Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Műszaki hibákból jócskán kijutott a Strider Zoltán-Koch Péter duónak a Székesfehérvár Rallyen. A Mitsubishi Lancer Evo IX-es alakulatnak előbb a fék, majd a turbónyomás hiányával kellett megküzdenie. Ám az Overdose Racing Team rallysai így is magabiztosan nyerték meg a P14 kategória elsőségéért járó serlegeket és bajnoki pontokat.

Strider Zoltán: Nem volt egyszerű dolgunk a Székesfehérvár Rallyen, de az eredmény minden küzdést megért. Bevallom, a 21 kilométeres gyorstól tartottam, hiszen nem csak hosszú volt, de ahogy láttuk, előtte traktorral tolták le a pályáról a földet, hogy az autók megtalálják az aszfaltot. Izgultunk is a verseny reggelén, hogy hogyan fogjuk teljesíteni ezt a szakaszt… Épp a gyors felénél járhattunk, amikor beesett a fékpedál a Mitsubishiben, így 10,5 kilométert úgy kellett még jönnünk, hogy kétszer-háromszor rá kellett rúgnom a fékre, hogy legyen valami fékhatás is. Nem is csoda ennek tükrében, hogy elég rossz eredménnyel nyitottuk a napot.
A másik két szakasz azonban sokkal jobban feküdt nekünk, be is tudtuk hozni a hátrányunkat annyira, hogy az első kör végére igazából már át is vettük a P14 kategória vezetését. Mindezt úgy, hogy a 3. gyors végére elment a turbónyomásunk.
Szerencsére a csapat orvosolni tudta a hibát, de ahogy kigurultunk volna a szervizből, ugyanazok a problémák jelentkeztek a Mitsubishinél. Nagyon ideges lettem, hiszen úgy kellett végigmennünk a következő körön, hogy hol volt turbónyomás, hol nem, és ALS-t sem tudtuk bekapcsolni. Túlélésre játszottunk, bár ahogy utólag visszanéztük, az időeredményeinkre nem nyomta rá bélyegét ez a taktika.
A fiúk időközben szereztek megfelelő tömítést a kocsihoz, ami a hibát okozta, így az utolsó 3 gyorsaságin már gond nélkül tudtunk versenyezni. Ám a versenytársak is egyre jobban törtek felfelé, így nagyon össze kellett kapnunk magunkat, hogy ne veszítsük el az elsőséget. Végül 6 másodperccel nyertük meg a kategóriánk értékelését.

Az örömünket csak az keserítette meg, hogy csapattársaink, Velenczei Ádám és Farnadi Ági balesetet szenvedtek az utolsó szakaszon. Nagyon komolyan mentek egész nap, végig nagyon szurkoltunk nekik, ezért is volt egy szíven ütés, mikor a leintés után nem láttuk őket a listán. Igazán megérdemelték volna az abszolút második helyet, de ilyen ez a rallysport… Remélem, Kassán egy dupla sikernek örülhetünk majd.

160805 strider n2

Koch Péter: Őszintén szólva, nem számítottam rá, hogy ilyen nagy fizikai megterhelést fog jelenteni ez a verseny. Óriási melegben, gyakorlatilag reggel 7-től este 8-ig bent ültünk a versenyautóban, ami engem személy szerint nagyon megviselt.
A műszaki gondok ellenére azonban úgy gondolom, nagyon jól tudtunk mindig alkalmazkodni az adott helyzetekhez. Kifejezetten jót tett nekünk, hogy többször kellett autóznunk ugyanazon a három pályán, mert így folyamatosan tudtunk fejlődni, gyorsulni.
Bizakodva álltunk a Székesfehérvár Rallye rajtjában, hogy a kategória élmezőnyében tudunk majd versenyezni. Örülünk, hogy ezt sikerült beváltani, ráadásul úgy, hogy elsők lettünk a P14 értékelésében. Ez is visszajelzés számunkra, hogy jó irányba haladunk a Mitsubishivel. Persze, ha az abszolút értékelést nézzük, akkor azért van még hova fejlődnünk, de idővel ez is bekövetkezik majd, ahogy egyre jobban kiismerjük az autót és gyűjtjük vele a kilométereket. Én azt tűztem ki magunk elé célul, hogy év végére érjük el, hogy ne kapjunk az élmezőnytől 2,5 másodpercnél többet kilométerenként. Ezt el is értük a harmadik körben, amikor műszaki hibáktól mentesen tudtunk autózni. Az év hátralévő részében így arra kell koncentrálnunk, hogy ezt a teljesítményt stabilizáljuk. Jövőre pedig akár még magasabbra is emelhetjük majd a lécet.

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Betonútépítő Zrt.; Absolut Hostess Kft.; Confidenza Csapágyszolgálat; Gulf; Unifilter Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Heves Cleaning Kft.; Színesfém Felvásárlás Pásztó PI-AT Metál Kft.; BM KOMP kompresszortechnika; Eftech Kft.;
Max-Transport Bt.; Dynamic Út Kft.; Bolyki Terra Kft.; Euroll Hungária Kft.; Honor Trans-Sped Kft.; Tiszta Víz Üzletház; Pápai Beton Kft.; Salgó polctervező; Suták Krisztián Építési Vállalkozó; Balassa Security Kft., Mipa Hungária Kft., NoGlu Cukrászda, L&L Trans Kft.

 


Legfrissebb cikkek