Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Népes, tehetséges és megfiatalodott csapattal veti bele magát a 2015-os autósport szezonba a Korda Racing, a HRX Fordot hadrendbe állító Korda Erik és Nyirfás Julianna mellett további öt versenyautó legénysége száll harcba a tereprali, a rali, a rali sprint és a pályaautós bajnokságokban.

Teljes megújuláson esett át a téli szünetben a Korda Racing, mely a szezon közti pihenőben Magyarország egyik legnagyobb alakulatává nőtte ki magát. A téli szünetben nemcsak több versenyautó érkezett a Korda Racing váli bázisára, de a versenyzői tábor is megsokszorozódott a tavalyi brigádhoz képest.

Az Korda Racing gépjárműparkjában minden kétséget kizáróan a legnagyobb újdonságot a csapat zászlóshajója jelenti, Korda Erik és Nyirfás Julianna újból egy TOP kategóriás, 5 literes V8-as motorral hajtott HRX Forddal veszi célkeresztbe a magyar tereprali bajnoki címet. Erik és Juli mellett szintén új paripát kapott a csapathoz 2014-ben csatlakozó Szabó Árpád/Borsfaid Dávid kettős is, ők egy Citroen C2 R2Max-szal törnek a babérokra. Régi Péter és Ferenczi László a Mikulás és a Szilveszter Rallyk után idén már teljes szezonban hajtják a „Kupás Ignis-t” a Rallye2-es alakulathoz pedig idén csatalakozik a látványos és gyors autózásával egyre nagyobb hírnevet szerző Vizelli Károly/Nagy Péter duett és Lada VFTS-se. A felsorolásnak azonban még koránt sincs vége, napjaink egyik legígéretesebb tehetsége, a mindössze 14 éves Benyó Máté a pályaversenyek világában ostromolja a csúcsokat, a többszörös korábbi gokart bajnok Vingler Attila pedig a Korda Racing színeibe öltöztetett EVO VII-es Mitsubishivel és Korda Eriktől „kölcsönbe kapott” kétszeres Európa Bajnok navigátorral, Nyirfás Juliannával tér vissza a rali pályákra.

„Nagyon sokat dolgoztunk az utóbbi időben azon, hogy eljussunk odáig, hogy most azt mondhassam, egy nagyon ígéretes csapatot sikerült összeraknunk az elmúlt hónapokban. A Korda Racing mindig is igyekezett segíteni a fiatal és tehetséges srácok versenyzését, ennek egyik újabb mérföldköve, hogy a 2015-ös szezonban legalább hat autó száll harcba eséllyel a bajnoki címekért a Korda Racing színeiben.”

Fennállása során a Korda Racing már többször megörvendeztette az autósport magyar szerelmeseit, a számtalan Subaru Impreza WRC mellett Korda Erikék nevéhez fűződik a McRae Enduro világ és a Toyota Hilux magyarországi premierje, most pedig egy újabb TOP kategóriás versenygép is nekik köszönhetően erősíti a magyar bajnokság mezőnyét. „A csapat építés mellett sokat dolgoztunk azon, hogy ismét egy újabb világszínvonalú technikát tudjunk Magyarországra hozni. Annak, aki egy kicsit is jártas a terep raliban azt hiszem nem kell bemutatni a HRX Fordot, tavaly például az idei Dakar győztes Nasser Al Attiyah száguldozott ezzel több Világkupa futamon, tegyük hozzá: sikerrel. Az autót fejlesztő holland csapattól kaptunk egy ajánlatot, kimentünk, megnéztük és rögtön beleszerettünk. Az első benyomások nagyon pozitívak, érezni, hogy egy minden porcikájában versenyautóval van dolgunk. Igazából a tavalyi autónkkal nem is lehet összehasonlítani, egy egészen más világ, legyen szó motorerőről, futóműről vagy kezelhetőségről. Nekem tavaly is a bajnoki cím megszerzése volt a célom, de sajnos a győzelemért akkor sem tudtunk harcolni, ha 110 százalékot adtunk ki magunkból. Most ez megváltozik, a technika úgy érzem adott, idén nekünk kell majd felnőni a feladathoz. Erre egy félnapos teszt nem volt elég, ezért a szezonkezdetig szeretnénk tovább folytatni az ismerkedést és a teszteket az autóval, hogy Bugacon már úgy állhassunk rajthoz, hogy minden esélyünk meglegyen a győzelemért harcolni.”

