Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A 42. Kassa Rally idén is hozta azt, amit az elmúlt években megszokhattunk tőle: kegyetlenül nehéz pályák, rengeteg defekt, sok kiesés és egy elképesztően izgalmas futam. A nehézségek ellenére az MR Racing mindhárom párosa teljesítette a szezon eddigi talán legjobb futamát, sőt, az Osváth - Nemes kettős a 3-as kategória bronzérmével térhetett haza!

Osváth Péter és Nemes Csaba akár az N csoport győzelméért is harcba szállhatott volna Kassán, de az első napon összeszedett defekt megpecsételte a Mitsubishis páros sorsát. Ettől függetlenül a 3-as kategória bronzérme és az utolsó szakaszon teljesített abszolút harmadik idő megfelelő szépségtapasz lehet a fiúk számára!

„A verseny elején fékproblémánk volt, aztán az első kör végén kifogyott az üzemanyagunk, majd a következő körben defektet kaptunk és végül a második városi gyorson utolértük az előttünk lévőt, aki nem engedett el, úgyhogy minden szakaszon volt valamilyen problémánk. A szombati nap tehát megpecsételte a sorsunkat. Az egy perc valójában nem annyira sok, ha nagyon siet az ember, akkor le lehet dolgozni ekkora hátrányt, de ahhoz nagyon sokat kell kockáztatni, abba pedig óhatatlanul benne van a hibalehetőség is. Ezért inkább autóztunk egy átlagos tempót és az utolsó erő gyorsaságira koncentráltunk. Ezt meg is tettük, aránylag gyorsan mentünk. Azt gondolom, hogy nem volt benne semmi veszélyes, így kellene menni mindig és akkor lenne eredmény, úgyhogy a Mecsek Rallye-n innen folytatjuk”

Maricsek Miklós és Notheisz Ivett a szombati nap hatalmasat hibázott, a rozsnyói körgyorsaságin; egy körrel kevesebbet teljesített az itinerben előírtnál, pedig az R4-es Mitsubishivel versenyző kettős neve mellett abszolút hatodik és hetedik idő is szerepelt az időtáblán, ami egy erős top10-es helyezést sejtetett a verseny derekán.

„Az első gyorsasági után, mikor átállítottam a guminyomásokat, akkor vettem észre, hogy az egyik felnimből kitört egy 15 cm-es darab. Ez a szakasz egyharmadánál történhetett, még éreztem is, hogy belementem valamibe, de hála a Hankook guminak lejöttünk úgy a gyorsról, hogy a kerék nem engedett le. A második szakasz előtt gyorsan kicseréltük a kereket és mentünk tovább. Aztán a városi gyorsasági előtt én meg voltam győződve arról, hogy három kört kell menni a pályán. Ivett mondta, hogy négy kört kell teljesíteni, de én felülbíráltam, úgyhogy bezsákoltunk három percet a kategória legjobb idejéhez. Nagyon sajnálom, de az a fontos, hogy a második körben már elég jó időket tudtunk autózni. A részeredmények jók, csak össze kell rakni az egészet. Ahogy az egyik barátom mondja, ez egy olyan játék, mint egy ezerdarabos puzzle; egymáshoz kell illeszteni a megfelelő darabokat és egyszer csak azon kapod magad, hogy kiraktad az egészet. A második napot becsülettel teljesítettük, kísérleteztünk a beállításokkal, a guminyomásokkal. A részeredmények jók voltak, tehát mondhatom, hogy minden rendben. Nehéz verseny volt és a Kassa Rally ismét bebizonyította, hogy tisztelni kell az itteni szakaszokat. A következő futam a Mecsek Rallye, a hazai versenyünk, úgyhogy remélem, hogy az jobban sikerül majd.”

Kovács Antal és Istovics Gergő azzal a taktikával vágott neki a futamnak, hogy az első napot egy biztonságos tempóval, a 7.-10. hely környékén teljesítsék, majd vasárnap a kaposvári pilótának jobban kedvező pályákon javítsanak a pozíciójukon.


„Nehéz verseny volt, kihordásos pályákkal, és talán egy kicsit kanyargósabb szakaszokkal, mint, amikkel otthon találkozunk. Az első napot a hetedik helyen zártuk és vasárnap reggel Kis Laci volt előttünk 34 másodperccel. Az első gyorson sikerült 19 másodpercet lefaragnunk a hátrányunkból, a magyar értékelésben egy negyedik időt sikerült jönnünk. Az első és a harmadik szakaszra gumiztunk és azokra a pályákra állítottuk be az autót, így a második gyorson, a Herľany-n kicsit veszítettünk a többiekhez képest. A harmadikon ismét jó időt mentünk, aztán újra következett a Skároš, de sajnos már annyira megváltoztak a körülmények, hogy túl alacsony volt az autó, kicsit leütött, és emiatt elveszítettük a negyedik sebességi fokozatot. A szervizben a srácok kicserélték a váltót, amit ezúton is köszönök nekik, így folytatni tudtuk a versenyt. Az utolsó előtti szakasz a Regeta jól sikerült, ott még támadó kedvünkben voltunk, és az utolsón is szerettünk volna javítani a reggeli időnkön, de a gyors utolsó harmadában felnyílott a motorháztető, ezért onnantól már csak lecsorogtunk a szakaszról. A hetedik helyet sikerült megtartani, ez is egy egész jó eredmény. A Kassa Rally olyan volt, mint szokott: voltak benne bőven kalandok és hibák, de célba értünk. Az autó a motorháztetőt leszámítva karcmentes, így teljesen elégedettek vagyunk.”


Legfrissebb cikkek