Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A hétvégén megrendezett 49. Mecsek Rallye nem a Garmin Racing Team versenyzőinek kedvenc futamaként vésődik be emlékezetükbe, annak ellenére, hogy a Team elhozta kategóriájának első három helyét az összetett értékelésében.

Domonkos László: -  Azt hiszem nem kockáztatok nagyot azzal, hogy ez volt életem legdrágább és legrosszabb futama egyben. Utálom, hogy minden félelmem beigazolódott ezzel a versennyel kapcsolatban. Pár héttel a futam előtt volt egy Rally2 szakági megbeszélés, ahol bár nem vagyok jós, de némi tapasztalattal már rendelkezem és jeleztem, hogy ez a verseny így nem lesz jó, szerintem sportszakmailag vállalhatatlan. Megnyugtattak minket, hogy ezt ők is érzik, de a rendező mindent megtesz, hogy egyik gyorsasági se legyen etap. Ehhez képest szóltak az első gyorsasági előtt az időellenőrzőnél, hogy etap lesz, forduljunk vissza, mert mindjárt jön a Historic és addig meg kell tisztítani a pályát. Néztünk egymásra, hogy mi van? Mi is kifizettük a nevezési díjat, két napja itt tréningezzük ezt a nyomorult négy pályát és akkor menjünk vissza, nehogy a Historic programja csússzon? Ez komoly? Komoly volt, ráadásul kaptunk egy olyan etap időt a várakozást figyelmen kívül hagyva, hogy megint 150-160-al kellett mennünk az etapon, hogy ne késsünk ki. Itt jött az újabb meglepetés. A rajtban már ott álltunk, hogy egy perc múlva megyünk, majd közölték, hogy guruljak vissza, mert el kell engednünk előbb a kikésett kisebb autókat, utána várjunk megint hét percet, aztán mehetünk is. Szuper, így legalább volt több mint húsz perce kihűlni mindennek. És ez még csak az eleje volt a versenynek.

- A pályák az időjárásnak megfelelően vizesek, sarasak voltak mindenhol, de gondolom erre lehetett számolni ebben az évszakban. Az, hogy mennyire okos ötlet ilyenkor, ilyen szűk pályákon, esti gyorsasági szakaszokat tervezni az már egy másik kérdés. Számunkra két gyorsasági lett megrendezve, amiből mi egyet tudtunk versenytempóban abszolválni, mert a harmadik gyorson a balos kanyarokban a versenyautó folyamatosan kitört. Többször majdnem beestünk, az autó gyakorlatilag vezethetetlen volt, így a hetvehelyi pályán pályabejárós tempóban mentünk végig. Azt hittük, hogy defektünk van, vagy kitört valami a futóműben, de úgy néz ki, hogy csak a pótkerék, amit a gyors előtt felraktunk volt annyira öreg és más keverék, hogy ennyire kiszúrt velünk. Mi akkor biztosak voltunk, hogy ennek a bajnoki címnek már lőttek. A sors fintora, hogy csapattársunk Ariel is pont ezen a gyorsaságin esett be. Csak a célban láttuk, hogy nem érkeznek meg utánunk és így a verseny eredményétől független mi vagyunk a bajnokok. A két megrendezett szakasz alapján az ötödik helyen végeztünk, de igazából, ha minden rendben és a papírforma szerinti második helyen végzünk Hevesi Pistiék mögött, az is mindegy lett volna. Nem tudom ki tudott az itt elért eredménynek őszintén örülni a P14-ből, szerintem senki. Igazából így a bajnoki cím sem olyan, mintha szoros csatában az utolsó gyorson dőlt volna el, ahogy lennie kellett volna. A nap fénypontja az volt, hogy Arielék megvártak minket a park fermében és ráragasztották az autóra a bajnoknak járó matricát. Ez egy nagyon sportszerű és megható pillanat volt, sajnálom, hogy a verseny így alakult.

