Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A 3-as kategória idei bajnoka, a Matics - Zejda kettős magabiztos versenyzéssel szerezte meg idei harmadik győzelmét a szezonzáró Eger Rallye-n, míg az Osváth - Répás duó ugyanitt a harmadik helyen végzett, ezzel pedig bebiztosították az év végi ezüstöt a csapattársaik mögött.

 

Az már a Mecsek Rallye-n biztossá vált, hogy Matics Mihályt és navigátorát, Zejda Viktóriát koronázzák idén a 3-as kategória bajnokává. A komáromi pilóta így felszabadultan, mindenféle nyomás nélkül érkezhetett Egerbe és feltett szándéka volt, hogy éles versenykörülmények között megverje a címvédő Balogh Jánost. Nos, a csata ezúttal elmaradt, mert a miskolci pilóta már a második szakasz után kénytelen volt feladni az Eger Rallye-t. Matics így a terpesi gyorsot követően az élre állt és onnantól kezdve csak a hátát nézte a komplett N csoport. Misi ihletett formában versenyzett, hisz a 15 gyorsasági szakaszból 12-t teljesített a legjobb idővel és magabiztos, 1 perc 13 másodperces előnnyel utasította maga mögé a második Rongits Attilát.

„Tudtam, hogy nagy meccs lesz Balogh Janival, ha célba ér, de most nem engedtem volna olyan könnyen. Őszintén sajnálom, hogy kiesett, de a teljesítményünkre így sem lehet panasz szerintem. Őrülök neki, hogy nyerni tudtunk az idei utolsó ORB futamon és az utolsó N-es versenyemen. Jövőre az ORC-ben fogunk versenyezni egy P csoportos Mitsubishivel, amit én kis WRC-nek hívok. Igaz, attól azért messze áll, de egy N-es autónál jóval komolyabb technika: kiváló a súlyelosztása, szekvenciális váltó és egy nagyon jó kis A-s motor van benne, illetve remek a futóműve. A WRC-t soha nem tudtam elérni, de mindig vágytam egy ilyen autóra, hát most meg lesz ez a kívánságom. Egerben egyébként rugót teszteltünk, egy puhábbat, mint amit eddig használtunk. Úgy gondoltam, ha az N-es Mitsubishiben jól működik, akkor egyértelmű, hogy a jövő évi autóban is jól kell, hogy funkcionáljon. Elég szomorú, hogy erre csak most jöttem, rá, mert az N-es Lancerben is kezdettől fogva ezt kellett volna használnom, hisz sokkal kezesebb vele az autó.”

Osváth Péter és Répás Zoltán az első körben még ott loholt Maticsék nyomában, majd Baloghék kiesését követően visszavettek a tempóból, sőt a második nap még Rongitsékkal sem vették fel a kesztyűt, mert a 3-as kategória harmadik helye is elég pontot hozott számukra ahhoz, hogy év végén megszerezzék az N csoport ezüstérmét.

„Az első két gyorson elég közel voltunk egymáshoz, nem volt nagy különbség. Mikor Balogh Janiék a második gyorson kiestek, onnantól lett nehezebb a kérdés, mert tudtam, hogy mindenképp célba kell érnünk és a harmadik hely is elég ahhoz, hogy ezüstérmesek legyünk az év végén. Igaz, mindegyik futamot befejeztük, de ennyi defekttel és műszaki problémával, ami az idei évben velünk történt, nagyon jó eredménynek gondolom ezt a második helyet, úgyhogy az egész verseny folyamán ezért dolgoztunk, hogy ez a helyezésünk megmaradjon. Egyébként ez egy elég nehéz feladat, hogy nagyjából gyorsan menj és közben beoszd, vagyis vigyázz a technikára, de sikerült megvalósítanunk.”

Tóth Tibor és Papp György Mitsubishijében a negyedik, egerbaktai gyorsaságin szétrobbant a kuplungtárcsa, így a páros az első versenynap hátralevő részét a Bükk-hegység fogságában töltötte. Az MR Racing szervizcsapata szombat este kicserélte a megsemmisült alkatrészt, így a Mitsubishis duó vasárnap Super Rally-val folytatni tudta a hevesi szezonzárót.

„Matics Misi nagyon keményen nyomta, de volt olyan rész ahol kilométerenként csak 1.5 másodperc környékén kaptunk tőle. Kicsit közelebb tudtunk menni az élmezőnyhöz, mint a korábbi futamokon, ráadásul a második nap, inkább teszteltünk, nem akartunk kockáztatni, de még így is előfordult, hogy majdnem leestünk az útról, mert olyan helyeken volt felhordásos a pálya, ahol nem is számítottam rá. Délután ráadásul előjött egy olyan probléma, aminek egyelőre nem tudjuk az okát. Ha nagyon rövid féktávot próbáltam venni blokkoltak a hátsó kerekek, olyan volt, mintha meghúztam volna a kéziféket, folyamatosan elindult az autó hátulja. Emiatt az utolsó körben majdnem elvittünk egy lassítót is. A verseny egyébként szuper volt, egy rossz szavam se lehet.”

 

Legfrissebb cikkek