Bár Korda Erik már tavaly is osztozott navigátorán, Nyirfás Juliannán, idén azonban annyit változott a helyzet, hogy Nyirfás Juli már csak akkor próbál szerencsét másik pilóta oldalán, ha épp nem Erikkel szállnak versenybe. Szabad hétvégéje azonban már így sincs túl sok, hiszen Vingler Attilának rali sprinteken, Ekaterina Stratieva pedig a Rally EB-n diktálja majd az itinert. „Az idei évben Erik és tereprali élvezi az elsődleges prioritást, ugyanis nem titok, hogy szeretnénk elhódítani a bajnoki címet.” – vallotta be a csapat egyetlen hölgy tagja. „Én is úgy érzem, az autón nem fog múlni, már abba is beleborzongok, ha csak beleülök az autóba, úgyhogy el sem tudom mondani mennyire várom már, hogy Bugacon végre elrajtoljunk. Feladat azonban addig is van bőven, szeretnénk több tesztet is beiktatni még az első verseny előtt, hogy száztíz százalékos felkészültséggel vághassunk neki az évadnak.”

Szabó Árpád és Borsfai Dávid 2014-ben versenyről-versenyre bizonyította gyorsaságát egy N csoportos Suzuki Iginis fedélzetén a Rallye2-es bajnokságban, első sikeres szezonjuk megkoronázásaképp pedig a Szilveszter Rallyn kipróbálhatták magukat egy R2-es Citroen-ben. A páros élt a lehetőséggel és több figyelemre méltó részeredménnyel jelezte, egy osztállyal feljebb is megállják a helyüket, így jutalmul idén már teljes szezonra készülhet a Citroennel. „Először is szeretném megköszönni a Korda Racingnek, hogy tavaly ilyenkor bizalmat szavazott nekünk.” – vette át a szót Szabó Árpád. „Ez a Citroen egy picit még komolyabb is, mint amivel a tavalyi Szilveszter Ralin mentünk, így nagyon izgatottak vagyunk, mire leszünk majd képesek. Az eredeti terv szerint az első osztályba mentünk volna, azonban ez rajtunk kívül álló okok miatt meghiúsult, de nem bánjuk, mert idén nagyon keménynek ígérkezik a Rallye2-es bajnokság, amiben az élmezőnyben szeretnénk majd végezni.” Árpi mellett továbbra is Borsfai Dávid diktálja az itinert, aki szerint a tavaly kidolgozott taktika idén is sikerre vezethet. „Természetesen nem feltartott kezekkel érkezünk a szezonnyitóra sem, azonban azt hiszem hogy a szezon első felét még inkább a tanulásnak fogjuk szentelni, mert a Citroen sokkal gyorsabb az N-es Ignis-nél. Az év második felében viszont már egyértelműen a győzelemért szeretnénk harcolni.”

Régi Péter és Ferenczi László a tavalyi év végén egy murvás és egy aszfaltos versennyel kezdte meg a felkészülést a 2015-ös szezonra a Korda Racing Suzuki Ignis-ével, idén pedig már a valamennyi Rallye2-es futam rajtjánál ott lesznek. „A Korda Racing-nél csapatvezetői elvárás a bajnoki cím, így sokat nem kellett törnünk a fejünket az idei célkitűzéseken.” – jegyezte meg mosolyogva Régi Péter, aki ezer szállal, mint például az Arrabona Rally Club vezetésével és Amatőr Bajnoki futamok szervezésével is kötődik a rallysporthoz. „Viccet félre téve, tényleg szeretnénk kategóriánkban az élmezőnyben végezni, de a magam részéről már azzal is megelégszem, ha mindent versenyt be tudunk fejezni és magunkhoz képest fokozatosan tudunk majd gyorsulni.” Két verseny tapasztalatával a hátuk mögött a fiúk úgy érzik, nagyon jó helyre kerültek, amikor a Korda Racingnél kötöttek ki, ezt erősítette meg Ferenczi László is. „Ez eddigi tapasztalatok alapján nagyon jó a hangulat a csapatban, vagyis kellőképpen nem normálisak az emberek :). Szeretném, ha ez hangulat minden versenyen megmaradna, mert ez minimum olyan fontos, mint a pályán elért eredmények.”

