Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Hétvégén következik az Országos Rallye Bajnokság harmadik futama, az Iseum Rallye. Végre murva! Szokták mondani a pilóták, mert sokkal nagyobb móka laza talajon versenyezni, mint aszfalton. Különösen igaz ez a szombathelyi versenyre, ahol a pályák kifejezetten jó minőségűek, ezáltal kevésbé viselik meg az autókat, mint egy hagyományos murva futamon. Épp ezért az MR Racing SE négy Mitsubishis egysége a megszokottnál egy kicsit nagyobb elánnal készül a vasi viadalra.

Maricsek Miklós és Bán Viktor két ezüstéremmel a tarsolyában, az ORC második helyéről várja a szombathelyi folytatást.

„Túl vagyunk két aszfalt versenyen, és Ózdon még egy lépéssel közelebb kerültünk Hevesi Pistihez. Több mint 300 gyorsasági kilométert tettünk meg aszfalton, plusz a tesztek, ami egy tetemes mennyiség és most jön a murva, gyakorlatilag kezdünk mindent elölről, de ez a rallye szépsége. Kíváncsian várom a szombathelyi futamot, de egyelőre nem tudom magunkat hova tenni. Mindig el szoktam mondani, hogy van négy-öt ember, aki nagyon komolyan közlekedik az ORC-ben. Talán Pistinek és nekem a legkiegyensúlyozottabb a teljesítményünk, a többieknek már van mínuszos versenyük, de ha mindenkinél minden klappol, akkor rettenetesen szoros futam elé nézünk. De ettől függetlenül szeretnék az első helyért küzdeni és a végén nyertesként kijönni a csatából. Káldot és az Acsád - Szeleste szakaszt kimondottan szeretem, de a többi gyors is szuper, csak ez a kettő kicsit közelebb áll a szívemhez.”

170519 mrracing n2

Matics Mihály és Zejda Viktória két futam után 100%-os teljesítménnyel vezeti a 3-as kategóriában a bajnokságot, de a korábbi bajnok szoros, késhegyre menő csatát vár az idei első murvás versenytől.

„Sokesélyes az Iseum Rallye. Rongónak nagyon fekszenek a szombathelyi szakaszok, Balogh Jani a címvédő, Osi is rettenetesen gyors és nem szabad elfelejteni Cseh Vilit sem, mert most ő is rajthoz áll, ráadásul ezeken a pályákon nagyon jól megy. Ráadásul neki meg van az a helyzeti előnye, hogy nem fut teljes bajnokságot, hanem tét nélkül versenyezhet és ilyenkor, ha valakinek nem nyomja a pontszerzési kényszer a vállát, akkor a felszabadultság extra teljesítményt is eredményezhet. Az is tény, hogy nagy időkülönbségek nem lesznek, itt nem megengedhető egy túlcsúszás, egy megforgás és defektről ne is beszéljünk, mert akkor csomagolhatsz és mehetsz is haza. Észverseny lesz, az biztos. Murván élvezetesebb autózni és  jobban kijön a Mitsubishi ereje, de azt kell mondjam, itt is nagyon pontosan kell vezetni. Figyelni kell, hogy az ember nyomban maradjon, mert ha elhagyod a nyomot, akkor már nem tudsz megfelelően kigyorsítani, az pedig mind időveszteség. Mindenképp nyerni szeretnénk, de nehéz dolgunk lesz, az biztos!”

170519 mrracing n3

Osváth Péter mellett az Iseum Rallye-n ismét új navigátor diktálja majd az itinert a Mitsubishiben. Persze nem arról van, szó, hogy  Peti fogyasztaná a mitfahrereket, pusztán csak annyi történt, hogy Suba Ákos és Mesterházi Márk is csak egy-egy futamot tudott vállalni, míg most, ha minden a tervek szerint alakul, akkor Répás Zoltán az évad további részében is marad a jobb1-ben.
 
„Azt hiszem, Répát nem kell bemutatnom senkinek. Elképesztően profi navigátor és azt is mindenki tudja, hogy Szlovákiában kinek diktálja az itinert. Ugyan a Mitsubishi nem egy Mini WRC és nem is R5, de ha tetszik neki és minden jól alakul, akkor marad mellettem a szezon végéig. Szeretek murván autózni és vártam már, hogy ismét laza talajon versenyezhessünk. A szombathelyi murvákon sokan mennek jól és mindig azt mondjuk, hogy ez a féktávok versenye, ami igaz is. A Tavalyi évben voltak bíztató eredményeink, az első nap végén nem álltunk rosszul, bízom benne, hogy ezt a teljesítményt idén is tudjuk hozni. Mindig elmondom, hogy igyekszünk a lehető legalaposabban felkészülni az adott futamra. Miskolcon és Ózdon sem teljesítettünk rosszul, de mindkét alkalommal úgy nézet ki, hogy ez nem elég a verseny végére. Most sem csináltunk semmit másként, remélem ezúttal szerencsénk lesz és a lendületünk kitart egészen a verseny végéig.”

170519 mrracing n4

Tóth Tibor a harmadik Szombathely Rallye-jára készül, igaz legutóbb 11 éve versenyzett a vas megyei pályákon. A Mikulás Rallye-ról már van murvás tapasztalata a Mitsubishivel, de a szombathelyi szakaszok más jellegűek, mint a veszprémiek.

„Söptén, vagyis a „laktanyás szakaszon” már mentem, a többi gyorsasági, akár csak a legutóbbi futamokon, új lesz számomra. Az autónk összeállt, a fiúk megint remek munkát végeztek. A hivatalos tesztre kaptam tőlük egy remek beállítást, nem is kellett rajta változtatnunk, szuper lett a Lancer. Ahogy az eddigi versenyeken, úgy most is tanulnunk kell, ez lesz az elsődleges szempont. Azt szeretném, hogy a kategória társakhoz viszonylag közeli időket teljesítsünk, ha nem leszünk nagyon távol az N csoport élmezőnytől, akkor azzal én már elégedett leszek.”

 


Legfrissebb cikkek