Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az MR Racing SE az Ózd Rallye-n egy az egyben lekopírozta a Miskolcon mutatott teljesítményét. A Maricsek - Bán kettős a második helyen végzett az ORC-ben, míg a 3-as kategóriában ismét kettős győzelmet szerzett a csapat, hisz ez alkalommal is a Matics - Zejda duó volt a leggyorsabb, megelőzve az Osváth - Mesterházi párost.

Maricsek Miklós és Bán Viktor az első szombati kör után még állítatott a szervizcsapattal az R4-es Lancer futóművén, mert a srácok kicsit puhának érezték az autót, nagyon mozgott a hátulja, ezért egy kicsit feszesebb beállítást alkalmaztak a délutáni gyorsokon. A Mitsubishis páros igyekezett tartani a lépést a kategória éllovasával, sikerült megnyerniük a szombati utolsó szakaszt, így a vasárnapi napot az ORC 2. helyéről kezdhették meg, mindössze 9 másodperc lemaradással az élen álló Hevesiékkel szemben.

„Egyrészről elégedett vagyok, mert ismét közelebb kerültünk Hevesi Pistihez, másrészt pedig csalódott is, mert vasárnap reggel önfejű voltam és hoztam egy döntést gumi ügyében, amely abszolút nem volt jó Ceredre. A két rövid gyorson jól működött az abroncs, de Cereden nem, és ott, ahogy megkaptuk a magunkét, azt a hátrányt cipeltük magunkkal egész nap. Vasárnap 4-4 gyorsaságit nyertünk mind a ketten, tizedekre voltunk egymástól, de Pistiék ezúttal is gyorsabbak voltak egy kicsit, így másodikak lettünk. Szenzációs volt a meccs, szerintem ez vár ránk egész évben, ami nem is baj, mert így húzzuk egymást, ettől csak mind a ketten jobban teljesítünk.”

Matics Mihály az első nap 9.6 másodperccel vezette a 3-as kategóriát és nem vállalt semmi extra kockázatot, mindössze egy cél lebegett a szeme előtt, hogy megússza defekt nélkül a szombati gyorsokat. A második nap megnyerte mindhárom ceredi szakaszt, ezzel pedig el is döntötte a kategória elsőségért vívott harcot, Miskolc után másodjára ő és navigátóra, Zejda Viki bizonyult a leggyorsabbnak az N csoportban.

„Munkás verseny volt, mert az első hajtásban az osztóművet eltörte valami és az összes kanyarban máshogy kellett fordulnom, mint ahogy azt alapból tenném. Ahogy gázt adtam rettenetesen tolta az orrát az autó, az volt az érzésem, mintha minden egyes alkalommal le akarta volna bontani a szalagkorlátot a Mitsubishi. Teljesen más stílusban kellett vezetnem, mint, ahogy azt megszoktam. Hála Istennek azért sikerült, de nem volt az igazi, mert nagyon észnél kellett lennem. Nem panaszkodom, mert győztünk és most ez a lényeg, de melós futam volt.”

Osváth Péter és Mesterházi Márk a szombati első kör második gyorsaságiján összeszedett egy defektet és azt a hátrányt cipelték magukkal a nap további részében. A majd 10 másodperc nem tűnt ledolgozhatatlan hátránynak, Peti számára is egyértelmű volt, hogy vasárnap a ceredi szakasz lesz a vízválasztó a győzelemért folytatott küzdelemben.

„Másodikak lettünk. A kocsi jó volt, Márk is nagyszerűen tette a dolgát, én voltam egy kicsit tompább a második nap elején, amikor igazából lehetett volna hozni a hátrányunkon. Nem tudtam megfelelően felpörögni és utána hiába erőltettem a dolgot, már csak 1-1.5 másodperc volt a különbség köztünk Miskával, így most meg kellett elégednünk az ezüsttel.”

Tóth Tibor rögtön a verseny elején adott a szervizcsapatnak feladatot, mert a prológon odacsapta a palánknak az N csoportos Lancert. A szerelők orvosolták a futómű- és karosszériasérülést, a pilóta pedig szombaton egy erős kezdéssel hálálta meg az áldozatos munkát.

„Az első kör tényleg jó sikerült, kategória második helyen álltunk két gyors után. Hogy a többiek aludtak-e be, vagy mi kezdtünk gyorsan nem tudom. Jó lett volna menni még egy kört, hogy tudjunk viszonyítani az időket, de sajnos a technika ördöge megtréfált bennünket, megállt a motor. A fiúk megpróbálták megcsinálni, szétkapták az erőforrást, mert elsőre úgy tűnt, hogy a motor jeladó ment tönkre, de aztán kiderült, hogy csapágyprobléma is van, ezért nem tudtuk folytatni a versenyt. Ilyen az autósport, ez benne van sajnos.”

 


Legfrissebb cikkek