Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Kismaros - Kóspallag - Márianosztra Rallye Sprinten, a MARB Északi Régiójának záró futamán három egységgel képviseltette magát az MR Racing SE. A Maricsek - Notheisz kettős bizonyult a leggyorsabbnak a Licenszesek között, míg az Apkó - Budai páros az abszolút ötödik helyet szerezte meg a sprintes mezőnyben.

Maricsek Miklós és Notheisz Ivett egy héttel a magyarhertelendi Rallye Sprint futam után Márianosztrán is versenyautóba ült és egy helyezést javított a legutóbbi eredményén, azaz megnyerte az Északi Régió utolsó futamát a Licenszes kategóriában!

„Én itt, ezen a környéken nőttem fel és nagyon szeretek ezeken a pályákon versenyezni, ahol anno még a Vác Rallyek zajlottak és ahol annak idején srác koromban sokat autóztam. Vasárnap reggel, amikor fölkeltem 5 órakor, azt mondtam, hogy visszaadom a licencem, nem akarok menni, mert annyira dideregtem, olyan hideg volt. Peresze egy forró zuhany megoldotta a problémát és már robogtunk is ki a fiúk után, hogy fölkészüljünk a rajtra. Igazából tesztelni mentünk, de álmomban sem gondoltam volna, hogy már az első gyorsaságin ilyen jelentős időkülönbséget tudunk kialakítani a többi Licenszes párossal szemben. Fischer Danit egy nagyon tehetséges pilótának tartom és Órai Balázs is jól szokott menni ezért meglepődtem az első gyors eredményeit látva. Kicsit izgultam az első, Márianosztra-Kismaros szakasz előtt, de nagyon pontosan lejöttünk és azt hoztuk, amit eltervezünk. Akár csak Magyarhertelenden, úgy Márianosztrán is eltaláltunk egy lassítót, de az volt a terv, hogy a féktávokon javítunk, és ha az ember kicsit jobban forszírozza ezt a dolgot, akkor egy-egy fékút már túlzottan rövidre sikerül és így jártunk mi is az ötödik gyorson. Hála Istennek voltak tempós és technikás részek egyaránt a pályán, így mindent tudtunk gyakorolni, úgyhogy nagyon nagy öröm számomra, hogy részt vettünk ezen a Kismaros - Kóspallag - Márianosztra Rallye Sprinten.”

Apkó Dániel és Budai László a MARB abszolút értékelés ötödik és az 5-ös géposztály negyedik helyén végzett a Vác környéki futamon.

„Igen, illetve a P3 Lada Kupában harmadikak lettünk. Elégedett vagyok az eredménnyel, mert a Zsigulik között két olyan versenyző előzött meg bennünket, akik elég komoly szintet képviselnek a mezőnyben. Nyugodtan mondhatom, hogy extrém időjárási körülmények között versenyeztünk. Szombaton a pályabejáráson végig szakadt az eső, másnap reggel pedig fagy fogadott bennünket. Ez jelentősen megnehezítette az abroncsválasztást, mert a pályán voltak lefagyások és száraz részek is. Leegyszerűsítve, a gyors egyik fele csúszós, szappanos volt, míg a másik része fel volt száradva. Az első és a második szakaszon tapogatóztunk egy kicsit, de a harmadik gyorstól belehúztunk. Az első két menet tartogatott meglepetéseket. Hál Istennek nem forogtunk meg, de volt egy-két izgalmasabb helyzet, teszem azt épphogy meg tudtunk állni a lassító előtt, vagy be tudtunk fordulni egy bal háromba, de karcolásmentesen és hiba nélkül teljesítettük a hétvégét. Az autónk szenzációs volt, hibátlanul működött, amiért külön köszönet jár Katona Korinak a motorépítőnknek és Horváth Mihálynak, aki minden verseny előtt felkészíti a Zsigulit, illetve Horváth Mihálynak, aki a hétvégén segített minket a szervizben. Pörögős verseny volt az Északi Régió utolsó futama, jó volt a hangulat a szervizparkban is, annak ellenére, hogy reggel a -4 fokban cidriztünk kicsit, de 9-10 óra felé már sütött a nap, úgyhogy ez megoldotta mindenki hangulatát, szuper kis verseny volt!”

Ifj. Pethő István és navigátora, Nánai Tamás három hónap kihagyást követően tért vissza a mezőnybe, igaz a fiatal pilóta ezúttal nem a saját autójával állt rajthoz kismaroson.

„Az év elején, két versenyen szerettem volna mindenképp rajthoz állni, a Salgó Kupán és a Kismaros - Márianosztra Rallye Spriten, mert ezt a két futamot gondolom a saját versenyünknek, itt autózhatok úgymond hazai pályán.  A Salgó Rallyen sajnos nem tudtunk részt venni, mert a VFTS fénysérült lett Baranya Kupán és még Márianosztrára sem készült el. Itthon mindenképp rajthoz akartunk állni és kaptunk egy remek ajánlatot Csermely Zsoltitól, hogy kipróbálhatjuk az ő 1,3-as Lada Samaráját. Kíváncsiak voltunk, hogy mit tud egy elsőkerekes autó és azt kell, hogy mondjam, hogy talán gyorsabban lehetne vele menni, mint egy hátsókerekessel. Bérautóval még soha sem versenyeztem, úgyhogy bennem volt, hogy vigyázzunk a kicsi kocsira. Mivel először ültem benne, nem is éreztem magam annyira biztonságban, mint a sajátomban, ezért elspóroltuk a hétvégi futamot. Szépen, lendületesen végiggurulunk a versenyen, de sem az autó, sem a saját határainkat nem feszegettük. Számunkra az volt a lényeg, hogy az augusztusi esés után újra versenyautóba ültünk és úgy érzem, hogy már nincs bennem az a borulás. Ha minden jól megy, akkor Szilveszter Rallye-ra kész lesz a VFTS és a Hungaroringen ismét a saját autónkkal tudunk majd versenyezni!”


Legfrissebb cikkek