Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Imi, Zoli, Roby, Gerry, Alfredo – ez az öt név és a fenti sor szerepelt azon a fényképen, amely Mekler László és Mekler-Mikó Edit Alfa Romeo 1750 GTam-je gépháztetejére volt ragasztva a Sanremo Ralin. Nem véletlenül, hiszen ők futottak versenyt az idővel, hogy három hét alatt a nulláról felépítsék a versenyautót.

A feladatot olyan sikerrel oldották meg, hogy az Alfa első éles bevetésén hibamentesen üzemelt, Mekler megnyerte a C3-as kategóriát, a C csoportban pedig két jóval erősebb, háromliteres Porsche mögött a harmadik lett. Ezzel a C csoportos bajnokságban holtversenyben a második helyen áll, ami azért is nagy szó, mert az első ötben Mekler Alfáján kívül csak Porschék szerepelnek.

„Nem mi nyertünk a versenyen, hanem a fiúk itthon” – mondta Mekler. „Az ősszel úgy láttam, hogy nagyon sok munkánk lesz más autókkal, ezért a historic Eb-re épülő új 1750 GTam-et egy külső cégre bíztam. Sajnos nem sokat haladtak vele.”

„A Costa Brava Rali után mi magunk álltunk neki az autónak és gyakorlatilag három hét alatt építettük meg. A fiúk éjjel-nappal dolgoztak rajta, szombat, vasárnap is bent voltak a műhelyben, fantasztikus munkát végeztek, ami után nem is lehet többet minket csapatnak nevezni, mert ennél sokkal több, egy nagy család lettünk.”

„Mondanom sem kell, az utolsó pillanatban készültünk el, 24 kilométert teszteltem az autóval, majd trélerre raktuk és vittük ki Sanremóban. A fiúk munkáját dicséri, hogy egyetlen hiba nélkül tudtuk teljesíteni ezt a nagyon nehéz versenyt.”

„Egy kalandunk volt, amikor a hetedik gyorsasági közepén kinyílt az ajtóban lévő zseb, az elemlámpa és a guminyomásmérő kiesett a pedálok alá. Próbáltam rugdosni, de nem nagyon sikerült kihalászni. Annyira felhúztam magam, hogy egyszer meg is forogtunk. Összesen egy percet veszítettünk ezen a pályán, ami miatt az olasz bajnokságban szereplő Ford, amivel nagy csatában voltunk, fél perccel elhúzott, amit már nem tudtuk ledolgozni.”

„Az Eb-értékelésben kategória elsők, csoport harmadikok lettünk, de nekem sokkal többet jelentett, hogy az olasz mezőnyben a helybéli abarthosokat, fordosokat (az előbb említett kivételével) verni tudtuk. Nagyon jó verseny volt, nagyon jó volt az autó, nagyon nagy köszönet érte a fiúknak.”

A Historic Rali Európa-bajnokság C csoportjának állása két futam után
1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 27 pont
2. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 21 pont
3. Mekler Laszló, Alfa Romeo 1750 GTam, 21 pont
4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 16 pont
5. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 1

Navigátorok
1. Esko Junttila 27 pont
2. Ingrid Johnsen 21 pont
3. Mekler-Mikó Edit 21 pont
4. Erik Pedersen 16 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu


Legfrissebb cikkek