Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Gyarmati Ariel és Kocsis György idei negyedik sikerével megszerezte a bajnoki címet az ORC-ben, míg Maricsek Miklós és Notheisz Ivett egy technikai probléma ellenére is az abszolút tízedik helyen fejezte be az ORB nyolcadik fordulóját. Osváth Péter és Csáki Richárd viszont nem járt szerencsével az Ózd Rally-n, a Mitshubishis kettős már a prológot követően búcsúzni kényszerült egy elektromos hiba miatt.

Maricsek Miklós egy gondmentes, sima futamot kívánt maguknak az Ózd Rally előtt. Nos, az élet rögtön az első, királdi gyorson átírta a váci pilóta elképzeléseit, mert egy váltótartó eltört az R4-es Lancerben, így a Maricsek - Notheisz kettős csak lépésben tudta abszolválni az első kört. Az MR Racing szerelői a szervizparkban kijavították a hibát, így a Mitsubishis kettős megkezdhette a felzárkózást.

„A második körben már minden rendben volt. A legpuhább keverékű Hankookkal mentem ki és szenzációsan működött. Az utolsó körre pedig a lengéscsillapítón állítottunk és az is nagyon jól működött. A második nap nagyon jó volt látni az első tízben az időeredményeinket, főleg azt a hetedik időt Sajókazán. Tudom azt, hogy szombaton többen kiestek, de ha az időkülönbségeket levetítjük kilométerre, akkor ránk nézve kecsegtetőek a vasárnapi időeredmények. Végig koncentráltan és jó hangulatban tudtam versenyezni ez volt a kulcsa a második napnak. Voltak nagyon szép pillanataink, volt, hogy lapjával előre közlekedtünk, vagy olyan féktávot vettünk, hogy elállt az autó, amit utána lekormányoztam. Szóval végig raliztunk és ez nagyon jólesett!”

Az idei év legfontosabb versenye az Ózd Rally volt Gyarmati Ariel és Kocsis György számára. Arielék úgy vágtak neki a bajnokság nyolcadik futamának, hogy ha győznek, övék a bajnoki cím, ha viszont kikapnak legfőbb riválisuktól, Hevesiéktől, akkor be kell érniük az év végi ezüsttel.

„Hevesi Pistiéknek nem volt szerencséjük; az első gyorsaságin félreváltott és tönkrement a váltójuk, ezért fel kellett adniuk a versenyt. Mi végig tudtunk érni, így mi nyertünk. A végső sikernek nagyon örülünk, ezért mentünk el Ózdra, hogy ez összejöjjön. Nagyon sok munkát és energiát fektettünk az idei évben arra, hogy ez sikerüljön.  Annak azonban nem örülünk, hogy ez a csata nem egy normális, tiszta küzdelemben dőlt el a végén, hanem egy technikai probléma döntött.  Azt azonban hozzá kell tenni, hogy nekünk is annyi gondunk volt, hogy az, hogy egyáltalán célba értünk, egy kisebb csodának számít. Le a kalappal a szervizcsapatom előtt, mert szinte varázsoltak, annyi problémát kellett elhárítaniuk. Rögtön az első gyorson valamiért a jobb első fékünk befogott, emiatt majdnem megforogtunk az egyik visszafordítóban. Egyébként a fékhiba miatt a szakasz végén már nem tudtunk olyan tempót menni, főleg a lobogós részeken, mint amit terveztünk, mert addigra a fékpedálunk teljesen beesett. Pistiék kiesését követően a második-harmadik gyorsaságit nem is forszíroztuk, inkább visszavettünk a tempóból. Aztán a negyedik szakaszon eltört a féktárcsánk, az, amelyik megmelegedett az első gyorson, ezért két szakaszt is csak kézifékkel tudtunk teljesíteni. Nagyon sok problémánk volt, de célba értünk és minden jó, ha a vége jó. Tavaly Mecseken beestünk, amiatt veszítettük el a bajnoki címet. Idén megint csak feladtuk a Mecsek Rallye-t, ezúttal egy műszaki hiba miatt, de most Ózdon nekünk volt szerencsénk, mellénk állt Fortuna.”

Mindössze egy prológ jutott Osváth Péter és Csáki Richárd számára a második Ózd Rally-n, pedig a balatonfüredi pilóta nyolc évvel ezelőtt már állt dobogón a borsodi futamon.
„A prológot még rendben teljesítettük. Visszamentünk a szervizbe, a srácok pedig átnézték az autót, rutinszerűen lecsekkoltak mindent, ami ilyenkor szokás. Minden rendben volt, aztán mikor be akartuk indítani a Mitsubishit, hogy bevigyük az esti gyűjtőbe, egyszerűen meg sem nyikkant. Egy elektromos hiba okozta a vesztünket, amit még ott a helyszínen meg is oldottunk, de mire megtaláltuk a hibát, kikéstük az időnket és nem tudtunk elrajtolni az első nap. Bosszantó, hogy úgy ért véget a versenyünk, hogy még el sem kezdődött igazán. Sajnálom, hogy nem tudtunk rajthoz állni szombaton, mert az ellenfeleink parázs csatát vívtak a dobogós pozíciókért, jó lett volna összemérni magunkat velük. Sajnos ez most elmaradt, de jövőre majd bepótoljuk! ”


Legfrissebb cikkek