Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A jól bevált Mitsubishik mellett, Osváth Péter révén egy R5-ös Skoda Fabiát is csatasorba állít az MR Racing SE az idei Mikulás Rallyen, míg Matics Mihály, Maricsek Miklós és Tóth Tibor a már megszokott három gyémántos márkával képviseli a csapat színeit a veszprémi futamon.

 

„Márka nélküliek vagyunk!” Kezdet mosolyogva a beszélgetést Osváth Péter és utalva arra, hogy az első nevezési listán még nem szerepelt márka a nevük mellet. „Skodával fogunk versenyezni a Mikulás Rallye-n.” Az R5-ös Fabia még augusztusban került a balatonfüredi pilótához, akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy ez a futam lesz az előre hozott karácsonyi ajándék az N csoport idei ezüstérmese számára.

„Megnézzük, hogy az autó hogy mozog murván, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább. Nyílván a Fabiával szeretnék jövőre versenyezni, de még nagyon sok víznek le kell folyni a Dunán, hogy kiderüljön, mi mennyire érjük fel anyagilag, illetve tudásban ezt az autót, így a 2018-as szezonnal kapcsolatba még nem szeretnék mondani semmit. Örülnék neki, ha hideg száraz idő lenne, már csak az autó miatt is. Van egy alap beállításunk a Skodához, megnézzük, hogy azzal, mit mutat az autó, hogyan működik és verseny közben igyekszünk majd rám igazítani. Őszintén szólva elég sokat foglalkoztunk a Fabiával az elmúlt időszakban és emiatt kimerült vagyok kissé, így az lenne a legjobb, ha az autó adna egy kis élvezetet és célba érnénk a Mikulás Rallye-n. Helyezésről most nem is beszélek, csak szeretném megérezni, hogy kanyarsebességben, illetve a féktávokon mennyivel tud többet a Skoda, mint a Mitsubishi.

Matics Mihály akár csak 3 évvel ezelőtt, a kisebbik lányát, Barbarát ülteti be maga mellé a Mikulás Rallye-n, a jól megszokott Mitsubishi Lancer EVO XI-be.
„Egyik lányom se félős, úgyhogy nem nagyon tudom rájuk hozni a frászt, ez amolyan jutalomjáték nekik.” Utal rá a komáromi pilóta, hogy már az nagyobbik gyermeke is navigált neki a tavalyelőtti Mikulás Rallye-n.

„Decemberben az úgynevezett buli futamokon tét nélkül lehet autózni, de most máshogy áll a dolog, mert lehet, hogy eladósorba kerül az N-es Lancer, épp ezért nem szeretném annyira „szétcsapni”. Nem megyünk azért lassan, de nem olyan minden mindegy alapon. A murván eleve nem kell annyira pontosan autózni, ilyenkor pedig még annyira sem. Az autók egy picit erősebbek a megszokott N-eseknél, a pályák élvezhetőek, időre is lehet rajtuk menni, mert jó tempós gyorsaságikon versenyzünk. Amit egyedül nem szeretek, az a jutási körözgetés az aszfalton, ahol lekoptatjuk a jó kis murva gumikat, na, az annyira nem a szívem csücske, amúgy kedvelem ezeket a pályákat. Az egyértelmű, hogy amiatt nem fogok lassabban menni, mert a kislányom ül mellettem, illetve azért sem, mert egy buli versenyvnek tituláljuk a Mikulás Rallye-t, viszont az autóra most egy kicsit jobban vigyázok, mint tavaly vagy tavaly előtt, de remélem ez nem fog meglátszani az időeredményeinken.”

Maricsek Miklós 2016-ban az abszolút ötödik helyen végzett a Mikulás Rallye-n. A tavalyi eredmény és az idei ORC bajnoki cím szinte kötelezi is a váci pilótát és navigátorát Bán Viktort, hogy ismét befurakodjanak a Mitsubishi Lancerrel a Top 10-be a veszprémi futamon.

„Az első 10 környékére várom magunkat az idei Mikulás Rallye-n, annak ellenére, hogy 15 R5-ös autó lesz a mezőnyben. Ez lenne a saját célkitűzésem, de nyugodtan mondhatom, hogy Miki is így van ezzel.” Vág azonnal a közepébe a páros navigátor tagja. „A pályákat ismerjük, mentünk ezeken a szakaszokon már bőven a Veszprém Rallye-k alkalmával, úgyhogy maga a pályafeldolgozás nem okozhat problémát. A szakaszok minősége viszont a hidegebb idő miatt sokkal rosszabb. Ha eső nem is esik, a fagyok miatt olyan kemény lesz a föld, hogy ezáltal sokkal autógyilkosabbá válnak a pályák. Erre mindenképp oda kell figyelni, de rövid verseny lesz, így nem mondhatom azt, hogy beosztva kell autózni, hisz lesz hat gyorsasági, reggel kilenckor rajtolunk és délután kettőkor már célba is érünk, szóval minden gyorsaságin 100 %-on kell teljesíteni. Nincs idő arra, hogy az első körbe kicsit lassabbak legyünk, vagy bealudjunk és majd a következő körben rápattanunk a gázra, mert olyan hátrányt lehet az egy kör alatt összeszedni, hogy azt már nem lehet ledolgozni. Az első gyorstól az utolsóig nyomni kell, hogy megfelelő eredményt tudjunk felmutatni!”

Tóth Tibor még az Eger Rallye után jegyezte meg viccesen, hogy számukra majd a Mikulás Rallye-val kezdődik meg igazán a 2017-es szezon, hisz ez lesz az a futam, ahonnan már van számottevő tapasztalatuk a Mitsubishi Lancerrel.

„Épp a tavalyi belsőket néztem, hogy mit csináltam jól, illetve mit rontottam el. Bízom benne, hogy az időjárás hasonló lesz, mint 2016-ban volt, bár most esőt jósolnak. Igazából mindenki űrhajóval indul a Mikulás Rallye-n, nem hiszem, hogy bárki is N-es autóval vágna neki a veszprémi futamnak. Mi is nagyobb szűkítőt teszünk a kocsiba, hisz tavaly is így versenyeztünk. Ha jó körülmények lesznek, én azt várnám magamtól, hogy közelebb legyek a Mitsubishis mezőny elejéhez, persze azzal is tisztában vagyok, csodákat nem fogunk tudni művelni. Bízom benne, hogy tudok javítani a tavalyi időeredményeimen. Remélem, hogy egy gond és baleset mentes hétvégénk lesz és jól fogjuk érezni magunkat az autóban. Nekem ennyi lenne a kívánságom a Mikulás Ralye-val kapcsolatban.”

 

Legfrissebb cikkek