Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Három hetes szünetet követően a Székesfehérvár Rallye-val folytatódnak az ORB küzdelmei. A szombathelyi murva futam után a fejér megyei viadalon ismét aszfalton méri össze a tudását a mezőny. Ugyan még csak június elején járunk, de a Székesfehérvár Rallye-val a félidejéhez érkezik az idei bajnokság.

Maricsek Miklós és Bán Viktor két második hellyel kezdte a szezont az ORC-ben, majd a legutóbbi szombathelyi futamot idő előtt volt kénytelen befejezni a Mitsubishis kettős. A fiúk Székesfehérváron egy újabb dobogós eredménnyel feledtetnék a legutóbbi fiaskót.

„Teszt nélkül fogunk nekivágni a Székesfehérvár Rallye-nak, mert múltkor elrendeztük az autót és csak a hét elején lett kész. Ez még nem is jelentene problémát, de annyi munkám volt, hogy nem maradt idő arra, hogy elmenjünk tesztelni. Ha már így alakult, igyekszem lazán kezelni ezt a helyzetet. Ez persze nem azt jelenti, hogy kézfeltartva fogunk rajthoz állni a Székesfehérvár Rallye-n, minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni azért, hogy eredményesen szerepeljünk! Tavaly Nagyvelegen kimondottan jól teljesítettünk magunkhoz képest, úgyhogy nagyon várom, hogy újra ezeken a pályákon versenyezhessünk. Oda kell majd figyelni, hogy feleslegesen ne szedjünk össze egy defektet sem. Én próbálok mindig íven menni, nem nagyon tövezem le a kanyarokat, még akkor sem, amikor kéne, bár az utóbbi időben kezdem magam rászoktatni. Precízen, pontosan kell majd vezetni és a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni a hétvégén!”

Matics Mihály Zejda Viktóriával az oldalán a 3-as kategória éllovasaként érkezik a Királyok városába. A Mitsubishis duó megnyugtató előnnyel vezeti a bajnokságot, de Matics Mihály feltett szándéka, hogy tovább növelje a különbséget maguk és az üldözőik között.

„Az első nap mind a négy gyorsaságit, plusz Superspecialt is szerviz nélkül kell teljesítenünk. Nem tudom milyen a pályák állapota, de ha romlott tavalyhoz képest, akkor a biztonság kedvéért két pótkereket viszünk majd magunkkal szombaton. Másnap sem fogunk unatkozni, hisz reggel negyed hétkor visszük ki a gyűjtőből az autót és már 7:15-kor rajtol is az első gyors. A verseny végeredménye szempontjából a Pusztavám - Kőhányás szakasz lesz a legfontosabb, illetve a Csákberény - Árkipuszta. Én ezt a két gyorsot emelném ki, igaz a többi szakaszon sem lehet hátradőlni, de ez az a két etap, amik döntően befolyásolhatják a futam végkimenetelét. A defektveszély ellenére szeretem ezeket a pályákat és ha a rosszabb részeken valaki bevállalós, azért ott lehet komoly különbségeket kiautózni.”

Osváth Péter 2016-ban a harmadik helyet szerezte meg az N csoportban Székesfehérváron. A balatonfüredi pilóta feltett szándéka, hogy idén javít a tavalyi eredményén, annál is inkább, mert csökkenteni szeretné a különbséget a bajnoki ponttáblázaton maga és a csapattársa, Matics között.

„Sajnos Répa nem ér rá, így ismét új navigátorral vágok neki a Székesfehérvár Rallye-nak. Azt is mondhatom, hogy négyből négy, mert a negyedik futamon már a negyedik navigátor ül mellettem az idén. Tóth Zsoltot kerestem meg, aki igent is mondott, úgyhogy akár csak tavaly, úgy az idei évben is vele fogok versenyezni Székesfehérváron. Egyébként ugyanúgy készülünk a mostani futamra, mint bármelyik másik versenyre. Az autót felkészítettük, próbálunk majd egy kicsit tesztelni, aztán meglátjuk ez mire lesz elég. Remélem, nem csak a Mitsubishi, hanem én is jó formában leszek Székesfehérváron, jó napot fogok ki szombaton és vasárnap, akkor lehet esélyem megszorongatni a többieket, mert szeretnék dobogóra állni a negyedik futamon is.”

Tóth Tibor számára akár csak az eddigi futamok mindegyike, a Székesfehérvár Rallye is a tapasztalatszerzésről és a kilométergyűjtésről fog szólni, hisz ezeken a pályákon még soha sem versenyzett pályafutása során.

„Egyik pályán se mentem még, úgyhogy ismét minden új lesz számomra, ráadásul az összes szakaszt csak háromszor lehet teljesíteni a tréningen, ami megint csak nem könnyíti meg a dolgomat. Néztem már belsőket, a nagyvelegi szakaszt nagyjából meg is tudtam jegyezni, a kérdés csak az, hogy ha oda érünk versenytempóban, akkor mennyi fog ebből visszajönni. Mindig megpróbálok a lehető leggyorsabban menni és már érzem azt, hogy hol hagyunk bent sokat a többiekhez képest, de ez az év így fog eltelni, hogy tanulunk és készülünk a következő szezonra. Jövőre azokon a futamokon, ahol eddig versenyeztünk, biztosan gyorsabb leszek, mert meg lesz az az érzés, hogy az adott pályán már mentem versenyautóval. Egy verseny után már tudja az ember, hogy mik azok a részek, amik elfértek volna nagyobb tempóval, vagy hol kellett volna spórolni egy kicsit. Ezt a tapasztalatot pedig csak úgy lehet megszerezni, ha végigcsináljuk a futamokat. A most megszerzett a rutinra pedig már lehet építkezni a következő évben.”


Legfrissebb cikkek