Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Már javában zajlanak a rioi Nyári Olimpiai Játékok, és bár itthon és külföldön szinte mindenki olimpiai lázában ég, azért a hazai autósportban nem áll meg az élet, hisz augusztus második hétvégéjén rendezik a Mitropa Kupa hatodik fordulóját, a 14. Nemzetközi Baranya Kupát, illetve szintén a hatodik állomásához érkezik a terep-rally világkupa a 8. HunGarian Baja-val. Az MR Racing SE 7 párossal képviselteti magát a hétvégi futamokon.

Maricsek Miklós számára szinte hazai futam a Baranya Kupa, hisz a csapat műhelye Pécsen van, ott készítik fel minden futamra az R4-es Mitsubishi Lancert, a navigátora Notheisz Ivett pedig Komló mellett, Mánfán él. A kaposvári pilóta egyik kedvenc versenye a Baranya Kupa, így érthető módon alig várja, hogy végre versenyautóba ülhessen a hétvégén.

„Természetesen a pályákat ismerjük, sokat mentünk már rajtuk, de egy ilyen, 110 gyorsasági kilométer össztávú verseny egy kellemes hétvégi kikapcsolódás és ami a legfontosabb, kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy teszteljünk és felkészüljünk az év hátralevő aszfaltos futamaira.  Akár körönként változtathatunk az autó beállításain és kipróbálhatunk különböző keverékű abroncsokat, mert ismerjük a szakaszokat, tudjuk, hogy milyen a pályák vonalvezetése, milyen a tapadás. Nívós mezőnyben autózhatunk, de nincs az a feszültség, mint egy ORB futamon, mert nem bajnoki pontokért versenyzünk. A három Camping-Árpádtető kellemes lesz. Megyünk egyet, szervizelünk, majd ezt megismételjük még kétszer, ami néző és versenyző szempontból is jó lesz. Pénteken hivatalos teszt, majd megcsináljuk a másnapi procedúrákat és este megint autóba ülünk, már alig várom!”

Már a Székesfehérvár Rallye is szerepelt a tervei közt, de az élet úgy hozta, hogy négy hónap szünetet követően, hazai pályán tér vissza a mezőnybe Borbás Szabolcs navigátorával Harmos Gergellyel és a Citroen DS3 R3-mal.

„Szeretnék egy jóízűt autózni, mindössze jól akarom érezni magam. Nagyon sokat kihagytam, nem mentem sem aszfalton, sem murán. A Miskolc Rallye nagyon rövidre sikeredett, így igazából az első versenyen, Egerben mentünk utoljára, az pedig már jó régen volt, így nincsenek vérmes reményeim magunkkal szemben. Gergőnek is rengeteg munkája van, ezért csak pénteken délután érkezik Pécsre és én is dolgozom, így szombat reggel lejárjuk a három pályát háromszor, aztán délután nekivágunk a versenynek. Ez az év szinte biztosan így fog eltelni, mert a munka most sokkal fontosabb, mint bármi más. Nekünk ez egy hobby, szórakozás és teljesen jó, hogy ezt tudjuk csinálni, de az előtérben mindenképpen a munka van.”


A Maricsek - Notheisz és a Borbás - Harmos párosok mellett még két MR Racinges egységet találunk a Mitropa Kupa és az M csoport 37 indulója között. A Kassa Rallye előtt természetesen Kovács Antal és Istovics Gergő is csatasorba állítja a Ford Fiesta R5-öt, míg Amrein László és Kovács Szabolcs hazai pályán méretteti meg magát először nemzetközi mezőnyben a Mitsubishi Lancer EVO IX-sel. A Rallye2-ben pedig Pethő István és Nánai Tamás, valamint Kiss Roland és Haraszti Zsolt képviseli az MR Racing színeit a Baranya Kupán.

Osváth Péter az elmúlt két évben többször is rajthoz állt terep-rally futamokon és ez a sorozat nem szakad meg idén sem, hisz a balatonfüredi pilóta benevezett a Világkupa magyar állomására, a HunGarian Baja-ra. Osi egy igazi csúcskategóriás géppel, a háromszoros abszolút bajnok, Fazekas Károly BMW X6 RR-vel és Farnadi Ágnessel támad majd a Veszprém környéki pályákon.

„Villámgyors döntés volt részemről, hogy rajthoz állok a HunGarian Baján, ha őszinte akarok lenni, kezdhettem volna egy könnyebb versennyel is, de szeretem a kihívásokat. Készülünk nagyon, az autó kiváló, úgyhogy talán még egy jó helyezés is összejöhet, én legalábbis ebben bízom!”


Legfrissebb cikkek