Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az új autóval, új pályákon kezdi a 2016-os évben a versenyzést a Botka Dávid - Szeles Péter duó. A Botka Rally Team bajnok párosa az ERC sorozatban idén a legfelső kategóriában indul a Citroën DS3 R5-ös versenyautóval.

A szezonnyitó előtt egy rövid teszten próbálta Botka Dávid az aszfaltos futóművet az R5-ös autón. A teszt is megerősítette a pilótát abban, hogy ezt az autót teljesen máshogy kell vezetni, mint a Mitsubishi-t, amivel tíz éven keresztül versenyzett.

Az European Rally Championship elmaradt lett futama után a Kanári-szigeteken semmi sem gátolhatja, hogy elkezdődjön a bajnokság. Az aszfaltos verseny pályabejárása után a pilóta teli várakozással beszélt: „Gyönyörű környezetben versenyezhetünk olyan pályákon, amilyeneken még sosem versenyeztem korábban. Olyan tapadással találkoztunk ezeken a nagyon kanyargós szakaszokon, amit még soha nem tapasztaltam, mióta versenyzem. 10 fokos hőmérsékletű aszfalton a közép-kemény gumi 15 kilométer alatt teljesen elveszíti a futófelületét Cserébe olyan kanyarsebességeket lehet elérni, amit nagyon nehéz elhinni...”

A sziget teljes rali lázban ég, hatalmas tömegek vesznek részt minden eseményen. Már a csütörtöki shakedown-on is tele volt a hegyoldal a lelkes, temperamentumos spanyol rajongókkal.

160311 botka n 2

Fotó: DuEn

„Szenzációs hangulat van itt. Azt tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk, hiszen egy számunka teljesen ismeretlen környezetben kell az új autónkkal versenyezni, amivel még nem mentünk egy métert sem versenykörülmények között aszfalton. Ennek ellenére a két shakedown-on jól mentünk, az időnk is jó volt. Sajnos a kvalifikáción volt egy kisebb technikai gondunk az autóval. Egy szenzor hibája miatt a turbónyomásunk nem volt annyi, amennyinek kellett volna lenni, de a mérnök megoldotta és ki tudtuk cserélni a hibás alkatrészt. Reméljük nem lesz több gondunk vele.”

A rajtceremóniát a sziget fővárosának, Las Palmasnak a főterén tartották és a szervizparkot is itt állították fel. Az impozáns környezetben jó hangulatban készül a csapat a pénteki versenynapra.

„Az első versenynapon, a kezdőszakaszon, megyünk fel a hegyekbe, ahol folyamatosan esik az eső, 10 fokkal hidegebb van, mint például a szervizparkban és folyamatosan változnak a körülmények. Nem tudom, hogy milyen gumival fogunk nekivágni. Azt gondolom, reggel a szervizparkban elkezdünk nézelődni a többiek háza táján és megpróbáljuk ellesni, hogy mi az a gumi, amivel nem veszíthetünk sokat.”


Pénteken hat gyorsasági szakasz, összesen 108 versenykilométer vár az ötven párost felvonultató ERC mezőnyre.

„Nagyon sok ügyes pilóta eljött a szezonnyitóra, de a verseny végén szeretnénk a legjobb tízbe bekerülni. Ha célba érünk, akkor nagyon sok tapasztalatot tudunk gyűjteni a versenyautóval kapcsolatban.

Az autó nagyon versenyképes. Még meg kell szoknunk azt a tempót amit ezzel a kocsival el lehet érni. Erre rá fog menni ez a versenyünk, de nem baj, mert nagyon örülünk, hogy ilyen autóval versenyezhetünk.”


Legfrissebb cikkek