Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A megjavított autóval abszolút negyedik időt is tudott autózni a Botka-Szeles duó az Acropolis Rally második versenynapján. Sajnos a technika most is közbeszólt, elmaradt a befejezés, de a Botka Rally Team hasznos tapasztalatokkal gazdagodva készül a következő versenyre.

Szombaton előbb túlmelegedett az autójuk, majd elektromos probléma miatt az ötödik szakaszon kiállni kényszerült a páros. A SuperRally szabállyal élve, vasárnap újra versenybe szállhattak Dávidék, igaz, jelentős időbüntetéssel. A csapat késő estig dolgozott az autón, elemezte a komputer adatait, hogy a lehető legjobb állapotban tudja versenybe küldeni a zárónapra a legénységet.

„Végre eljutottunk arra a szintre, hogy elmondhattuk: versenyképes az autó! Mind lóerőben, mind nyomatékban nem volt még ilyen, mióta nálunk van. Újra kellett tanulni vezetni! A vasárnapi első gyors arra ment el, hogy rájöjjek, melyik kanyart hányadik sebességi fokozatban kell elfordulni. Az előző naphoz képest minden kanyar legalább egy sebességgel feljebb is elfért, volt erő az autóban.” - mondta a zárónap elejéről a pilóta.

Egy abszolút negyedik idő is megmutatta, ha az autó jól működik, a páros tudja hozni az eredményt. „Igazából a harmadik szakasz, a verseny leghosszabb, majdnem 34 kilométeres gyorsaságija volt az, amire azt mondhatom: ’Ez számít értékelhetőnek!’ Ha ezt az irányt tudjuk követni, márpedig ezt fogjuk, akkor oda fogunk tudni jutni egyszer, ahova tervezzük, az első ötbe. Stabil autózással és megbízható autóval ezt el lehet érni.”


Ez a gyors maximális odafigyelést igényelt, több, mint 25 percen keresztül. Botka Dávid és Szeles Péter olyan tempóban közlekedett, ahogyan azt elvárták maguktól.

„A második körben az első gyorsasági egy 17 kilométeres szakasz volt. A háromnegyedéig nagyon jól és gyorsan tudtunk autózni, Petivel mindketten nagyon élveztük. Az utolsó két kilométeren elment a szervónk. Először arra gondoltam, hogy defektünk van, majd aztán elment a töltés is. Kiderült, hogy leszakadt a szervo ékszíja. Sajnos úgy kellett döntenem, hogy kiállunk. Nem tudtuk volna megjavítani etapon.”

Ennyi volt tehát az Acropolis Rally-ból. A görög versenyen újabb tapasztalatokat szerzett a Botka Rally Team és a pilóta tudja, mit kell tenni: „A versenyautónkat 110 százalékosan kell felkészítenünk! Sajnos ez az autó minden apró problémát megbosszul. Minden alkatrészt kicserélünk, ami már csak közelít a felhasználhatósági határához. Hátha elérünk odáig, hogy mindene jó lesz, és akkor tovább tudunk lépni. Ha a következő versenyekre úgy tudunk odaállni, hogy az autónknak nincs műszak hibája, akkor végre ott autózhatunk a helyünkön.”


Legfrissebb cikkek