Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.

Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc.  – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.

Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.

A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.
 
Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.

A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.


MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György     Ford Escort RS    D3    1:28:06,9
2. Storang Christoffer–Renstal Kjell    Ford Escort MK1 RS 1600    C3    +2:36,1
3. Peltonen Esa–Lamminen Hannu    Toyota Starlet    D1    +3:31,7
4. Pagella Maurizio–Brea Roberto    Porsche 911 SC    D4    +4:38,5
5. Gaál Ádám–Kalapács Kornél    Opel Ascona B    D3    +5:22,3
6. Varga Péter–Végh Attila    BMW e30 325i    E4    +10:57,1
7. Norrg?rd Sverre–Hämäläinen Reeta    BMW 2002 ti    B4    +11:14,6
8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor    Peugeot 205 Gti    E2    +11:26,4
9. Balogh Sándor–Groll Róbert    Fiat 131 Racing    D3    +12:21,1
10. Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik    Volvo 122    B4    +13:00,9
11. Wilkman Klaus–Villikka Anni    Triumph TR8    D4    +13:54,2
12. Kivitila Elias–Tuominen Timo    Ford Escort Twincam    B3    +13:56,6
13. Don Nitro–Leitgéb Judit    Peugeot 205 Gti    E2    +14:13,4
14. Rácz Tibor–Ratting Tamás    Lada 21011    D1    +14:29,1
15. Tóth István–Bruckner Viktor    Skoda S120 S    C1    +17:13,9
16. Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia    Lada 21011 Gr.2    D2    +18:35,9
17. Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne    Lancia Fulvia HF    C2    +24:55,4
18. Serényi András–Szlatnik Bernadett    Trabant 601 Special    E1    +26:26,6
19. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt    Moszkvics 403 Rallye    B3    +28:02,1
20. Üveges Gábor–Nagy Mariann    Lada 2108 Samara    E2    +29:09,0
21. Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti    Skoda Felicia Super    A2    +29:55,8
22. Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto    Ford Escort 1300 GT    C1    +38:18,8

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány


Legfrissebb cikkek