Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Ha a külső hőmérséklet tartósan 30 0C felett van, akkor a versenyautókban 50-60 fok is lehet. Az ellenfelek mellett ilyen, a szaunához hasonló meleggel is meg kellett küzdenie az MR Racing versenyzőinek a bajnokság ötödik futamán, a kilencedik Székesfehérvár Rallye-n.

Osváth Péter új navigátorral, Tóth Zsolttal teljesítette a Székesfehérvár Rallye-t. Osi meg volt elégedve az új mitfahrerével, de még össze kell csiszolódniuk, hogy igazán gördülékenyen tudjanak együttműködni a Mitsubishiben.

„Előbb-utóbb meg lesz a közös hang, folyamatosan próbáltunk alkalmazkodni egymáshoz és nagyon élveztük a közös autózást. Ami nehézséget okozott, hogy én más kifejezéseket használok, mint amiket Zsolti korábban alkalmazott. Például amire én azt írom, hogy lassú, az nála szigorú, vagy egy kanyarban, ami nálam a végén benntart, azt ő úgy mondja, hogy a végét elrontod. Ilyen és ehhez hasonló apróságok vannak, amik akkor változnak automatizmussá, ha sokat ülünk egymás mellett versenykörülmények között.”

A második kört követően a harmadik helyen állt a 3-as kategóriában a Mitsubishis duó, mindössze 0.3 másodperc hátránnyal Maticsékhoz képest.

„Jó versenyt futottunk, megpróbáltuk megszerezni az ezüstöt, de az utolsó körben, a7-es gyorson megpördültünk, ami rányomta a bélyegét a további teljesítményünkre. Talán a hátsó futóművet is megütöttük egy kicsit és a forgás után már nem tudtunk olyan jó időket autózni, mint amit szerettünk volna. Végül harmadikak lettünk, úgy, hogy kaptunk 10 másodperc büntetést még a verseny elején, szóval nincs okunk keseregni, ilyen a rallye. Célba értünk, ami sokakról ez nem mondható el.”

Pályaversenyzős hasonlattal élve, két második helyezés után, az ORC ötödik futamán újra győztesként inthették le a célban Gyarmati Arielt és navigátorát, Kocsis Györgyöt. A siófoki pilóta a futamgyőzelem ellenére azt sajnálta kicsit, hogy a kijavított beállításokkal nem tudta összemérni az erejét legnagyobb riválisával, Hevesi Istvánnal.  

„Elég rossz futómű beállításokkal kezdtünk, nagyon instabil volt a Mitsubishi, így nem tudtunk úgy autózni, ahogy szerettünk volna. A második körre állítottunk a hátsó futóművön és sokkal jobb lett az autó a tempós kanyarokban, betapadt és jobban rá tudtam engedni, úsztatni a kanyarokra. Ezáltal sokat gyorsultunk. A második szervizben az első futóművet hozzá igazítottuk a hátsóhoz és így még egy fokkal könnyebben vezethetővé vált a Lancer. A negyedik szakasztól, Hevesi Pistiék kiesése után, már nem volt akkora a tétje a versenynek, viszonylag stabil fölénnyel vezettünk, épp ezért foglalkoztunk az autó futóművével, hogy éles körülmények között tudjuk kipróbálni és tesztelni az új beállításokat.”

Kovács Antal és Istovics Gergely Osváthék mögött az abszolút 13. helyet kaparintotta meg Székesfehérváron. Az R5-ös Fiesta remekül működött az egész hétvége folyamán és ezúttal csak a Ford legénységén múlott, hogy nem végeztek előkelőbb pozícióban. Az első szakaszon egy rövid ideig még az egyik árkot is meglátogatta a kaposvári páros, de szerencsére az autó nem sérült meg és folytatni tudták a versenyt, amit ezután mindenféle fennakadás nélkül teljesítettek.

Maricsek Miklós és Magyar Gábor az abszolút 16. helyen végzett a fejér megyei futamon az R4-es Mitsubishi Lancerrel. A rutinos kettős a rossz gumiválasztás miatt zsákolt be komoly hátrányt a verseny kezdeti szakaszában.

„Sajnos a hosszú tesztek nem látszottak meg a teljesítményünkön az első körben. A gumizást toltuk el nagyon, a kemény abroncsoknak szavaztunk bizalmat, ami rossz döntés volt. A második körben már a közepes keverékű Hankookokat használtuk és a csákberényi szakaszon rögtön javítottunk magunkhoz képest 20 másodpercet. A rövid gyorsokon egyébként már meglátszott a sok munka, amit a teszteken elvégeztünk, ott érzésre magabiztosabban autóztam, mint korábbi futamokon. Csákberény is tetszett, de ez a gyors teljesen új volt számomra, csak bizonyos részein mentem korábban, talán még 2001-ben, a Peugeot-val. Igazi rallye pálya, a most szerzett tapasztalatokat pedig jövőre biztosan hasznosítani tudjuk majd. Abszolútban 16.-ak lettünk, a meleget is jól viseltük, úgyhogy dolgozunk tovább és Kassán újra megpróbáljuk felvenni a versenyt a többiekkel.”

160804 szfehervar n2

A beugró navigátorral, Nánai Tamással versenyző Pethő István az abszolút 13. és a 12-es kategória 5. helyén zárta a másodosztály küzdelmeit Székesfehérváron.

„Összességében jól meg tudtuk oldani a pályafelírást, de még ott is van mit csiszolnunk. Az első kör egy kicsit visszafogott lett, viszont magunkhoz és a többiekhez képest is tudtunk gyorsulni a második körre. Ezt kellene kiküszöbölni a következő versenyeken, hogy a futamok elején is húzósan tudjunk menni, ne csak a végén. Volt egy-két neccesebb szituáció, de az beállítási problémákból adódott, ezt a következő versenyre kiküszöböltük. Az oroszlányi és a nagyvelegi gyors nagyon tetszett, és a Csákberény, az a 21 km, egy igazi rallye pálya. Az ilyen hosszú szakaszokat jobban össze kell még raknom fejben, mert ott elég sok időt veszítettünk.”


Legfrissebb cikkek