Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Egy műszaki hiba ellenére is jól indult az Alpi Orientali Rali, a Historic Európa-bajnokság 11. futama Mekler László és Mekler-Mikó Edit számára. Az Alfa Romeo 1750 GTam-mel nagyon jó időket autóztak és az eredmény sem maradt volna el, ha Meklert nem zökkenti ki a ritmusból egy kiesett versenyzőtárs látványa, és nem hagy ki egy pillanatra. Ennek egy kiesésé és komoly karosszériamunka lett az eredménye.

„Nagyon jól indult a verseny, az első napon az abszolút 16. helyen álltunk” – mesélte Mekler. „Annak ellenére jól szerepeltünk, hogy az első gyorsaságin leugrott az ékszíjunk. (Itthon kiderült, hogy szorul a vízpumpa). A víz felment 120 °C-ra, ezért vissza kellett venni a tempót és nem forgattam 5000 fölé a motort. Az volt a szerencsénk, hogy a gyorsaságinak csak az első fele ment felfelé, a második fele lefelé, így csak le kellett gurulnunk.”

„Mondanom sem kell, a motor olyan forró volt, hogy nem lehetett hozzányúlni semmihez, de szerencsére nem lett semmi baja.”

„Másnap mentünk még négy szakaszt. Az ötödik nekem annyira nem jött be, mert egy autópálya szélességű úttal kezdődik, az az Alfának nem kedvez, aztán bemegyünk az erdőbe egy igen rossz útra. Ennek ellenére repültünk felfelé az autópályán is. Az előttünk induló fordos versenyző kiesett. Együtt laktunk vele a szálláson és egy pillanatra át is éreztem, hogy milyen rossz dolog kiesni, gondoltam is, hogy majd este megiszunk egy italt. Ezalatt viszont nem jött át, hogy Edit bemondta a hosszú 34-et, aminek a fele ráadásul murvás is volt.”


„A hegyoldalban állt egy videós, aki felvette az esésünket. Megnéztem, hát nemhogy túl gyorsan mentem be a kanyarba, hanem idióta módon. Esélyem sem volt, hogy beforduljak, egyenesen elmentem, annyit tudtam csinálni, hogy oldalra fordítottam az autót, úgy mentünk neki a hegyoldalnak, beestünk egy vízelvezető árokba, az meg nekivezetett egy tuskónak és ott meg is álltunk.”

„Már szétszedtük az Alfát, most éppen karosszériásnál van, de nem vagyok benne biztos, hogy elkészül az Elba Ralira, lehet, hogy ott a GTA-val kell mennünk.”

„Annak nagyon örülök, hogy négy autóval indult a Scuderia Coppa Amici és ebből hárman célba értek. A csapatbajnokságban negyedikek vagyunk, ha ezt az év végére sikerülne megtartani, az nagyon szép eredmény lenne egy kis magyar csapattól.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása 11 futam után
1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 114 pont
2. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 89 pont
3. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 68 pont
4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 30 pont
5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
5. Villu Mättik, VAZ 2101, 11 pont
6. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 1 pont

Navigátorok
1. Esko Junttila 114 pont
2. Ingrid Johnsen 89 pont
3. Mekler-Mikó Edit 68 pont
4. Erik Pedersen 29 pont
5. Gerard Conway 15 pont
6. Arvo Maslenikov 11 pont

Csapatbajnokság:
1. Rododendri Historic Rally 204 pont
2. Tractive Motorsport 176 pont
3. Historic Rally Club Finland 161 pont
4. Scuderia Coppa Amici 151 pont
5. Team Milano Racing 121 pont
6. Squadra Corse Isola Vicentina 118 pont
7. Rally Club Sandro Munari 30 pont
8. Black Motorsport 15 pont
9. SK Villu 11 pont
10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu


Legfrissebb cikkek