A Citroen és Suzuki mellett az a Vilnius-i közönség kedvenc is visszatér a csapat kötelékébe, Vizelli Károly és Nagy Péter ugyanis egy Lada VFTS-sel száll harcba a Rallye2-es bajnokság idei futamain. „Sokáig mi is csak a nézőknek autóztunk, majd egyszer kipróbáltuk a slick gumit, hogy megnézzük mennyire vagyunk gyorsak és szerencsére a versenyek nagy részéről kupával jöhettünk haza.” – emlékezett vissza a kezdetekre Vizelli Károly, aki 2012-ben Lada Kupát nyert, a tavalyi Bükfürdő Rallyn pedig az abszolút második helyen érkezett célba a VFTS-sel. ”Nem lesz egyszerű megismételni vagy felülmúlni az eddigi sikereket, mert az Eger Rali nevezési listája alapján nagyon komoly mezőny gyűlt össze a szezonnyitóra, de nagyon várjuk már a rajtot és nagy örömmel szállunk versenybe egy ilyen erős mezőnyben.” – tért rá az idei várakozásokra a navigátor, Nagy Péter. ”A téli szünetben mi is fejlesztettünk kicsit az autón, beújítottunk egy injektort amitől egy picit erősebb lesz az autó. Egyelőre nehéz megmondani mire lehetünk képesek a bajnokságban, két-három versenynek biztos el kell telnie, hogy kicsit tisztuljanak az erőviszonyok, de mi igyekszünk minden versenyen az elejében végezni és év végén egy bajnoki címnek is örülnénk! :)”

150321 korda n 2

A rutinos ralirókák mellett idén két, a pályaversenyek világában hírnevet szerzett pilóta is a Korda Racing színeiben folytatja rendkívül sikeres pályafutását. A mindössze 14 éves Benyó Máté fiatal kora ellenére tekintélyt parancsoló eredménysort tud már felmutatni. Tapasztalatért sem kell a szomszédba mennie, hisz belekóstolt már a quadozásba, a terepraliba, a ralikrosszba és a pályaversenyzésbe egyaránt. 2014-ben az Európai Swift Kupában junior bajnoki aranyat és abszolút második helyet szerzett. „Az elsődleges célom az idei évben is az, hogy minél több tapasztalatra tegyek szert.” – kezdte Máté idei terveinek ismertetését, aki a génjeiben hordozza az autóversenyzést, édesapja, Benyó Miklós három magyar abszolút tereprali bajnoki cím büszke birtokosa. „A versenyautó, az RCM Swift Racer és a sorozat, RCM Cup, marad az idei szezonra is. A tavalyi év fantasztikusra sikerült, hiszen nem volt pályaautós tapasztalatom ezért tanulóévnek szántuk, de végül nem várt eredménnyel sikerült zárnunk. Természetesen idén is szeretnék minél előrébb végezni az abszolút értékelésben is, jó lenne az év végén az első ötben lenni, de titkon azért bízom benne, hogy meglehet a bajnoki cím is.”

Eddigi legnagyobb sikereit szintén a zárt pályák világában érte el Vingler Attila is, aki gokartosként négyszeres magyar bajnoknak vallhatja magát, mielőtt a ralizásra adta a fejét, majd 2010-ben a Rallye2-ben is bajnoki címet szerzett. Az elmúlt években egy kicsit háttérbe vonult, most azonban elérkezettnek látta az időt a visszatérésre, amiben a Korda Eriktől kölcsönbe kapott kétszeres Európa Bajnok navigátor, Nyirfás Julianna és egy A csoportos Mitsubishi Lancer EVO VII lesz segítségére. „A rallysport mindig is nagyon közel állt hozzám, hiszen édesapámnak köszönhetően ebben nőttem fel.” – mesélt a gyökerekről Vingler Attila, akinek édesapja navigátorként lett négyszeres magyar bajnok. „Egy kis kihagyás után térek vissza, ezért idén az szeretnénk minél több, előzetes terveink szerint 10-15, sprintversenyen rajthoz állni, az év végén pedig remélem én is hozzájárulhatok egy bajnoki címmel csapatunk sikereihez.”

