Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Műszaki hiba, vizes pálya száraz gumival, párásodás, nyitott ajtó és egy árokjárás – mi kell ennél több egy jó raliversenyhez?

A Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) értékelésének harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Vltava Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az első napot sikeresen teljesítette a Ford Escort Mk I-essel, ám az igazi megpróbáltatás másnap várt rájuk.

„Pénteken minden a tervek szerint alakult, egész jó helyen álltunk. Másnap viszont már az első gyorsaságin eltört a generátortartónk – mesélte Wirtmann. – A két szakasz között feldrótozták a fiúk, de késtünk két percet, és ami még ennél is rosszabb volt, nem maradt idő kereket cserélni. Így vizes pályán szárazra alkalmas gumival mentünk, amivel kaptunk egy percet.

Ez után az esőben annyira bepárásodott a szélvédőnk, hogy húsz kilométert nyitott ajtóval kellett megtennünk, amitől mindenünk elázott. Az egyik szalmabálás visszafordítóban nem láttam semmit és három kilométer per órás sebességgel belekanyarodtam egy egy méter mély árokba. Hogy honnan kerültek elő a nézők, nem tudom, de egy pillanat alatt kiszedtek minket.

Végül abszolút 13.-ok, CEZ-ben pedig harmadikok lettünk. Ha nincs ez a pár kalandunk, akkor talán a hetedik–nyolcadik helyre lehettünk volna jók, CEZ-ben pedig eggyel előrébb végzünk, úgyhogy szerencsére nem sokat buktunk velük.

A mi problémáinktól eltekintve nagyon jó verseny volt. A pályabejáráson még tíz centis jég volt mindenen, a versenyre ez teljesen elolvadt, mentünk szép időben, szakadó esőben, minden előfordult, ami egy jó ralihoz kell.

Nagyon örvendetes volt, hogy az FIA a sarkára állt és a Vltava Ralin már nem lehetett használni az E-jelű versenygumikat. A historic szabályai szerint utcai gumival kell versenyezni. Speciális, versenyzésre alkalmasabb utcai gumit használ mindenki, de tavaly feltűntek az E-jelű versenygumik, amiket sokan kifogásoltunk, hiszen ezek használata egyenlőtlenné tette a feltételeket. Ezt a kiskaput most az FIA megszüntette.

Sok időnk nem volt pihenni, hiszen vasárnap jöttünk haza, csütörtökön pedig már megyünk is tovább az Ózd ralira. Itthon a jól megszokott Mk II-es Ford Escorttal állunk rajthoz.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:
Rebenland Rali: C3-as kategória 3. hely
Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Vlatva Rali CEZ: C csoport 3.

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft.


Legfrissebb cikkek