Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Szombaton egy látványos belvárosi prológ, vasárnap pedig 10 gyorsasági szakasz és 138 versenykilométer vár az MR Racing párosaira az ORB ötödik fordulóján, a július utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő Székesfehérvár Rallye-n.

Osváth Péter a legutóbbi, veszprémi futamon az utolsó gyorsaságin egy megforgás miatt bukta el a második pozíciót a hármas kategóriában.

„Még mindig dúl bennem a méreg a veszprémi hibám miatt, de épp ezért kettőzött erővel készülünk a székesfehérvári futamra, hogy ismét ott legyünk a dobogón az N csoportban. Látva a verseny útvonallapját csalódott vagyok, de ettől függetlenül mindent meg fogunk tenni azért, hogy a lehető legjobban szerepeljünk. Elindultunk a harmadosztály felé, visszafejlődünk, mert három gyorsaságiból első osztályú versenyt rendezni szerintem egy kicsit méltatlan, de ez az én véleményem. A csákberényi gyors teljesen rendben van, a másik két szakasz pedig inkább gyorsulási verseny. Papírforma szerint Balogh Jani mögött a második hely kiadó a kategóriában és mi azon leszünk, hogy Eger és Szombathely után ismét miénk legyen az ezüstérem.”

A Veszprém és a Székesfehérvár Rallye-k közötti hat hetes szünet nem a tétlenségről szólt Maricsek Miklós számára. A kaposvári versenyző a pannónia-ringi Suzuki Kupa forduló mellett két alakalommal is tesztelt a Mitsubishivel és több, mint két versenytávnyi kilométert pakolt bele az R4-es Lancerbe.

„A hosszabb szünetben sokat dolgoztunk a csapattal. Kiskunlacházán volt egy élményautóztatással egybekötött tesztünk, aztán július 23-án Zobákpusztán újra teszteltünk. Egész nap tudtam autózni és sokat dolgoztunk a kocsin. Változtattunk, javítottunk a Mitsubishi beállításain és úgy gondolom, hogy már csak egy-két finomságot kell akár a pályára, akár az időjárásra hangolni a Székesfehérvár Rallye-n. Jó lenne valahogy beférni az első tízbe a verseny végére, de ezt nem merném megfogalmazni konkrét célként magunkkal szemben. Bízom benne, hogy egy jó futam lesz a székesfehérvári és azt sem szabad elfelejteni, hogy egy napba lesz besűrítve a 138 km gyorsasági, ami szintén extra nehézséget jelent.”

Ha minden az előzetes elképzelések szerint alakul, akkor a két Mitsubishis páros mellett ismét rajthoz áll Borbás Szabolcs is a Citroen DS3 R3-mal. Ha a munkahelyi elfoglaltságai engedik, akkor a sásdi versenyző az áprilisi Miskolc Rallye-t követően vág neki ismét egy ORB futamnak.

Az ORC-ben Gyarmati Ariel párharca 2-2-re áll legnagyobb riválisával, Hevesi Istvánnal szemben, így a siófoki pilóta nagy küzdelemre számít a Székesfehérvár Rallye-n.

„A verseny előtt igyekeztünk megtalálni azokat a futómű beállításokat, amitől jobbak lehetünk, mert mindenképp gyorsulnunk kell. A pályákat ismerjünk, ugyanazokon a szakaszokon megyünk, mint a tavalyi évben. Nekem a szűk, tempós, erdei szakasz, a Csákberény - Kőhányás teszik a legjobban. Az biztos, hogy az elejétől fogva nagyon kell majd sietni. Viszonylag hosszú verseny lesz a mostani, ezért a technikát is be kell osztani, de a tempó tekintetében mindenképp a maximumot kell nyújtani.”

Ifj. Pethő István a Székesfehérvár Rallye-nak kénytelen új navigátorral nekivágni, mert állandó mitfahrere Baranyi Tibor a verseny előtt eltörte a kezét.

„Igen, sajnos ez nem javít a helyzetemen, hogy ismét egy új navigátorral kell nekivágnom a székesfehérvári futamnak. Számomra egyébként is kicsit mumus ez a verseny, mert tavalyi év folyamán a MARB nyugati régiójában elindultam pár futamon, ebből az egyik Nagyveleg volt, a másik pedig az Oroszlány - Pusztavám. Oroszlányban a második gyorsaságin lefogazott a diffi, Nagyvelegen pedig a kuplung csúszott meg. Egyik versenyen sem értünk célba, és ez a két szakasz szerepel az idei Székesfehérvár Rallye programjában. Kicsit félve, de úgy állok neki az egésznek, hogy a baj már megtörtént, most már talán ránk mosolyog a szerencse. Egyébként is még fel kell nőnünk ehhez a Rallye2-es mezőnyhöz, szeretnénk csak magunkkal és az autóval foglalkozni, körről-körre, gyorsulni és fejlődni, hogy ott legyünk a nagyok mögött a kategóriában.”


Legfrissebb cikkek