- A csapatra egyébként büszke vagyok, mert a bajnokságban az első három helyen a Garmin Racing Team versenyzői végeztek. Szeretnénk ezt a futamot elfelejteni, amilyen gyorsan csak lehet. Nem terveztem eddig, de valószínűleg megyünk a Mikulás Rallye-n, mert nem szeretném ilyen szájízzel zárni ezt az évet.

151020 garmin n 2

Gyarmati Ariel: - A futam kezdete előtt még mondhatjuk, hogy lelkesek voltunk, hiszen a bajnoki címet szerettük volna elhódítani, és ezért minden szükséges felkészülést megtettünk. Az autó tökéletes állapotban volt és mi is megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni magunkból a pályák feldolgozásánál.  Az időterv nem volt makulátlan, ezt már az elején láthattuk, és a lebonyolítása után is mondhatjuk, hogy hagyott kívánnivalót maga után. Nem érzem összhangban a felkészülést, ráfordított időt, pénzt, energiát részünkről és a kiszolgálás minőségét a rendező részéről.

- A pályák állapota és a sötét is megnehezítette a versenyzők dolgát, de önmagában ez nekünk nem jelentett volna akkora problémát. Máskor is versenyeztünk már sáron és éjszaka, meg kellett oldani. A versenyzők megtettek minden tőlük telhetőt, az már a rendező sara, hogy nem sikerült megfelelően lebonyolítani a rendezvényt.

- Maga a beesésünk ténye még mindig nem világos számunkra, hogy hogyan sikerült majdnem egyenesben keresztbeállnunk az úton.  Második helyen végeztünk a bajnokságban, de ez nem hagyott bennünk most mély nyomot. Gratulálunk Domonkos Laciéknak, jó helyre került a bajnoki cím.

- Az idei évben tervezünk még egy Mikulás vagy Szilveszter Rallye-t, de az is előfordulhat, hogy mindkettőn rajthoz állunk.

151020 garmin n 3

Molnár István: - Nagyon vártam a mecseki futamot, sokat készültünk. Sok időt és energiát fektettünk a gyorsasági szakaszok feldolgozására, hiszen tudtuk, hogy nehezebb feladatunk lesz. Ennek ellenére már az első gyorsasági szakasz elmaradt, ahol forgolódnunk és sietnünk kellett, mert még rendes etapunk sem volt. A folytatásról nem is beszélve.

- A pályák önmagukban jók lettek volna. Végig akartunk menni rajtuk, ha már ez volt adott. Nyilván sötétben nem annyira nyomtam a gázpedált, de nem kettő gyorsasági szakaszért jöttünk a Mecsekbe. A navigátorom öt órán keresztül írta az itinert. Sokkal többet dolgoztunk, mint szoktunk a semmiért. Kidobhattuk a nagy részét a kukába.

- A nézőket is nagyon sajnáltam. Miattunk is jöttek barátok, ismerősök, akik vártak este a sötétben, azért, hogy láthassanak verseny közben, de hiába.

- A P14-es kategória nagy részben a túrásokból áll, akik onnan érkeztek. Kénytelenek vagyunk itt versenyezni, de mostohák vagyunk. Nagyon szeretnék abban a túrában indulni, ami 3-4 évvel ezelőtt volt. Ez a másod osztályos harmadik hely annyit ér, hogy inkább lettem volna ott hatodik. Szívem csücske a rally, de nem ebben a formában. Fogalmam sincs, hogy jövőre mi lesz.

Köszönjük Szponzorainknak: GARMIN, Récsei Busz Kft., Hungaromarket, Print-Shop, strapa-pack Kft., marsopont, www.palinkaABC.hu, ibg, Lubetech, Dr. Marcus, RolandPlast, Szidó Trade Kft., Gulf, Send-Ex csoport, Spedimex hungary, Pentel- Szer Kft.


Legfrissebb cikkek