Korda Erik és Nyírfás Julianna 2015-ös programtervezete:

Magyar Tereprali Bajnokság
2015. 04.24-26. – Bugac Kupa, Bugac
2015. 05.15-17. – Riverside Baja, Rechnitz/A-Beled
2015. 06.05-07. – IV. Gyulai Várfürdő Kupa,
2015. 07.17-20. – EuroTools Kupa, Kapuvár
2015. 08.13-16. – Hungarian Baja, Pápa
2015. 09.?-?. – Nagykálló Kupa, Nagykálló

FIA Tereprali Világkupa
2015. 06.25-27. – Italian Baja, Pordenone(I)
2015. 08.13-16. – Hungarian Baja, Pápa (H)
2015. 08.27-29. – Baja Poland, Szceczin(PL)

Szabó Árpád/Borsfai Dávid, Régi Péter/Ferenczi László és Vizelli Károly/Nagy Péter 2015-ös programtervezete

Országos Rallye2 Bajnokság
2015. 03.28-29.  – Eger Rally
2015. 04.24-26. – Miskolc Rally
2015. 05.14-16. – Bükfürdő Rally
2015. 06.12-14. – Székesfehérvár Rally
2015. 07.10-12. – Veszprém Rally
2015. 08.01-02. – Baranya Kupa
2015. 08.14-16. – Kassa Rally
2015. 10.16-18. – Mecsek Rally, Pécs

Benyó Máté 2015-ös programtervezete
Hankook RCM Cup
2015. 04.25-26 - 1.-2. futam – Hungaroring
2015. 06.12-13 - 3.-4. futam – Rijeka Autodrom, Horvátország
2015. 06.20-21 - 5.-6. futam – Slovakiaring, Szlovákia
2015. 07.07-08 - 7.-8. futam – Red Bull Ring, Ausztria
2015. 08.01-02 - 9.-10. futam – Pannonia Ring, Magyarország
2015. 08.22-23 - 11.-12. futam – Slovakiaring, Szlovákia
2015. 09.13-14 - 13.-14. futam – Hungaroring

Vingler Attila/Nyirfás Julianna 2015-ös programtervezete:

Magyarország Amatőr Rallye Bajnoksága 2015. évi versenynaptár tervezete

Déli Régió:
2015. 03. 21-22 - A123 Teszt Rally, Orfű
2015. 04. 18-19 - Magyarbóly
2015. 06. 06-07 - Bakonya
2015. 07. 18-19 - BRT Kupa
2015. 09. 19-20 - MRT Rallye
2015. 10. 23-24 - Magyarhertelend

Nyugati Régió:
2015. 04. 11-12 - Rábaring
2015. 05. 30-31 - Fehérvárcsurgó
2015. 07. 25-26 - Bajna
2015. 08. 29-30 - Oroszlány
2015. 09. 26-27 - Veszprém megye
2015. 11. 14-15 - Rábaring

Északi Régió:
2015. 03. 21-22 - Parasznya
2015. 04. 18-19 - Egerbakta
2015. 05. 09-10 - Cered
2015. 05. 30-31 - Zabar
2015. 06. 20-21 - Márianosztra
2015. 07. 18-19 - Mátra
2015. 08. 08-09 - Borsodnádasd
2015. 09. 12-13 - Cered
2015. 10. 10-11 - Felsőnyárád
2015. 11. 07-08 - Szirák

http://facebook.com/kordaracing
http://www.kordaracing.hu
http://youtube.com/kordaracing

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő zRt., Hídépítő zRt., Novomatic, Bomba! Energy Drink, ENEOS Motorolaj., Metrober Kft, HERTZ - Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, G-Roby, Frimedia Kft, Garmin, Segway, VictoriaShop, Szerszámbróker Kft, Csomagtartoaruhaz.hu, Surgi Care, BHS Medical, Music Engine Kft, Variocommerce Kft, VitaPlus Kft, ML Trans Kft, Noa-Ép Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Gulyás Gépgyártó és Kereskedelmi Kft., Alexovics Kft, Auto Szoft Kft, K-P-K TransCoop, BelSound, VitaPlus Kft, BDA Trans Kft, Equicom Kft, Hir-Sat 2000 Kft, Sopia-NET Kft, Lánchíd 19 Hotel


Legfrissebb cikkek