Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az MR Racing SE párosai közül a Kiss - Haraszti kettős a bajnoki címért szállt harcba a MARB Déli Régió hatodik futamán, míg a Maricsek - Notheisz duó jó szokásához híven tesztelni érkezett az Orfű és Magyarhertelend között megrendezett versenyre.

Egy héttel az ORB szezonzáró futama, az Ózd Rally után ismét versenyautóba ült a Maricsek Miklós - Notheisz Ivett kettős. Az Orfű és Magyarhertelend között megrendezett Rallye Sprinten a Licenszes kategóriában a második helyet szerezte meg a Mitsubishis páros úgy, hogyha egy lassító érintéséért nem kapnak 10 másodperc büntetést, akkor mindössze 0.3 másodperccel szorultak volna a győztes Ranga  - Bán kettős mögé.

„Ennek a második helynek az az érdekessége, hogy Ranga Lacival tudtam vívni. Ez az elmúlt három évben elvégzett munkának egy nagyon jó visszajelzése. A mögöttünk hagyott majd 1100 napban, mint egy buldog, csak mentem előre leszegett fejjel, sok versenyt teljesítettem és rengeteget foglalkoztam azzal, hogy jól tudjak menni a Mitsubishivel, és ez egy olyan út, aminek még közel sem tartok a végén. Ezeket a Sprint versenyeket mindig egy tesztnek tudom be, de természetesen azért megvan a versenyszellem. A Rallye Sprinteken én ugyanazzal az autóval megyek, mint a Rallye1-ben. A Sprint futamokon sokkal lazábbak a szabályok, ezért akár erősebbek vagy könnyebbek lehetnek azok a Mitsubishik, amik ellen versenyzem és ez is egy kicsit növeli a fényét annak, hogy meccsbe tudok szállni Ranga Lacikával, akit amúgy egy nagyon jó sofőrnek tartok. Az időjárási körülmények nagyon változatosak voltak, a pálya egyik fele tapadt, a másik pedig nagyon csúszott, az eső meg egész nap esett. Orfűről hellyel-közzel langyos gumival tudtunk elrajtolni, de Magyarhertelendről visszafelé teljesen hideg gumikkal vágtunk neki a gyorsaságinak. Valószínű, hogy ekkor voltam egy kicsit bátortalanabb és ott talán mindig veszítettem egy picit, de nagyon tetszett és szuper jó visszajelzés az, hogy itt tartok, hogy akár egy Sprint versenyen tudok harcolni az első helyért.

Az első centimétertől padlón nyomtuk és ez hozta a 10 másodperc büntetést is, mert eltaláltam az egyik lassítót. Éppen, hogy csak meglöktem az egyik gumit, de a sprinteken ezt is büntetik, mi pedig megkaptuk érte a 10 másodpercet. Ettől függetlenül nagyon feltöltött ez a vasárnapi nap, elégedett vagyok.”

Kiss Roland és Haraszti Zsolt úgy vágott neki a MARB Déli Régió utolsó versenyének, ha megismétlik a tavalyi sikerüket, akkor megvédik az abszolút bajnoki címet. A pécsi páros negyedik lett a duplaszorzós futamon, így év végén meg kell elégedünk az ezüstéremmel.

„Minden feltétel megvolt ahhoz, hogy gyorsak legyünk, szimplán egy rossz napot fogtam ki. Ennyi. Az első gyorson még nem esett az eső, de nem volt teljesen száraz az aszfalt, igazi, „szappanos” útfelületen sikerült mennünk és egy második idővel kezdtünk. A második szakasz előtt sokat álltunk, mert volt egy csomó baleset, illetve mire elrajtoltunk, leesett az eső. Vittünk magunkkal két pótkereket, két intermédiát, azt felraktuk, hogy legalább valamilyen komfort érzetünk legyen. Legalább fejben, hogy ez a gumi be fog tapadni, de azt a gyorsot annyira elóvatoskodtam, hogy sokat kaptunk az elejétől. Ezt nem is értettem, fejben nem tudtam összerakni, hogy mi volt a hiba. A harmadik, esős szakaszon már kijött az elsőkerekes autók előnye, ott Geng Bence és Géringer Zolika is megvert minket. A harmadikat ettől függetlenül már kicsit komfortosabbnak éreztem, igaz, ott már mi is négy intermédia abronccsal mentünk. A negyedik szakaszon megpróbáltam gyorsulni, aminek az lett az eredménye, hogy elvittünk egy lassítót. Majdnem leestünk az útról és ezek után megbeszéltük Zsoltival, hogy inkább ne feszítsük ezt a dolgot, mert ez nem a mi napunk. A kiesések és a keresztbeverések miatt az utolsó gyors előtt még ment a pontszámolgatás, de mi csak úgy lehettünk volna bajnokok, ha Géringer Zolika nem nyer, ha mi vagyunk a negyedikek. Zoli nyert és ezzel övé lett a bajnoki cím, amihez ezúton is gratulálunk neki.

Természetesen úgy álltunk oda a magyarhertelendi verseny rajtjába, hogy szeretnénk megvédeni a bajnoki címet, de beigazolódott az a régi mondás, hogy könnyebb megszerezni egy bajnoki címet, mint megvédeni azt. Tény és való, hogy csonka évünk volt, de nem akarok magyarázkodni, Géringer Zoli idén jobb volt. Megérdemelten lett bajnok, mi pedig jövőre megpróbáljuk visszahódítani a címet! Egyébként az éves értékelésben megnyertük a 4-es kategória küzdelmeit és a Lada Kupát, ami nem mondható rossznak. Szerettünk volna három darab egyest, már ami az abszolútot, a kategóriát és a Lada Kupát illeti, de becsúszott egy kettes is. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a szervizcsapatom egész éves kitartó munkáját és külön köszönet jár Maricsek Mikinek és az MR Racingnek, valamint a partnereinknek, az Aranynektár Kft-nek, a CNC Partner Kft-nek, a Balogh Kft-nek, a Pammer Belsőépítészeti és Tervező Kft-nek, a Pammer és Szemerédi mérleges Bt-nek, a TS Csavar Kft-nek valamint a Citrom GSM Bt-nek, hogy segítettek minket az idei esztendőben.”


Legfrissebb cikkek