 4-5 másodpercet biztosan veszítettünk, így az első kört az abszolút harmadik helyen zártuk. A második körre hiába tettünk fel új gumit, megváltozott a pálya, a fagy elmúltával fellazultak, sarasak lettek a szakaszok, illetve gyorsabbak lettek az R5-ös autókkal száguldó ellenfelek. Végül 2.2 másodperc lemaradással, a hatodik helyen fejeztük be a Mikulás Rallye-t, de ettől függetlenül nagyon boldogok vagyunk, mert megvolt a tempónk és mi voltunk a leggyorsabb Mitsubishis páros Veszprémben. Elégedettek vagyunk az eredményünkkel, a rendezésre sem lehetet panasz és ami fontos, hogy az ünnepek előtt autóztunk egy jóízűt. Az pedig extra motivációt jelent a jövőre nézve, hogy ilyen jól sikerült a 2017-es esztendő számunkra.”

Matics Mihály és lánya, Barbara egy abszolút kilencedik hellyel búcsúztatta az óesztendőt, úgy, hogy az első gyorsasági szakaszon még egy harmadik idő került a nevük mellé.

„Az autóra próbáltam vigyázni, kerülgettem a nagy sarakat, hogy minél kevesebbet kelljen majd lemosni róla, mert a verseny után mindig én tisztítom le a Mitsubishit. Ez az óvatoskodás meg is látszott az időeredményünkön, de attól függetlenül jól éreztük magunkat. A lányom meg is jegyezte, hogy régen ült a Mitsubishiben, és meglepődött, hogy mennyivel gyorsabb, mint az a Zsiguli, amivel a Sprintben versenyeznek. Az első kört jobban élveztem, mert nem volt annyira dágványos és kimélyült a pálya, mint a második alkalommal. Délután már sok volt a „szappanos” rész és a sár, ami jobban igénybe is veszi az autót. Épp ezért ezeken a részeken még az első körhöz képest is jobban visszavettem a lendületből, de célba értünk és jól éreztük magunkat. A Szilveszter Rallye idén kimarad számunkra, de nem pihenünk, hanem gőzerővel dolgozunk a jövő évi autón.”

Az Osváth Péter - Répás Zoltán kettős egy 15 kilométeres tesztet követően vágott neki a Skoda Fabia R5-tel az idei Mikulás Rallye-nak és az első körben nem is volt olyan vészesen nagy a lemaradásuk a többi R5-ös autóval versenyző pároshoz képest.

„Igen, az első körben aránylag nem is kaptunk olyan sokat. Aztán a harmadik szakasztól, ahogy elkezdett melegedni az idő, megváltoztak a körülmények. Nagyon picit tudtunk változtatni a Skodán a második körre. Az autó érzésre jobb lett, de a pálya minősége olyan sokat változott, hogy nem tudtunk teljes mértékben utána menni és megnőtt a különbség köztünk és az élmezőny többi R5-öse között. Nagyon sokat kell foglalkozni a Skodával, hogy meglegyenek a megfelelő beállításaink hozzá, nyílván ehhez már mérnöki segítség kell, de rajta leszünk, hogy megfelelően működjön ez a dolog. Bizonyos helyeken próbálgattam a féktávokat, volt túlcsúszásunk is és helyenként még Mitsubishis beidegződésekkel vezettem a Fabiát, amit nyílván majd el kell engednem. Ettől függetlenül elégedett vagyok, mert célba értünk és végre kipróbálhattam az autót, szóval a foglalkozás elérte a célját.”

Tóth Tibor és Papp György a tizenharmadik helyen zárta a Mikulás Rallye-t, ami jelentős előrelépést jelent számukra az ORB futamokon elfoglalt pozíciójukhoz képest.

„Az eredmény számomra is meglepő. Arra számítottam, hogy valamennyivel közelebb leszek a Mitsubishis fiúkhoz, de, hogy ennyire, arra azért nem. Mondjuk Maricsek Miki és Matics Miska még mindig nagyon messze van, de ők más dimenzióban autóznak hozzám képest. A többiekkel jót meccseltünk, a futam végére mindössze 0.7 másodperc választott el Csomós Mikitől. Gyuri meg is jegyezte, hogy határozottabban megyek, mint korábban. Jobban irányítom az autót. Próbáltunk tempót menni, de még mindig vétek olyan gyermeteg hibákat, hogy hamar elváltogatok, vagy ötödik helyett harmadikat kapcsolok. A kislőtéren a vizes ároknál is volt egy meleg helyzetünk, Gyuri rám is szólt, hogy most már jó lenne, ha összeszedném az autót. Ennek ellenére kezd összeállni a dolog, néhol már jól beletaláltam a féktávokba, a kanyarsebesség is jó volt, a Mitsubishi is kiválóan működött. Az időjárás is a kegyeibe fogadott minket, úgyhogy nem lehet okom panaszra, remek hétvégét zártunk.”</em

Legfrissebb cikkek