Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az ERC szezonnyitó futama kevés hó miatt elmaradt februárban Lettországban. A versenyt végül nem törölték a naptárból, csak áttették szeptember közepére. A Botka Rally Team már túl van egy hasznos teszten és a pilóta mosolyogva nyugtázta, hogy mégiscsak jó döntés volt eljönniük a murvás lett futamra. Szenzációsak a pályák…

Év elején az FIA Európa-bajnoki naptárában ezen a hétvégén nem szerepelt verseny. „Ezt a futamot februárra hirdették meg, a nevezési díjat befizettük még akkor.” – magyarázta Botka Dávid, miért is van Liepäján a csapat. „Gondoltuk, ha már ott van náluk a pénzünk, akkor eljövünk. Nem igazán hittem ezt jó versenynek, de most a teszt után átértékeltük az egészet. Nagy élvezetes lesz és remélem eredményes is!”

Szerdán egy lezárt szakaszon, mérnöki segítséggel tudtak felkészülni a fiúk a helyi adottságokra. „Teszteltük a gumikat, próbálgattuk a futómű-beállításokat. Újra itt volt a lengyel mérnök, aki már a Barum előtt is sokat segített. Most is minden körben előrébb jutottunk. Mértük az időket is, ne csak az érzéseinkre hagyatkozzunk és az idő is folyamatos fejlődést mutatott.” – mesélt mosolyogva a pilóta. – „Az autó nagyon jóindulatú murván! Azt csinálja, amit akarok. És eszméletlen élvezet vele autózni! Ennyire még sosem éreztem volna, hogy ennyire élvezetes lenne vele menni, de a teszt után Petivel mindketten azt mondtuk: ez nagyon jó lesz!

Azt gondolom, hogy sikerült tempósan mennünk és remélem, ezt át tudjuk majd vinni a gyorsasági szakaszokra is.”

Pénteken shakedown és kvalifikáció szerepel a délutáni programban, majd este hivatalos rajtceremónián ünneplik a mezőnyt Liepäja központjában. Szombaton hét, vasárnap 6 gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük. „A pályák nagyon hasonlítanak a tavalyi észt futam pályáira. Nagyjából minden szakasz egyforma. :) Egyformán tempósak, 140-150 kilométeres tempóval mész végig. A tréningen utcai autóval 80-al menni olyan, mintha egy normál versenyen 30-al kellene letréningezni a szakaszokat… Egyszerű a vonalvezetés, 1-es, 2-es erősségű kanyarok vannak és egy-két elágazó.”

A tervekről most is nyíltan beszél Dávid – „Ott kellene lennünk az első tízben! Igazából, hanem hibázunk az autóval és én sem rontok, akkor az első ötben is ott a helyünk. Taposni fogom a gázt, annak nincs értelme, hogy kullogjunk! Az utolsó két-három futamon már jó időket tudtunk autózni. Bízom a jó eredményben!”

A csapat facebook oldalán képeket és exkluzív videókat talál!


Legfrissebb cikkek