Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Rally és a kamionversenyzés mellett idén már a harmadik szakában próbálta ki magát Maricsek Miklós, hisz a kaposvári versenyző június utolsó hétvégéjén rajthoz álltál a Pannónia-Ringen a Hankook Swift Racer Cup 6.-7.-8. állomásán.

Az MR Racing pilótája az Oxxo Racing Team Suzuki Swiftjével teljesítette élete első pályaversenyét:

„Én húsz éve ralizom és, hogy őszinte legyek korábban kicsit lenéztem a pályaversenyzést és a márka kupákat, de a mostani hétvége rádöbbentett arra, hogy mennyire hibás volt ez a gondolkodás. Igazi harc, test-test elleni küzdelem folyik a pályán, ami egy hatalmas feeling! Csütörtök reggeltől vasárnap estig 350 kilométert mentem egy versenyautóval, csütörtökön az öt szabadedzésből négyet teljesítettem, ami azt jelenti, hogy négyszer harminc percet ültem a Suzukiban, és 160 kilométert vezettem. Pénteken a kettőből egy szabadedzést teljesítettünk, plusz egy időmérőt és volt egy verseny, ahol életemben először kellett mezőnyben állórajtot vennem, ami megint csak újdonság és hatalmas kihívás volt számomra. Természetesen volt egy kis fennakadás, elrontották a rajtot, úgyhogy a negyven perc helyett körülbelül egy órát ültünk autóban az új rajt miatt. Akkor volt a legmelegebb a pályán, kb. 37 fok, úgyhogy a verseny végén úgy kellett fellocsolni, majdnem odahozták a srácok a strandot Sárvárról, hogy egy kicsit lehűtsenek. Nagyon érdekes, hogy minden mozdulatra figyelni kell, iszonyatos koncentrációt követel egy ilyen verseny. Egy futam 30 perc plusz egy kör, ami elég hosszú idő és még is tizedekről, századokról, illetve milliméterekről beszélünk, tehát nagyon kicsik a tűréshatárok, ahogy ezeket az autókat vezetni kell. És ez még megspékelődik azzal, hogy amikor elkezdődik a verseny, a tömegben azt érzed, mintha egy gladiátor arénában lennél, mert mindenki támad és előrébb akar  jutni! Hullámzó volt a teljesítményem, mert három kört nagyon szépen teljesítettem, de a negyedikben szétestem, aztán két körön keresztül megint minden jól ment. Nagyon érdekes volt. Kívülről úgy tűnhet, hogy tök széria, 1500 köbcentis, 100 lóerős autókkal körözgetünk, de ez nem igaz, mert ha beülsz egy ilyen Suzukiba, akkor rádöbbensz, hogy milyen komoly férfias harc zajlik a pályán!

160702 maricsek n2

Az első versenyen kaptam egy bokszutca áthajtás büntetést, mert a füvön közlekedtem, azaz négy kerékkel elhagytam a pályát. A második futamon a Pole-ból indultam, amit tudtam tartani négy-öt körig, de elkövettem két-három hibát, így visszaestem az ötödik helyre. A harmadik versenyt pedig egy ütközés miatt fel kellett adnom. Az egyik kanyarban eléggé ralisan elállt keresztbe a kis Suzuki és szerencsétlenségünkre a mögöttem érkező autó, aki pont a csapattársam, Vogel Adri volt, belém jött, így mind a kettőnknek véget ért a versenye.

Teljesen megváltozott a megítélésem a pályaversenyzésről és az biztos, hogy a Hankook Racer Cup még hátralévő futamain, a Slovakia Ringen és a Hungaroringen is rajthoz fogok állni. Egész más a közeg, mint egy rali OB futamon és nagyon élvezem, hogy együtt dolgozhatok az Oxxo Racinggel.”


Legfrissebb cikkek